Lokalne pozycjonowanie to również obecność w Google Maps. Posiadając zoptymalizowaną i odpowiednio wypromowaną w Mapach Google wizytówkę, klient będzie mógł za pomocą jednego kliknięcia umówić się na wizytę, przeczytać opinie innych internautów lub wyznaczyć najkrótszą trasę, dzięki której bez problemów dotrze do zakładu fryzjerskiego. SEO lokalne pozwala promować swoją działalność na obszarze: miasta, gminy, powiatu, województwa, regionu.
To podejmowanie działań SEO mających poprawić pozycję strony na Mapach Google. Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma daje dużą przewagę małym, lokalnym firmom, gdyż użytkownicy mogą bez problemu znaleźć lokale i sklepy w pobliżu miejsca, w którym się aktualnie znajdują.
Strategię pozycjonowania regionalnego polecamy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Świadczenie usług lub sprzedaż produktów na ograniczonym obszarze wymaga dotarcia do klientów znajdujących się w pobliżu lokalu lub siedziby firmy. Jeśli ktoś prowadzi sklep we Wrocławiu, nie interesuje go dotarcie do osób z Poznania, Warszawy czy Krakowa. Z tego względu dobór słów kluczowych z lokalizacją (np. naprawa obuwia Wrocław) to najskuteczniejsza metoda promowania regionalnej działalności w internecie.
Ponadto przy odpowiednich działaniach SEO wysokie pozycje dla fraz lokalnych mogą się przełożyć na ranking ogólnych słów kluczowych w danej lokalizacji. Oznacza to, że wyświetlimy się klientom z naszej okolicy, którzy wpisują w wyszukiwarce Google słowa kluczowe niezawierające lokalizacji (np. naprawa obuwia). Takie techniczne aspekty pozycjonowania lokalnego pozwalają osiągnąć sukces nawet bez dysponowania dużym budżetem (frazy ogólne są konkurencyjne i wysoko wyceniane).
Jeszcze przed podpisaniem umowy na pozycjonowanie lokalne, przeprowadzamy keywords research, wyszukując różne warianty słów kluczowych, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki Google. Naszym klientom umożliwiamy promocję strony na frazy zawierające:
Indywidualny opiekun przygotuje dla serwisu strategię pozycjonowania regionalnego. W pierwszym etapie przeprowadzony zostanie audyt SEO. Jego efektem będą zalecenia dotyczące optymalizacji technicznej oraz optymalizacji treści. Proponowane zmiany będą obejmować m.in.: metaznaczniki, nagłówki, dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych, rozbudowę treści na poszczególnych podstronach i ich nasycenie lokalnymi słowami kluczowymi. Istotne jest również posiadanie konta w usłudze Google Moja Firma oraz osadzenie mapy Google z lokalizacją firmy na stronie internetowej.
Usługa local SEO kierowana jest także do właścicieli sieci sklepów, punktów usługowych lub oddziałów znajdujących się na terenie różnych miast i województw. Firma posiada jedną stronę internetową, ale kilka fizycznych lokalizacji – każdą z nich należy pozycjonować osobno, nie narażając serwisu na utratę pozycji na frazy ogólne lub związane z główną lokalizacją.
W tym przypadku podejmujemy się realizacji taktyki pozycjonowania regionalnego, polegającej na stworzeniu osobnych landing page dla każdego oddziału. Informacyjne strony pomogą pozycjonować frazy z lokalizacjami oraz przekazywać klientom dane dotyczące konkretnego oddziału – godzin pracy, wskazówek dojazdu, ofert specjalnych. Każdy landing page zostaje zoptymalizowany pod słowa kluczowe odpowiadające danej miejscowości. Tworzone są także indywidualne konta Google Moja Firma dla wszystkich placówek stacjonarnych.
Przyjęcie takiej strategii local SEO pozwala na skuteczne i bezpieczne promowanie w Internecie przedsiębiorstw działających na kilku regionalnych rynkach. Pozycjonowanie jednej strony na różne lokalizacje byłoby działaniem nieefektywnym i wymagającym przeznaczenia dużego budżetu na działania reklamowe.
Zaufaj profesjonalistom od pozycjonowania lokalnego
Lokalne SEO różni się od przeciętnej strategii SEO, a lokalne wyniki wyszukiwania zmieniają się szybciej niż inne. W przypadku stron lokalnych firm mniejsze znaczenie ma duża liczba linków, a większe lokalne opinie i wizytówka w Google Moja firma.
