Współpraca z Artefakt rozpoczęła się 16 listopada 2020 roku. Głównym celem pozycjonowania marki it-solve było budowanie widoczności strony www na hasła związane z tworzeniem, programowaniem, pisaniem aplikacji mobilnych i internetowych. Zwiększenie rozpoznawalności serwisu dotyczyło również konkretnych lokalizacji, a dokładniej dużych miast, takich jak Wrocław, Warszawa, Poznań czy Kraków.
W pierwszej kolejności dopracowaliśmy istniejące strony. Na podstawie słów kluczowych poprawiliśmy meta title i nagłówki podstron ofertowych, ALT-y, a także linkowanie wewnętrzne w stopce czy śródtekstowe. Optymalizacja strony obejmowała również eliminacje duplikacji wewnętrznej, wdrożenie danych strukturalnych czy modyfikacje wpisów blogowych. Podczas prac wdrożyliśmy przekierowania kanoniczne i zablokowaliśmy przed botem część podstron, aby lepiej wykorzystać tzw. budżet indeksowania (crawl budget). W następnych krokach stworzyliśmy nowe podstrony związane z pozycjonowaniem lokalnym i rozbudowaliśmy profil linków. Działania pozycjonowania obejmowały również napisanie nowych treści (ok. 100 tys. zzs) uwzględniających najważniejsze słowa kluczowe.
W ciągu roku, wypracowaliśmy wspólnie następujące efekty, które pokażemy na wykresach Senuto, Google Search Console i Google Analytics.
1. Senuto
– wzrost fraz w top 3 o 2400% (Senuto) z 2 (16.11.2020) do 50 (16.11.2021)
– wzrost fraz w top 10 o 503% (Senuto) z 26 (16.11.2020) do 157 (16.11.2021)
– wzrost fraz w top 50 o 148% (Senuto) z 246 (16.11.2020) do 610 (16.11.2021)
– wzrost liczby adresów url, które pokazują się w organicznych wynikach wyszukiwania w top 10 o 238% (Senuto) z 13 (16.11.2020) do 44 (16.11.2021)
2. Google Search Console
Poniżej prezentujemy wykres liczby kliknięć i wyświetleń na przełomie ostatnich 12 miesięcy
3. Google Analytics
Porównaliśmy dwa okresy – okres współpracy 16.11.2020-15.11.2021 z analogicznym okresem rok wcześniej, tj. 16.11.2019-15.11.2020 i zanotowaliśmy w ruchu bezpłatnym:
– wzrost liczby użytkowników o 1079 % (z 1 969 do 23 227)
– wzrost liczby nowych użytkowników o 1122% (z 1 876 do 22 747)
– wzrost liczby sesji o 877% (z 3 272 do 31 993)
Porównywaliśmy także 01.11.2021-15.11.2021 z analogicznym okresem rok wcześniej, tj. 01.11.2020-15.11.2020 i w ruchu bezpłatnym notujemy:
– wzrost liczby użytkowników o 418 % (z 211 do 1 094)
– wzrost liczby nowych użytkowników o 430% (z 193 do 1024)
– wzrost liczby sesji o 391% (z 272 do 1338)
4. Narzędzie Artefaktu
Poniżej znajduje się tabela z pozycjami najważniejszych fraz na początku współpracy i obecnie