Podsumowanie: dlaczego warto pozycjonować sklepy IdoSell?
Jak wynika z raportu Gemius/PBI „E-commerce w Polsce 2022” aż 77% Polaków robi zakupy przez Internet. To wystarczający powód, by rozszerzyć działalność o sprzedaż online. Dzięki dostępnym platformom e-commerce (takim jak IdoSell) można dość szybko uruchomić swój własny sklep internetowy. Jednak samo jego istnienie niewiele da, jeśli nie będą o nim wiedzieć potencjalni klienci. Tutaj właśnie wkracza pozycjonowanie, czyli szereg działań on-site (w obrębie strony, SEO) oraz off-site (poza stroną), które zwiększą widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Choć dzięki platformie IdoSell (dawniej IAI Shop) wiele modyfikacji można wprowadzać samodzielnie, warto skorzystać z pomocy specjalistów od pozycjonowania – przynajmniej na samym początku tworzenia i optymalizowania witryny. Gdy serwis będzie już poprawnie skonfigurowany pod kątem SEO, można samemu prowadzić sklep i na bieżąco dodawać opisy tudzież je aktualizować, zamieszczać na stronie grafiki i inne materiały oraz wiele więcej. Należy też pamiętać, że pozycjonowanie to czasochłonny proces – jednak jego efekt zawsze przynosi korzyść dla biznesu. Większa widoczność w sieci to większa szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców. A stąd już krótka droga do pozyskania klientów, zdobycia ich zaufania i zwiększenia zysków firmy.