Założenie konta Google Moja Firma zajmuje jedynie kilka minut. Wizytówka pojawi się na mapie po weryfikacji profilu. Najczęściej na adres siedziby firmy przesyłana jest pocztówka z kodem, który należy wpisać w panelu administracyjnym. Po dopełnieniu formalności przedsiębiorstwo staje się widoczne dla użytkowników i zaczyna uzyskiwać korzyści w postaci:
Realizując strategię pozycjonowania lokalnego, zawsze dbamy o obecność i dobrą pozycję wizytówki klienta na Mapach Google.
Trendy w sposobie wyszukiwania zmieniają się na korzyść mobile – coraz większa liczba użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Według StatCounter w 2016 r. ruch mobilny stanowił 39% całego ruchu w Internecie i wzrósł o 21% w porównaniu do 2015 r. Urządzenia mobilne ułatwiają przede wszystkim poszukiwanie informacji, które potrzebne są użytkownikowi tu i teraz. Korzystają na tym lokalni przedsiębiorcy, którzy zadbali o dobre wypozycjonowanie na Mapach Google. Dlaczego?
Użytkownik znajduje się w mieście, którego nie zna. Chce zjeść dobry obiad, więc wyciąga z kieszeni telefon i wpisuje do wyszukiwarki np. pizza Poznań lub pizza blisko mnie. Wyświetlone zostają lokale gastronomiczne znajdujące się najbliżej głodnego klienta. Im lepszą pozycję zajmuje wizytówka na mapach, tym większa szansa, że pojawi się jako pierwsza. W ten sposób lokalny przedsiębiorca może docierać do osób zainteresowanych jego działalnością.
Pod koniec 2015 r. Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki mechanizm geolokalizacji, czyli personalizowanie wyników wyszukiwania w oparciu o lokalizację użytkownika. W październiku 2017 r. mechanizm ten został jeszcze udoskonalony. Konsekwencją tej zmiany w algorytmie są różnice w rankingu na frazy ogólne w przypadku wyszukiwania dokonanego w różnych miejscach. Inne strony pojawią się w wyszukiwarce na frazę usługi budowlane wpisaną przez internautę z Kalisza, inne osobie remontującej dom w Poznaniu.
Geolokalizacja ma wpływ na budżet przeznaczany na pozycjonowanie sklepu działającego na lokalnym rynku. Frazy ogólne są droższe i bardziej konkurencyjne, ponieważ są wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników niż słowa kluczowe z lokalizacjami oraz konkurują o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania z większą liczbą serwisów. Na przykład:
Osobie przebywającej we Wrocławiu, która wpisze do wyszukiwarki frazę kwiaciarnia, wyświetlą się strony internetowe kwiaciarni ze stolicy Dolnego Śląska oraz być może z pozostałych miast lub regionów. Natomiast na mapce pomiędzy wynikami organicznymi zaznaczone zostaną lokale z Wrocławia, a nie z całej Polski. W przypadku wpisania słowa kluczowego z lokalizacją użytkownikowi pokażą się wyłącznie kwiaciarnie z Wrocławia. W obu wyszukaniach część wyników w TOP10 będzie identyczna.
Co to oznacza? Prowadząc działalność na lokalnym rynku i wiedząc, jak działa mechanizm geolokalizacji, nie warto korzystać z fraz ogólnych. Są one zdecydowanie droższe i mocno konkurencyjne, dlatego osiąganie zadowalających pozycji będzie procesem długotrwałym. Lepszą strategią jest SEO lokalne mające ogromny potencjał dla rozwoju biznesu i docierania do klientów z określonego obszaru.
Właścicielom lokalnych sklepów i firm usługowych korzystającym z Google Maps pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Wzrost widoczności strony internetowej, docieranie do szerokiego grona użytkowników, większa liczba zapytań telefonicznych – to wszystko prowadzi do uzyskiwania celów biznesowych – sprzedaży, przychodów, rozwoju działalności. Nasze doświadczenie z zakresu realizacji strategii lokalnego SEO oraz Państwa wiedza dotycząca branży połączone razem dadzą zadowalające efekty i umocnią Państwa pozycję na regionalnym rynku!
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.