Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie, śpieszymy z odpowiedzią – obecnie niemal 70% Polaków robi zakupy w internecie przynajmniej raz w tygodniu, wydając przy tym średnio aż 1600 złotych miesięcznie (według PayPal e-Commerce Index 2022). W praktyce więc znaczna większość Twoich klientów porusza się po sieci w celu poszukiwania ofert, produktów, usług i treści. Rezygnacja z tak dużej bazy potencjalnych klientów jest po prostu błędem z punktu widzenia biznesowego.
Usługi SEO to najlepszy sposób na to, by w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w digital marketingu. Pozycjonowanie strony internetowej należy do podstawowych zabiegów mających na celu zwiększenie widoczności w sieci. SEO jest również tańsze od alternatywnych – a do tego bardziej doraźnych – metod promocji. Efekty wypracowane na drodze pozycjonowania utrzymują się za to dłużej i mają bardziej wielowymiarowy charakter. To maraton, a nie sprint!
Szczegółowa analiza Twojej strony internetowej pod kątem kryteriów uwzględnianych przez algorytmy Google to punkt wyjścia dla naszych usług SEO. Nasi eksperci dokonają weryfikacji i oceny wszystkich istotnych parametrów serwisu – od struktury strony oraz jej kodowania, aż poi treści na niej zawarte. Techniczna warstwa strony internetowej to jeden z kluczowych czynników rankingowych, a wykonanie kompleksowego audytu SEO pozwala naszym specjalistom na zaplanowanie optymalnej ścieżki działania.
Analiza oraz dobór odpowiednich fraz kluczowych to centralny punkt każdej usługi SEO. Na tym etapie decydujemy, jakie słowa są najbardziej istotne w kontekście Twojej oferty, marki i branży – to właśnie na te zapytania Twoja strona internetowa będzie walczyć o pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Kluczem jest tutaj znajomość swojej bazy odbiorców – frazy powinny odpowiadać na realne intencje użytkowników. Walka o pozycje na najpopularniejsze słowa kluczowe nie zawsze okazuje się jednak najkorzystniejszym rozwiązaniem, a czasem bardziej opłaca się skłonić w kierunku niszy. Nie należy również zapominać o tzw. frazach z długim ogonem (z ang. long tail), które znacznie precyzyjniej określają zamiary Twoich klientów.
Content jest niezwykle istotny z dwóch powodów. Po pierwsze, to właśnie treści dostępne na Twojej stronie mają moc przyciągania oraz utrzymywania uwagi użytkowników, którzy będą odwiedzać Twój serwis w poszukiwaniu informacji, interesująco opisanej oferty lub nawet rozrywki. Po drugie, content jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym – algorytmy wyszukiwarek doskonale radzą sobie z rozpoznawaniem wartościowych i niepowtarzalnych treści. Między innymi na tej właśnie podstawie ustalane są pozycje w Google. Nasi specjaliści od usług SEO przygotują dla Ciebie angażujące i atrakcyjne treści, którymi zapełnimy Twój serwis – opisy produktowe i teksty blogowe.
Nasi webmasterzy dostosują Twoją stronę internetową do obowiązujących standardów SEO. Wyznacznikiem niezbędnych zmian jest oczywiście nasz audyt. Jakie elementy mieszczą się pod nieco enigmatycznym i ogólnym terminem „zmian optymalizacyjnych”? Proces ten obejmuje chociażby implementację metatagów, nagłówków HTTP czy też zadbanie o odpowiednią strukturę strony. Upewniamy się także, że wszystkie istotne podstrony serwisu są prawidłowo zaindeksowane przez roboty Google. Wśród istotnych czynników rankingowych należy wymienić także czas ładowania witryny – tutaj ogromną rolę odgrywa m.in. optymalizacja warstwy graficznej (w tym rozmiaru i rozdzielczości obrazów zawartych na stronie).
Usługi SEO mają charakter wielowymiarowy, o czym już wspominaliśmy. Nasi specjaliści zajmą się każdym aspektem mającym wpływ na pozycjonowanie, także jeśli wykracza to poza funkcjonowanie Twojego własnego serwisu. Działania offsite – czyli wszelkie prace prowadzone poza obrębem Twojej strony internetowej – mogą zapewnić Ci niezbędną przewagę w oczach robotów indeksujących. Profil linkowy Twojej domeny, czyli w największym skrócie liczba wartościowych linków zewnętrznych prowadzących na Twoją stronę, wpływa na to, jak Twoja witryna jest oceniana przez algorytmy wyszukiwarki. W przypadku linkowania zewnętrznego liczy się przede wszystkim jakość odnośników – nawet największy zbiór linków ze stron o wątpliwie renomie nie przyniesie pożądanych efektów.
Poznaj proces pozycjonowania w wydaniu Artefaktu!
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.