Analiza konkurencji na zagranicznym rynku
Zanim zaprojektujemy stronę internetową, warto przeanalizować ranking wyników dla przynajmniej kilku powiązanych z branżą słów kluczowych. Jeśli w ścisłej czołówce pojawiają się mocne, długo istniejące w sieci, wartościowe domeny, zdobycie zaufania wyszukiwarki oraz użytkowników będzie wymagało podejmowania intensywnych działań z zakresu pozycjonowania oraz ePR. A dodatkowo w przypadku rynków, na których SEO rozwija się już od dawna (np. USA, Wielka Brytania), w naturalny sposób konkurencja będzie silniejsza i bardziej świadoma konieczności optymalizacji serwisu internetowego zgodnie z wytycznymi dla webmasterów.
Ważnym elementem pozycjonowania zagranicznego jest również odpowiedni wybór wyszukiwarki – w przypadku kampanii skierowanej na Europę Wschodnią, nie należy zapominać o Yandexie, a próbując wejść na rynek czeski, warto wziąć pod uwagę m.in. Seznam.