Wydawać by się mogło, że uruchomienie firmowej strony internetowej i wystarczy, żeby być widocznym w sieci i odnieść sukces w danej branży. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna: osoby odpowiedzialne za rozwój e-commerce czy witryn o innym charakterze czeka szereg działań, zanim zyskają one zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednym z nich jest proces pozycjonowania, czyli zdobycia wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania Google. Jak powinno wyglądać SEO dla stron funkcjonujących w ramach systemu WordPress? Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne w e-biznesie? Sprawdźmy!
Dlatego eksperci (programiści, informatycy i pozycjonerzy) coraz częściej namawiają osoby rozpoczynające swoją biznesową działalność, żeby decydowali się na ogólnodostępne i intuicyjne systemy, dające ogrom możliwości. Jednym z popularniejszych jest WordPress.
Oprogramowanie, które w założeniu miało służyć przede wszystkim blogerom, jest dziś wizytówką wielu rozpoznawalnych marek. Sukces WordPressa, zupełnie darmowego narzędzia do zarządzania treścią online (CMS) tkwi w prostocie. Do jego funkcjonowania wykorzystano założenia, które nie wymagają znajomości kodowania, programowania i innych skomplikowanych technicznych procesów. Postawienie strony internetowej na tym systemie oraz późniejsza praca na nim jest więc łatwa nawet dla kogoś, kto nigdy nie miał do czynienia z językiem programowania ani nie zajmował się zawodowo obsługą np. sklepów internetowych.
Niezwykle dużym wyróżnikiem WordPressa jest również opłacalność. Dzięki temu, że został udostępniony na podstawie licencji GNU, każdy, kto chce z niego korzystać, nie musi opłacać specjalnego abonamentu. Także wtedy, gdy przedsiębiorca używa go w celach zarobkowych. To znacznie optymalizuje wydatki związane z funkcjonowaniem strony online. Zgromadzone środki można przeznaczyć na zupełnie inne działania, np. kampanie marketingowe, inwestycję w reklamy itd.
Warto zwrócić uwagę też na fakt, że WordPress, choć zupełnie darmowy, stale się rozwija, a jego twórcy dbają o to, żeby wdrażać coraz to kolejne zabezpieczenia odpowiadające na wyzwania stojące przed współczesnymi sklepami internetowymi, witrynami o charakterze informacyjnym. Poprzez inicjatywy użytkowników i indywidualne potrzeby powstają nowe dodatki, modyfikacje, wzbogacające funkcjonalność tego CMS-a. Najpopularniejszym typem rozszerzeń są płatne wtyczki, pozwalające na szerokie rozbudowanie dostępnych w ramach systemu opcji. Ich instalacja sprawia, że strona na WordPressie może zyskać zupełnie inną, nierzadko lepszą wersję.
Pamiętaj: chociaż sam system i pozycjonowanie stron funkcjonujących na podstawie WordPress to dosyć intuicyjne rozwiązania, nie każdy musi czuć się komfortowo z koniecznością wykonania wszystkich (nawet podstawowych) kroków. Warto zwrócić się do profesjonalnej agencji SEO , gdzie profesjonaliści pomogą Ci w całym procesie.
Wszystkie teksty znajdujące się na stronie – opisy produktów, kategorii, FAQ, blog firmowy – powinny spełniać wymagania dotyczące dobrych praktyk pozycjonowania. Oznacza to, że każdy content umieszczony na witrynie powinien:
Dodatkowo nie można lekceważyć zasady 3 x U, czyli tego, że treści powinny być: użyteczne, uniwersalne i unikalne. Stosowanie się do tych wytycznych może zwiększyć lepszą ocenę serwisu przez roboty indeksujące Google.