W zależności od założeń biznesowych i branży, w której działa przedsiębiorca, mianem konwersji określa się różne czynności podejmowane przez użytkowników na stronie internetowej. W sklepach internetowych konwersja to przede wszystkim dokonanie zakupu, ale w przypadku portali informacyjnych pożądaną akcją może być zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka lub udostępnienie artykułu na portalu społecznościowym.
Rozumiemy potrzeby internetowych przedsiębiorców, ich oczekiwania i chęć osiągnięcia sukcesu w sieci. Zależy nam, aby podejmowane przez nas działania z zakresu marketingu internetowego przyczyniały się do realizacji celów biznesowych naszych klientów. W związku z tym przygotowaliśmy kompleksową usługę SEO+OK (pozycjonowania i optymalizacji konwersji), będącą połączeniem standardowej usługi pozycjonowania, analityki internetowej i user experience (UX).
Realizacja procesu optymalizacji współczynnika konwersji w połączeniu z działaniami z zakresu pozycjonowania przynosi większą skuteczność – pomaga pozyskać nowych użytkowników, a następnie zachęcić ich do zakupów, ściągnięcia interesującego e-booka lub wysłania zapytania ofertowego, czyli dokonania konwersji na stronie internetowej.
Odpowiednio dopasowana strategia CRO umożliwia zwiększenie efektywności biznesowej, a tym samym skuteczniejsze osiąganie założonych celów przez internetowego przedsiębiorcę. Rzetelna analiza danych o zachowaniu użytkowników oraz podejmowane działania SEO pomagają:
Nawet niewielki wzrost współczynnika konwersji może przełożyć się na ogromne korzyści biznesowe, co obrazuje poniższy przykład:
styczeń | luty | |
liczba unikalnych wejść | 50 tys. | 50 tys. |
przeciętna wartość transakcji | 100 zł | 100 zł |
liczba zawartych transakcji | 1000 | 1500 |
współczynnik konwersji | 2% | 3% |
przychody ze sprzedaży | 100 000 | 150 000 |
Chociaż obrana strategia CRO pozwoliła na wzrost współczynnika konwersji jedynie o 1 punkt procentowy, przychody ze sprzedaży zwiększyły się aż o 50 tys., czyli 50%! Nawet niewielkie usprawnienia wdrożone na stronie internetowej mogą wpłynąć na dynamiczny wzrost korzyści finansowych. Z tego względu warto inwestować w działania pomagające nie tylko zwiększyć widoczność strony w internecie, ale także poprawić jej użyteczność.
Indywidualnie podchodzimy do każdego projektu i serwisu internetowego. Przed podpisaniem umowy rozpoznajemy potrzeby klienta, proponując najlepsze rozwiązania dotyczące współpracy. Identyfikując model biznesowy internetowego przedsiębiorcy, określamy, co stanowi konwersję na stronie. Może być nią np. wypełnienie formularza kontaktowego, złożenie zamówienia, sfinalizowanie transakcji zakupowej. Następnie wyceniamy wartość tej konwersji, uwzględniając specyfikę branży, w której prowadzona jest działalność gospodarcza.
Optymalizacja współczynnika konwersji obejmuje również działania z zakresu pozycjonowania, których realizacja zostaje wliczona do kosztów usługi. Będzie to najczęściej opłata w postaci ryczałtu (abonamentu), niezmienna przez okres trwania umowy. Doliczając do niej stawkę za konwersję pomnożoną przez liczbę konwersji wygenerowanych w danym miesiącu, otrzymamy całą cenę usługi optymalizacji konwersji.
Podejmując się realizacji strategii CRO, należy w kolejnych etapach:
Proces optymalizacji konwersji nie kończy się na wdrożeniu przetestowanych rozwiązań. Potrzeby i oczekiwania użytkowników zmieniają się dynamicznie, więc zawsze znajdą się elementy serwisu, które przeszkadzają lub utrudniają w generowaniu konwersji. Dążenie do perfekcji w funkcjonowaniu strony internetowej to jedno z kluczowych założeń strategii CRO.
Opierając się na naszym długoletnim doświadczeniu w dostosowywaniu serwisów internetowych pod wymagania wyszukiwarek i potrzeby użytkowników, wiemy, na jakie elementy zwracać uwagę i gdzie poszukiwać miejsc problemowych, podejmując się optymalizacji współczynnika konwersji. Najczęściej wprowadzenia zmian wymagają:
Podstawą do wprowadzenia zmian na stałe w serwisie jest weryfikowanie reakcji użytkowników. Proces CRO opiera się głównie na testowaniu i sprawdzaniu skuteczności zaproponowanych rozwiązań. Nie zawsze internauci zachowają się zgodne z naszymi oczekiwaniami. Dlatego przeprowadzane analizy pod kątem UX to działanie wieloetapowe, wymagające cierpliwości, wytrwałości i kreatywności. Rzetelna analiza danych uzupełnia strategię optymalizacji konwersji, dostarczając przydatnych wniosków dotyczących efektów pracy nad poprawą użyteczności strony internetowej.
Pochodząc kompleksowo do optymalizacji współczynnika konwersji, korzystamy z wyspecjalizowanych narzędzi, metod i technik, które pomagają lepiej zrozumieć zachowania użytkowników. Realizując strategię CRO, posługujemy się: