Pozycjonowanie lokalne

Czy wiesz, że aż 97% ludzi szuka lokalnych firm w internecie?* Jeśli prowadzisz lokalny biznes i chcesz być widocznym w sieci dla swoich klientów z okolicy, potrzebujesz skutecznego pozycjonowania lokalnego swojej strony internetowej lub internetowej wizytówki firmy. Dzięki lokalnemu SEO, nie tylko zbudujesz silną pozycję swojej marki w lokalnych wynikach wyszukiwania Google czy AI, ale przede wszystkim zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w swoim regionie.

pozycjonowanie_lokalne_co_to

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, inaczej SEO lokalne, polega na zwiększaniu widoczności biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania, najlepiej poprzez jednoczesne działania na stronie internetowej oraz poza nią. Dzięki temu klienci mogą szybciej znaleźć Twoją firmę w Mapach Google, sprawdzić opinie, godziny otwarcia i trasę dojazdu, a Ty jako właściciel firmy, otrzymujesz większą liczbę odwiedzin, telefonów oraz realny wzrost sprzedaży bez konieczności inwestowania w kosztowne kampanie ogólnopolskie.

Czym różni się pozycjonowanie lokalne Google od ogólnego pozycjonowania?

W przypadku pozycjonowania lokalnego zwiększa się widoczność lokalnych firm na zapytania związane bezpośrednio z określonym regionem, podczas gdy pozycjonowanie strony internetowej ma zasięg ogólny i nie dotyczy ograniczeń terytorialnych.

Pozycjonowanie lokalne Google nie wymaga też posiadania strony internetowej, można w tym celu posłużyć się wyłącznie wizytówką internetową firmy w Profilu Firmy Google. Oczywiście, dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów, warto jednocześnie wdrożyć zarówno lokalną optymalizację strony, jak i pozycjonowanie wizytówki Google.

Pozycjonowanie lokalne Google w praktyce

Jednym z głównych i najbardziej charakterystycznych elementów lokalnego SEO dla małych firm jest optymalizacja pod kątem słów kluczowych odzwierciedlających lokalne zapytania użytkowników w wyszukiwarkach, takich jak np. „fryzjer Wrocław”. Po wpisaniu tej frazy, internauta otrzymuje na stronie wyników wyszukiwania adresy stron internetowych właścicieli salonów fryzjerskich, którzy prowadzą działalność w tym mieście.

mapa wrocławia z salonami fryzjerskimi

Buduj przewagę swojej firmy na lokalnym rynku!

Na czym polega skuteczne skuteczne pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO warto oprzeć o dwa podstawowe aspekty, tj. pozycjonowanie lokalne stron internetowych (on-page i off site) oraz optymalizację wizytówki firmy w internecie.

Zoptymalizowana strona lokalna zapewniająca zwiększenie widoczności online w okolicy

Dla lokalnego SEO strona www pełni ważną funkcję, ponieważ pomaga wyszukiwarce lepiej dopasować Twoją ofertę do lokalnych zapytań użytkowników i wpływa na zwiększenie świadomości marki lokalnej wśród klientów w najbliższym regionie. Dzięki elementom takim jak lokalne słowa kluczowe, cytaty NAP, dane strukturalne oraz zoptymalizowane meta tagi, Google może precyzyjniej określić lokalizację firmy i powiązać ją z użytkownikami szukającymi usług w okolicy. To właśnie ta warstwa techniczna sprawia, że Twoja witryna częściej trafia na wyższe pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, wspierając realny wzrost ruchu i liczby klientów.

Główne elementy pozycjonowania strony internetowej

Element pozycjonowania lokalnej strony internetowej Efekt w lokalnym SEO
Lokalna optymalizacja treści (lokalne frazy, geolokalizacja, nagłówki) Wyższe pozycje na lokalne słowa kluczowe i lepsze dopasowanie do intencji użytkownika.
Zoptymalizowane nagłówki Hx Silniejsze powiązanie treści z lokalnymi frazami i poprawa struktury semantycznej strony.
Zoptymalizowane adresy URL (np. /uslugi/wroclaw) Jasny sygnał lokalizacji dla Google oraz szybsze i precyzyjniejsze indeksowanie podstron.
Zoptymalizowane grafiki (kompresja, opisy ALT) Szybsze ładowanie strony, lepsza dostępność i wyższe pozycje w szczególności w wyszukiwaniu mobilnym.
Zoptymalizowane multimedia (wideo, zdjęcia) Większe zaangażowanie użytkowników i poprawa jakości sygnałów behawioralnych.
Optymalizacja mobilna Lepsze wyniki w wyszukiwaniach lokalnych na urządzeniach mobilnych („near me”).
Dane strukturalne (LocalBusiness, Breadcrumbs, Reviews) Dokładniejsze zrozumienie treści przez Google oraz możliwość pojawiania się w rozszerzonych wynikach.
Zarządzanie treścią lokalną (landing pages, poradniki lokalne) Zwiększenie widoczności w zapytaniach long-tail i budowanie autorytetu lokalnego.
Lokalny link building (portale miejskie, lokalne blogi, katalogi branżowe) Wzrost autorytetu domeny w regionie i poprawa pozycji na lokalne frazy.
Lokalne katalogi firm Mocne sygnały geolokalizacyjne oraz dodatkowe źródła linków i ruchu.
Wizytówki w katalogach branżowych Wzmocnienie profilu linków oraz potwierdzenie lokalnych danych NAP.
Cytaty NAP w zewnętrznych serwisach Spójność informacji o firmie w internecie, co wpływa na stabilność i wiarygodność lokalnych wyników.
Analiza konkurencji lokalnej Umożliwia znalezienie luk w treściach i linkach, co pomaga w wypracowaniu przewagi rankingowej.

W zakresie SEO lokalnego oferujemy:

Optymalizacja profilu firmy w Google Maps

Lokalne pozycjonowanie to również obecność w Google Maps za sprawą prawidłowo wypełnionego i zarządzanego Profilu Firmy Google (dawniej Google Moja Firma), który staje się w praktyce internetową wizytówką firmy widoczną 24/7, dostępną dla osób szukających usług „tu i teraz”.

64% osób korzysta z profilu Firmy w Google, aby znaleźć dane kontaktowe lokalnej firmy*

Posiadając zoptymalizowaną i odpowiednio wypromowaną w Mapach Google wizytówkę, klient może za pomocą jednego kliknięcia umówić się na wizytę, przeczytać opinie innych internautów lub wyznaczyć najkrótszą trasę, dzięki której bez problemów dotrze, na przykład do wspomnianego wcześniej zakładu fryzjerskiego we Wrocławiu. Optymalizacja swojej wizytówki Google pozwala promować działalność na obszarze: miasta, gminy, powiatu, województwa, regionu.

Dlaczego warto promować swoją wizytówkę Google?

Pozycjonowanie wizytówki Google to dla przedsiębiorcy jeden z najbardziej opłacalnych kanałów pozyskiwania lokalnych klientów. Gdy użytkownik wpisuje zapytanie typu fryzjer blisko mnie, wyświetla się tzw. Local Pack, czyli 3 najwyżej widoczne wizytówki, które decydują o tym, czy otrzymasz telefon, rezerwację albo wizytę w lokalu.

Firmy, które znalazły się w Local Pack odnotowują o 93% więcej działań (połączeń, kliknięć na stronie internetowej i wskazówek dojazdu)**.

To właśnie powoduje, że optymalizacja profilu firmy Google staje się w przypadku lokalnej firmy ważniejsza niż czasochłonne kampanie ogólnopolskie.

Główne elementy pozycjonowania lokalnego w Profilu Firmy Google

Element pozycjonowania – Profil Firmy Google Efekt w lokalnym SEO
Zarządzanie danymi NAP (nazwa, adres, telefon) Większa wiarygodność i stabilne pozycje w Local Pack oraz Mapach Google.
Zarządzanie reputacją online (opinie, odpowiedzi) Wyższy CTR wizytówki, większe zaufanie klientów i częstsze wyświetlania.
Zbieranie recenzji Jeden z kluczowych czynników rankingowych w Mapach Google, wzrost liczby telefonów.
Zoptymalizowane multimedia (zdjęcia, filmy) Silniejsze zaangażowanie użytkowników i dwukrotnie większa szansa na kontakt z firmą.
Regularne wpisy i aktualizacje w wizytówce Częstsze pojawianie się w wynikach i większa aktywność użytkowników.
Zgłoszenie wizytówki i weryfikacja Umożliwia pełną kontrolę nad widocznością firmy w Mapach Google.
Zarządzanie wieloma lokalizacjami Budowanie widoczności dla każdej placówki w swoim mieście i regionie.
Optymalizacja kategorii i usług Lepsze dopasowanie do zapytań i zwiększenie liczby wyświetleń na frazy usługowe.

Wysoka pozycja w Mapach Google – jak ją zająć?

Wysoka pozycja w Mapach Google wymaga prowadzenia działań SEO, które poprawiają widoczność Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz ją osiągnąć, musisz traktować swoją wizytówkę tak samo poważnie jak stronę internetową. To właśnie tutaj Twoi klienci podejmują decyzję w kilka sekund: zadzwonić, sprawdzić trasę dojazdu, czy wybrać konkurencję. Dlatego pozycjonowanie wizytówki Google staje się jednym z głównych elementów skutecznego pozycjonowania biznesu lokalnego, zwłaszcza dla firm działających w silnie konkurencyjnych regionach.

Jak uzupełniać dane kontaktowe w lokalnych katalogach firm?

W praktyce oznacza to wdrożenie zestawu konkretnych kroków pozycjonowania lokalnego. Po pierwsze, dodaj swoją firmę do Profilu Firmy w Google, a następnie:

  • uzupełnij dane NAP (nazwa firmy, adres firmy, numer telefonu),
  • dodaj atrakcyjne zdjęcia lokalu,
  • regularnie publikuj posty i aktualności dotyczące swojego biznesu,
  • dobierz odpowiednią kategorię działalności i branżę,
  • zadbaj o zarządzanie opiniami, które mają realny wpływ na ranking lokalny.

Google coraz mocniej premiuje kompletne i aktywne profile, dlatego firmy, które dbają o optymalizację wizytówki, znacznie częściej trafiają do Local Pack, czyli trzech najlepiej widocznych wyników na mapie, a tym samym rosną ich szanse na zwiększenie liczby klientów lokalnych. Jeśli nie wiesz jak to zrobić – chętnie pomożemy. Skontaktuj się po bezpłatną wycenę.

Dlaczego opinie klientów decydują o pozycji firmy w Mapach Google?

Opinie klientów wpływają na zwiększenie efektywności SEO lokalnego i są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Dla małych firm to często przewaga, której nie da się kupić reklamą.

Opinie wpływają na:

  • zaufanie do marki,
  • zwiększenie autorytetu lokalnego,
  • poziom zaangażowania klientów,
  • CTR wizytówki w wynikach lokalnych,
  • pozycję wizytówki w Local Pack.

Firmy oznaczone 5 gwiazdkami cieszą się 69% zainteresowaniem użytkowników, firmy z 4 gwiazdkami otrzymują 59% uwagi, a firmy oznaczone 3 gwiazdkami 44%**.

Zbieranie recenzji, ale także odpowiadanie na każdą z nich to dobry sposób na zwiększenie zaangażowania klientów w ocenę profilu firmy. Dla Google stanowi to sygnał, że Twój biznes prężnie działa i może zostać uwzględniony w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Chcesz być widoczny na Mapach Google?

Jakie korzyści przynosi posiadanie wizytówki Google Maps?

Założenie konta w Profilu Firmy Google  zajmuje jedynie kilka minut. Wizytówka pojawi się na mapie po weryfikacji profilu. Najczęściej na adres siedziby firmy przesyłana jest pocztówka z kodem, który należy wpisać w panelu administracyjnym. Po dopełnieniu formalności przedsiębiorstwo staje się widoczne dla użytkowników i zaczyna uzyskiwać korzyści w postaci:

  • pozyskiwania użytkowników poszukujących lokalnych sklepów i firm,
  • otrzymywania darmowego contentu (np. zdjęć i rekomendacji) przesyłanego przez lokalnych przewodników,
  • wyświetlania się nawet w kilku miejscach w wyszukiwarce – w postaci tradycyjnego wyniku wyszukiwania, w sekcji wyników lokalnych (local pack) oraz w sekcji wizytówek Google Maps (po prawej stronie ekranu),
  • budowania przewagi na lokalnym rynku,
  • zwiększania widoczności serwisu w sieci.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne pozwala budować przewagę konkurencyjną małym firmom?

Strategię pozycjonowania lokalnego polecamy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Świadczenie usług lub sprzedaż produktów na ograniczonym obszarze wymaga dotarcia do klientów znajdujących się w pobliżu lokalu lub siedziby firmy. Jeśli ktoś prowadzi sklep we Wrocławiu, nie interesuje go dotarcie do osób z Poznania, Warszawy czy Krakowa. Z tego względu dobór lokalnych fraz kluczowych (np. naprawa obuwia Wrocław) to najskuteczniejsza metoda promowania regionalnej działalności w internecie.

Ponadto przy odpowiednich działaniach SEO wysokie pozycje dla fraz lokalnych mogą się przełożyć na ranking ogólnych słów kluczowych w danej lokalizacji. Oznacza to, że wyświetlimy się klientom z naszej okolicy, którzy wpisują w wyszukiwarce Google słowa kluczowe niezawierające lokalizacji (np. naprawa obuwia). Takie techniczne aspekty pozycjonowania lokalnego pozwalają osiągnąć sukces nawet bez dysponowania dużym budżetem (frazy ogólne są konkurencyjne i wysoko wyceniane).

piekarnia z piekarzami i chlebem

Jak dobrać lokalne słowa kluczowe, aby przyciągnąć właściwych klientów?

Dobór lokalnych słów kluczowych to jeden z najważniejszych kroków skutecznego SEO lokalnego. Jako właściciel firmy potrzebujesz fraz, które nie tylko opisują Twoją ofertę, ale także odpowiadają na intencje lokalnych użytkowników. Zauważ, że klienci rzadko wpisują jedynie „fryzjer” . Zamiast tego korzystają z zapytań typu:

  • fryzjer blisko mnie,
  • fryzjer + nazwa miasta,
  • usługi fryzjerskie w okolicy,
  • salon fryzjerski + dzielnica.

Takie lokalne frazy kluczowe pozwalają Ci dotrzeć do osób gotowych na zakup w danym momencie. W procesie ich wyboru warto analizować wyniki Local Pack, autouzupełnienia Google, popularność zapytań w Google Trends i konkurencję w danej lokalizacji.

Dobrze dobrane słowa kluczowe wzmacniają lokalne pozycjonowanie strony, a jednocześnie zwiększają liczbę zapytań z realną intencją zakupu.

poz_lokalne

Zalety pozycjonowania lokalnego

  • Zwiększenie świadomości marki lokalnej,
  • Zwiększenie ruchu na stronie,
  • Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku,
  • Niski koszt dotarcia i pozyskania nowych klientów,
  • Większa efektywność – osiągniecie pozycji w TOP10 przy niższym budżecie,
  • Zwiększenie liczby klientów lokalnych,
  • Zwiększenie sprzedaży lokalnej.

Bądź widoczny w Google dla klientów z Twojej okolicy!

Jak przebiega proces pozycjonowania lokalnego – krok po kroku?

Zwiększenie efektywności SEO lokalnego odbywa się zwykle w kilku etapach, takich jak:

  • analiza konkurencji w Twojej lokalizacji,
  • Keywords research, czyli dobór lokalnych fraz kluczowych,
  • audyt SEO lokalnego, polegający na sprawdzeniu danych NAP, opinii, meta tagów,
  • optymalizacja treści, tj. dodanie fraz lokalnych i kontekstu geograficznego,
  • zarządzanie wizytówką w Profilu Firmy w Google,
  • link building lokalny, czyli pozyskiwaniu lokalnych linków zwrotnych,
  • monitorowanie wyników w Google Analytics i Google Search Console.

Co zyskujesz dzięki lokalnemu SEO z agencją Artefakt?

Podejmując współpracę z agencją Artefakt masz pewność, że wdrożone zostaną wszystkie z powyższych kroków wchodzących w skład skutecznego pozycjonowania lokalnego. Odpowiednio zoptymalizowana strona lokalna oraz wizytówka w Profilu Firmy Google wymagają profesjonalnych działań specjalistów, którzy mają doświadczenie w efektywnym budowaniu widoczności firm w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Co Artefakt oferuje w ramach pozycjonowania biznesu lokalnego?

Jeszcze przed podpisaniem umowy na pozycjonowanie lokalne, przeprowadzamy keywords research, wyszukując różne warianty słów kluczowych, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki Google. Naszym klientom umożliwiamy promocję strony na frazy zawierające:

  • miejscowość – strzyżenie trawników Wrocław,
  • województwo – usługi budowalne Dolny Śląsk,
  • dzielnicę – nowe mieszkania na Partynicach,
  • region lub obszar geograficzny – domki do wynajęcia na Kaszubach.

Indywidualny opiekun przygotuje dla serwisu  lokalną strategię marketingową. W pierwszym etapie przeprowadzony zostanie audyt SEO. Jego efektem będą zalecenia dotyczące optymalizacji technicznej oraz optymalizacji treści. Proponowane zmiany będą obejmować m.in.: metaznaczniki, nagłówki, dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych, rozbudowę treści na poszczególnych podstronach i ich nasycenie lokalnymi słowami kluczowymi. Istotne jest również posiadanie konta w Profilu Firmy Google oraz osadzenie mapy Google z lokalizacją firmy na stronie internetowej.

google moja firma w google maps

Zarządzanie wieloma lokalizacjami firmy w pozycjonowaniu lokalnym Google

Usługa local SEO kierowana jest także do właścicieli sieci sklepów, punktów usługowych lub oddziałów znajdujących się na terenie różnych miast i województw. Firma posiada jedną stronę internetową, ale kilka fizycznych lokalizacji – każdą z nich należy pozycjonować osobno, nie narażając serwisu na utratę pozycji na frazy ogólne lub związane z główną lokalizacją.

W tym przypadku podejmujemy się realizacji strategii pozycjonowania lokalnego, polegającej na stworzeniu osobnych landing page dla każdego oddziału. Informacyjne strony pomogą pozycjonować frazy z lokalizacjami oraz przekazywać klientom dane dotyczące konkretnego oddziału – godzin pracy, wskazówek dojazdu, ofert specjalnych. Każdy landing page zostaje zoptymalizowany pod słowa kluczowe odpowiadające danej miejscowości. Tworzone są także indywidualne konta Google Moja Firma dla wszystkich placówek stacjonarnych.

Przyjęcie takiej strategii lokalnego SEO pozwala na skuteczne i bezpieczne promowanie w Internecie przedsiębiorstw działających na kilku regionalnych rynkach. Pozycjonowanie jednej strony na różne lokalizacje byłoby działaniem nieefektywnym i wymagającym przeznaczenia dużego budżetu na działania reklamowe.

Zaufaj profesjonalistom od pozycjonowania lokalnego

uzytkownicy_mobilni

Dostosowanie do urządzeń mobilnych lokalnych zapytań klientów

Trendy w sposobie wyszukiwania zmieniają się na korzyść mobile – coraz większa liczba użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu.

Według Badania Mediapanel Gemius/PBI w IV kwartale 2024 r. aż 91% internautów korzystało z telefonów albo tabletów, przy czym to dostęp przez telefon spowodował największy wzrost w tym obszarze.***

Urządzenia mobilne ułatwiają przede wszystkim poszukiwanie informacji, które potrzebne są użytkownikowi tu i teraz. Korzystają na tym lokalni przedsiębiorcy, którzy zadbali o dobre wypozycjonowanie swojej lokalnej firmy na Mapach Google. Dlaczego?

Użytkownik znajduje się w mieście, którego nie zna. Chce zjeść dobry obiad, więc wyciąga z kieszeni telefon i wpisuje do wyszukiwarki np. pizza Poznań lub pizza blisko mnie. Wyświetlone zostają lokale gastronomiczne znajdujące się najbliżej głodnego klienta. Im lepszą pozycję zajmuje wizytówka na mapach, tym większa szansa, że pojawi się jako pierwsza. W ten sposób lokalny przedsiębiorca może docierać do osób zainteresowanych jego działalnością.

Jak geolokalizacja wpływa na lokalną strategię marketingową?

Pod koniec 2015 r. Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki mechanizm geolokalizacji, czyli personalizowanie wyników wyszukiwania w oparciu o lokalizację użytkownika. W październiku 2017 r. mechanizm ten został jeszcze udoskonalony. Konsekwencją tej zmiany w algorytmie są różnice w rankingu na frazy ogólne w przypadku wyszukiwania dokonanego w różnych miejscach. Inne strony pojawią się w wyszukiwarce na frazę usługi budowlane wpisaną przez internautę z Kalisza, inne osobie remontującej dom w Poznaniu. Tutaj ważną rolę odgrywa pozycjonowanie fraz lokalnych.

Geolokalizacja a pozycjonowanie fraz lokalnych

Geolokalizacja ma wpływ na budżet przeznaczany na pozycjonowanie sklepu działającego na lokalnym rynku. Frazy ogólne są droższe i bardziej konkurencyjne, ponieważ są wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników niż słowa kluczowe z lokalizacjami oraz konkurują o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania z większą liczbą serwisów. Na przykład:

  • kwiaciarnia – 60,5 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia Wrocław – 6,6 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia we Wrocławiu – 40 wyszukań miesięcznie.

Osobie przebywającej we Wrocławiu, która wpisze do wyszukiwarki frazę kwiaciarnia, wyświetlą się strony internetowe kwiaciarni ze stolicy Dolnego Śląska oraz być może z pozostałych miast lub regionów. Natomiast na mapce pomiędzy wynikami organicznymi zaznaczone zostaną lokale z Wrocławia, a nie z całej Polski. W przypadku wpisania słowa kluczowego z lokalizacją użytkownikowi pokażą się wyłącznie kwiaciarnie z Wrocławia. W obu wyszukaniach część wyników w TOP10 będzie identyczna.

Co to oznacza? Prowadząc działalność na lokalnym rynku i wiedząc, jak działa mechanizm geolokalizacji, nie warto korzystać z fraz ogólnych. Są one zdecydowanie droższe i mocno konkurencyjne, dlatego osiąganie zadowalających pozycji będzie procesem długotrwałym. Lepszą strategią jest SEO lokalne mające ogromny potencjał dla rozwoju biznesu i docierania do klientów z określonego obszaru.

Rozwijaj swoją lokalną firmę z Artefakt

Właścicielom lokalnych sklepów i firm usługowych korzystającym z Google Maps pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Wzrost widoczności strony internetowej, docieranie do szerokiego grona użytkowników, większa liczba zapytań telefonicznych – to wszystko prowadzi do uzyskiwania celów biznesowych – sprzedaży, przychodów, rozwoju działalności. Nasze doświadczenie z zakresu realizacji strategii lokalnego SEO oraz Państwa wiedza dotycząca branży połączone razem dadzą zadowalające efekty i umocnią Państwa pozycję na regionalnym rynku.

Źródła:
* RedLocalSEO 45 Google Business Profile Statistics: A Must Know in 2025

** RedLocalSEO 15+ Google Local Pack Statistics and Facts (2025 Updated)

***Badanie Mediapanel Gemius/PBI, IV kwartał 2024 pt. „Raport Strategiczny Internet 2024/2025”

lokalne_seo

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Jak długo trwa pozycjonowanie lokalne?

Rozwiń Zwiń Ikona

Pozycjonowanie lokalne zwykle przynosi pierwsze wyniki po 4–8 tygodniach, a pełną widoczność po około 3–6 miesiącach. Czas zależy od jakości lokalnych słów kluczowych, konkurencji oraz stanu lokalnej optymalizacji strony i Profilu Firmy Google.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Rozwiń Zwiń Ikona

Koszt pozycjonowania lokalnego zależy od konkurencyjności miasta, branży i zakresu działań, takich jak optymalizacja wizytówki Google, lokalne linki czy treści. W małych miejscowościach cena jest niższa, bo mniej firm rywalizuje o lokalne wyniki wyszukiwania.

Czy lokalne SEO ma sens dla małej firmy?

Rozwiń Zwiń Ikona

Tak, lokalne SEO dla małych firm pozwala dotrzeć do klientów z najbliższej okolicy, którzy szukają usług „tu i teraz”. Dzięki widoczności w Mapach Google, opiniom i dobrze przygotowanej stronie lokalnej rośnie liczba telefonów, wejść i realnych zapytań.

Co zrobić, aby znaleźć się w Local Pack?

Rozwiń Zwiń Ikona

Aby trafić do Local Pack, potrzebne są: aktualna wizytówka Google, spójne dane NAP, regularne opinie klientów, lokalne linki zwrotne oraz dopracowana lokalna optymalizacja strony. Znaczenie ma także aktywność użytkowników i wysoka jakość treści.

Czy mogę pozycjonować stronę na wiele lokalizacji?

Rozwiń Zwiń Ikona

Tak, ale wymaga to przygotowania osobnych podstron lokalizacyjnych, pozycjonowania fraz lokalnych i często także oddzielnych Profilów Firmy Google. Taka struktura ułatwia zwiększenie widoczności w różnych miastach i wspiera skalowanie biznesu.

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt