Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

Bumper Ads – 6-sekundowe reklamy, których nie sposób pominąć

Bumper Ads – 6-sekundowe reklamy, których nie sposób pominąć

Google Ads oferuje wiele formatów reklam skutecznie wpływających na percepcję odbiorców. Do ciekawych form promocji należą kampanie wideo z reklamami w przerywniku. Bumper Ads (tak nazywa się typ tych konkretnych reklam) cieszą się szczególnym zainteresowaniem znanych marek, które w ciągu kilku sekund mogą przekazać klientom buszującym po YouTube konkretny, marketingowy komunikat. Na czym polega magia Bumper Ads? Sprawdź, czy warto jej ulec!

Czym są Bumper Ads, czyli kampanie wideo z reklamami w przerywniku?

To format reklamowy przygotowany przez Google Ads z myślą o użytkownikach mobilnych. Bumper Ads trwają 6 sekund i nie ma możliwości ich pominięcia. Dzięki tak krótkiemu wideo osoby korzystające ze smartfonów nie muszą martwić się o swój transfer danych, który mogłyby nadszarpnąć o wiele dłuższe reklamy. Kampanie wideo z reklamami w przerywniku ze względu na swoją formę nie sprawdzą się do zareklamowania produktu lub usługi – stanowią uzupełniający element promocji mający na celu przypomnienie klientom o naszym brandzie.

Cechy kampanii wideo z reklamami w przerywniku

  • Film trwa 6 sekund, nie ma możliwości jego pominięcia, pojawia się tylko na urządzeniach mobilnych podczas korzystania z serwisu YouTube,
  • Bumper Ads wykorzystują strategię określania docelowej wartości CPM (koszt tysiąca wyświetleń) – płacimy za każde 1 tys. wyświetleń reklamy,
  • Uruchomienie reklamy wymaga stworzenia osobnej kampanii wideo. Nie ma możliwości wybrania Bumper Ads do kampanii, która już działa,
  • Wyświetlenie reklamy nie zostaje uwzględnione w liczbie wyświetleń filmu na YouTube.

Więcej o tym formacie reklam można przeczytać w supporcie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7159363?hl=pl.

Wykorzystanie kampanii wideo z reklamami w przerywniku w strategii reklamowej

Bumper Ads najlepiej sprawdzają się jako uzupełnienie strategii reklamowej. Można je wykorzystać przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii reklamowej.

  • Trailer –  Bumper Ads mogą stanowić zajawkę reklamowanego produktu w kampaniach TrueView. Pomogą spotęgować emocje użytkowników związane z oczekiwaniem na obszerniejszy przekaz reklamowy prezentujący wprowadzane na rynek nowości.
  • Wzmocnienie kampanii – 6-sekundowe reklamy to dobry sposób na zwiększanie zasięgu prowadzonej promocji wśród użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
  • Przypomnienie prowadzonych działań reklamowych – klienci codziennie bombardowani są tysiącem komunikatów reklamowych. Aby nasz produkt nie zniknął ze świadomości konsumenta po zakończeniu kampanii, warto go przypominać za pomocą Bumper Ads.

skorzystaj-z-oferty

Dość sporą zaletą kampanii wideo z reklamami w przerywniku jest ich niski koszt. Sama produkcja krótkiego filmiku nie wymaga zbyt dużych inwestycji, wystarczy postawić na ciekawą kreację, dobrze wyeksponować markę i zaciekawić użytkownika, aby osiągnąć dobry efekt. Nie potrzebujemy studia nagraniowego ani celebryty, ponieważ w ciągu 6 sekund liczy się przede wszystkim wzbudzenie silnego zainteresowania klienta.

Przykłady angażujących reklam Bumper Ads

6 sekund to mało, aby przekazać klientowi skomplikowane szczegóły oferty. W Bumper Ads liczy się kreatywna kreacja produktu, dobre wyeksponowanie marki i to coś, co rozbawi albo zaciekawi użytkownika. Spójrzmy, jak z tematem kampanii wideo z reklamami w przerywniku radzą sobie najlepsi.

Jason Bourne – Teaser

Wytwórnie filmowe korzystają z fragmentów filmów w swoich materiałach promocyjnych. W tym przypadku posłużenie się wizerunkiem Matta Damona z wielkim napisem Jason Bourne mówi użytkownikowi wszystko – przygotuj się na nowy, zaskakujący film akcji z byłym agentem CSI, któremu wrogowie nie chcą dać spokoju.

Oreo

Oreo skorzystało z animacji, którą stosuje w większości swoich reklam. Humorystyczny przekaz doskonale działa na użytkownika, pobudzając jego kubki smakowe i chęć na skosztowanie nowego rodzaju ciastek.

Chips More

Bardzo kreatywna reklama marki ciastek, której niestety nie znamy na naszym rodzimym rynku. Przyciąga uwagę ze względu na efekt zaskoczenia – użytkownik widzi ekran, który pojawia się, gdy film został usunięty z YouTube. I nagle wyskakuje uśmiechnięte ciasteczko, rozbrajające internautę. Humor to z pewnością mocna strona Chips More.

Mercedes

Często trudno jest nam sobie wyobrazić znaczenie parametrów lub danych technicznych, którymi chwali się producent. Mając punkt odniesienia, zdecydowanie łatwiej ocenimy wartościowość danej cechy. I to właśnie postanowił zrobić Mercedes, tworząc reklamę trwającą 3,8 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile potrzebuje Mercedes-AMG GT S, by rozpędzić się do 100 hm/h.

Airbnb

Reklama korzysta z sielankowego obrazu spędzania wakacji w gronie całej rodziny. Uśmiechnięte dzieci, basen, piłka plażowa to synonimy dobrze spędzonego urlopu. Śmiech pojawiający się tle filmiku wzbudza pozytywne emocje.

Bumper Ads są formatem reklamowym, który warto wykorzystać w prowadzonych kampaniach. Tutaj liczy się prosty, ale emocjonalny przekaz, mała liczba szczegółów, dobre wyeksponowanie marki. Użytkownik ma tylko 6 sekund, więc im mniej elementów i bardziej wyrazisty komunikat, tym większa szansa na zapadnięcie w pamięci klienta.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt