Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie regionalne to zespół działań, których celem jest umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w rankingu Google na zapytania związane bezpośrednio z określoną lokalizacją. Wpisując do wyszukiwarki frazę fryzjer Wrocław, internauta otrzyma adresy URL właścicieli salonów fryzjerskich, którzy prowadzą działalność w tym mieście.

pozycjonowanie_lokalne_co_to

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie to również obecność w Google Maps. Posiadając zoptymalizowaną i odpowiednio wypromowaną w Mapach Google wizytówkę, klient będzie mógł za pomocą jednego kliknięcia umówić się na wizytę, przeczytać opinie innych internautów lub wyznaczyć najkrótszą trasę, dzięki której bez problemów dotrze do zakładu fryzjerskiego. SEO lokalne pozwala promować swoją działalność na obszarze: miasta, gminy, powiatu, województwa, regionu.

W zakresie SEO lokalnego oferujemy:

Pozycjonowanie w Google Maps

To podejmowanie działań SEO mających poprawić pozycję strony na Mapach Google. Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma daje dużą przewagę małym, lokalnym firmom, gdyż użytkownicy mogą bez problemu znaleźć lokale i sklepy w pobliżu miejsca, w którym się aktualnie znajdują.


Prowadząc działalność na rynku regionalnym, należy skoncentrować się na klientach, którzy szukają produktów lub usług w najbliższej okolicy. Google obserwuje wzrost liczby zapytań lokalnych wpisywanych przez internautów, przedstawia więc spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Pozycjonowanie w Mapach Google pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną na lokalnym rynku.

Chcesz być widoczny na Mapach Google?

Pozycjonowanie lokalne to przewaga dla małych firm

Strategię pozycjonowania regionalnego polecamy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku. Świadczenie usług lub sprzedaż produktów na ograniczonym obszarze wymaga dotarcia do klientów znajdujących się w pobliżu lokalu lub siedziby firmy. Jeśli ktoś prowadzi sklep we Wrocławiu, nie interesuje go dotarcie do osób z Poznania, Warszawy czy Krakowa. Z tego względu dobór słów kluczowych z lokalizacją (np. naprawa obuwia Wrocław) to najskuteczniejsza metoda promowania regionalnej działalności w internecie.

Ponadto przy odpowiednich działaniach SEO wysokie pozycje dla fraz lokalnych mogą się przełożyć na ranking ogólnych słów kluczowych w danej lokalizacji. Oznacza to, że wyświetlimy się klientom z naszej okolicy, którzy wpisują w wyszukiwarce Google słowa kluczowe niezawierające lokalizacji (np. naprawa obuwia). Takie techniczne aspekty pozycjonowania lokalnego pozwalają osiągnąć sukces nawet bez dysponowania dużym budżetem (frazy ogólne są konkurencyjne i wysoko wyceniane).

pozycjonowanie_malych_firm
poz_lokalne

Korzyści płynące ze strategii local SEO

  • Pozyskanie klientów znajdujących się w pobliżu naszej lokalizacji,
  • Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku,
  • Budowanie pozycji w regionie,
  • Niski koszt dotarcia i pozyskania nowych klientów,
  • Większa efektywność – osiągniecie pozycji w TOP10 przy niższym budżecie,
  • Zadowalający zwrot poniesionej inwestycji.

Bądź widoczny w Google dla klientów z Twojej okolicy!

Jak przebiega pozycjonowanie strony na lokalnym rynku?

Jeszcze przed podpisaniem umowy na pozycjonowanie lokalne, przeprowadzamy keywords research, wyszukując różne warianty słów kluczowych, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki Google. Naszym klientom umożliwiamy promocję strony na frazy zawierające:

  • miejscowość – strzyżenie trawników Wrocław,
  • województwo – usługi budowalne Dolny Śląsk,
  • dzielnicę – nowe mieszkania na Partynicach,
  • region lub obszar geograficzny – domki do wynajęcia na Kaszubach.

Indywidualny opiekun przygotuje dla serwisu strategię pozycjonowania regionalnego. W pierwszym etapie przeprowadzony zostanie audyt SEO. Jego efektem będą zalecenia dotyczące optymalizacji technicznej oraz optymalizacji treści. Proponowane zmiany będą obejmować m.in.: metaznaczniki, nagłówki, dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych, rozbudowę treści na poszczególnych podstronach i ich nasycenie lokalnymi słowami kluczowymi. Istotne jest również posiadanie konta w usłudze Google Moja Firma oraz osadzenie mapy Google z lokalizacją firmy na stronie internetowej.

pozycjonowanie_lokalne_47

Pozycjonowanie serwisu na różne lokalizacje

Usługa local SEO kierowana jest także do właścicieli sieci sklepów, punktów usługowych lub oddziałów znajdujących się na terenie różnych miast i województw. Firma posiada jedną stronę internetową, ale kilka fizycznych lokalizacji – każdą z nich należy pozycjonować osobno, nie narażając serwisu na utratę pozycji na frazy ogólne lub związane z główną lokalizacją.

W tym przypadku podejmujemy się realizacji taktyki pozycjonowania regionalnego, polegającej na stworzeniu osobnych landing page dla każdego oddziału. Informacyjne strony pomogą pozycjonować frazy z lokalizacjami oraz przekazywać klientom dane dotyczące konkretnego oddziału – godzin pracy, wskazówek dojazdu, ofert specjalnych. Każdy landing page zostaje zoptymalizowany pod słowa kluczowe odpowiadające danej miejscowości. Tworzone są także indywidualne konta Google Moja Firma dla wszystkich placówek stacjonarnych.

Przyjęcie takiej strategii local SEO pozwala na skuteczne i bezpieczne promowanie w Internecie przedsiębiorstw działających na kilku regionalnych rynkach. Pozycjonowanie jednej strony na różne lokalizacje byłoby działaniem nieefektywnym i wymagającym przeznaczenia dużego budżetu na działania reklamowe.

Zaufaj profesjonalistom od pozycjonowania lokalnego

Usługa Google Moja Firma a SEO lokalne

Lokalne SEO różni się od przeciętnej strategii SEO, a lokalne wyniki wyszukiwania zmieniają się szybciej niż inne. W przypadku stron lokalnych firm mniejsze znaczenie ma duża liczba linków, a większe lokalne opinie i wizytówka w Google Moja firma.


Taka wizytówka powinna mieć długi, unikalny opis, odpowiednio dobrane kategorie, sporo zdjęć. Ważne są także lokalny numer telefonu, adres firmy, godziny otwarcia. Należy pamiętać, aby te same dane znalazły się także na stronie internetowej wraz z mapą Google z zaznaczoną lokalizacją.

Istotny wpływ na ranking wyszukiwania lokalnego mają recenzje, szczególnie te w Google Maps. Dobrym sposobem jest po prostu poproszenie zadowolonych klientów o wystawienie recenzji.

Jakie korzyści przynosi posiadanie wizytówki Google Maps?

Założenie konta Google Moja Firma zajmuje jedynie kilka minut. Wizytówka pojawi się na mapie po weryfikacji profilu. Najczęściej na adres siedziby firmy przesyłana jest pocztówka z kodem, który należy wpisać w panelu administracyjnym. Po dopełnieniu formalności przedsiębiorstwo staje się widoczne dla użytkowników i zaczyna uzyskiwać korzyści w postaci:

  • pozyskiwania użytkowników poszukujących lokalnych sklepów i firm,
  • otrzymywania darmowego contentu (np. zdjęć i rekomendacji) przesyłanego przez lokalnych przewodników,
  • wyświetlania się nawet w kilku miejscach w wyszukiwarce – w postaci tradycyjnego wyniku wyszukiwania, w sekcji wyników lokalnych (local pack) oraz w sekcji wizytówek Google Maps (po prawej stronie ekranu),
  • budowania przewagi na lokalnym rynku,
  • zwiększania widoczności serwisu w sieci.

Realizując strategię pozycjonowania lokalnego, zawsze dbamy o obecność i dobrą pozycję wizytówki klienta na Mapach Google.

Buduj przewagę swojej firmy na lokalnym rynku!

uzytkownicy_mobilni

Docieraj do użytkowników mobilnych dzięki Google Maps

Trendy w sposobie wyszukiwania zmieniają się na korzyść mobile – coraz większa liczba użytkowników korzysta ze smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Według StatCounter w 2016 r. ruch mobilny stanowił 39% całego ruchu w Internecie i wzrósł o 21% w porównaniu do 2015 r. Urządzenia mobilne ułatwiają przede wszystkim poszukiwanie informacji, które potrzebne są użytkownikowi tu i teraz. Korzystają na tym lokalni przedsiębiorcy, którzy zadbali o dobre wypozycjonowanie na Mapach Google. Dlaczego?

Użytkownik znajduje się w mieście, którego nie zna. Chce zjeść dobry obiad, więc wyciąga z kieszeni telefon i wpisuje do wyszukiwarki np. pizza Poznań lub pizza blisko mnie. Wyświetlone zostają lokale gastronomiczne znajdujące się najbliżej głodnego klienta. Im lepszą pozycję zajmuje wizytówka na mapach, tym większa szansa, że pojawi się jako pierwsza. W ten sposób lokalny przedsiębiorca może docierać do osób zainteresowanych jego działalnością.

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Pod koniec 2015 r. Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki mechanizm geolokalizacji, czyli personalizowanie wyników wyszukiwania w oparciu o lokalizację użytkownika. W październiku 2017 r. mechanizm ten został jeszcze udoskonalony. Konsekwencją tej zmiany w algorytmie są różnice w rankingu na frazy ogólne w przypadku wyszukiwania dokonanego w różnych miejscach. Inne strony pojawią się w wyszukiwarce na frazę usługi budowlane wpisaną przez internautę z Kalisza, inne osobie remontującej dom w Poznaniu.

Geolokalizacja ma wpływ na budżet przeznaczany na pozycjonowanie sklepu działającego na lokalnym rynku. Frazy ogólne są droższe i bardziej konkurencyjne, ponieważ są wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników niż słowa kluczowe z lokalizacjami oraz konkurują o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania z większą liczbą serwisów. Na przykład:

  • kwiaciarnia – 60,5 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia Wrocław – 6,6 tys. wyszukań miesięcznie,
  • kwiaciarnia we Wrocławiu – 40 wyszukań miesięcznie.

Osobie przebywającej we Wrocławiu, która wpisze do wyszukiwarki frazę kwiaciarnia, wyświetlą się strony internetowe kwiaciarni ze stolicy Dolnego Śląska oraz być może z pozostałych miast lub regionów. Natomiast na mapce pomiędzy wynikami organicznymi zaznaczone zostaną lokale z Wrocławia, a nie z całej Polski. W przypadku wpisania słowa kluczowego z lokalizacją użytkownikowi pokażą się wyłącznie kwiaciarnie z Wrocławia. W obu wyszukaniach część wyników w TOP10 będzie identyczna.

Co to oznacza? Prowadząc działalność na lokalnym rynku i wiedząc, jak działa mechanizm geolokalizacji, nie warto korzystać z fraz ogólnych. Są one zdecydowanie droższe i mocno konkurencyjne, dlatego osiąganie zadowalających pozycji będzie procesem długotrwałym. Lepszą strategią jest SEO lokalne mające ogromny potencjał dla rozwoju biznesu i docierania do klientów z określonego obszaru.

Rozwijaj działalność z local SEO!

Właścicielom lokalnych sklepów i firm usługowych korzystającym z Google Maps pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Wzrost widoczności strony internetowej, docieranie do szerokiego grona użytkowników, większa liczba zapytań telefonicznych – to wszystko prowadzi do uzyskiwania celów biznesowych – sprzedaży, przychodów, rozwoju działalności. Nasze doświadczenie z zakresu realizacji strategii lokalnego SEO oraz Państwa wiedza dotycząca branży połączone razem dadzą zadowalające efekty i umocnią Państwa pozycję na regionalnym rynku!

lokalne_seo

Skontaktuj się z nami

Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław

Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań

Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


circle

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt