Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

30.08.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Formaty reklam w kampaniach na YouTube

Formaty reklam w kampaniach na YouTube

Prowadzenie kampanii na najskuteczniejszej platformie wideo to sposób na sukces i poszerzanie zasięgów marki. Zaangażuj odbiorców na YouTube do interakcji z Twoją firmą. W tym celu możesz wykorzystać jeden lub kilka z dostępnych formatów reklamowych. Każdy z nich pomoże Ci osiągnąć różne cele, dlatego przed rozpoczęciem zastanów się, co jest dla Ciebie kluczowe i wybierz rodzaj reklamy, który będzie pasował najbardziej.

YouTube Ads – kilka formatów reklam wideo

W dzisiejszych czasach, gdy YouTube staje się substytutem dla telewizji, decyzja o korzystaniu z tego kanału staje się coraz bardziej oczywista dla wielu firm, a system rozwija formaty, z których może skorzystać każdy reklamodawca. Dzięki temu możesz wybierać spośród reklam długich, krótkich, takich, które można pominąć lub trzeba obejrzeć do końca. Co ciekawe, koszty za wynik kampanii na YouTube nie są zbyt drogie, dlatego nie zastanawiaj się dłużej, wybierz odpowiedni typ reklamy i działaj, by zwiększać widoczność!

Reklamy In-Stream to wideo możliwe do pominięcia, które zna większość użytkowników platformy. Wyświetlają się przed rozpoczęciem filmu lub w jego trakcie i można je pominąć po pięciu sekundach. Ten format reklamy wyświetla się na stronach odtwarzania filmów na YouTube oraz w witrynach i aplikacjach, które należą do sieci partnerów wideo w Google.

Na pozór podobne są reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia. Wyświetlają się w podobny sposób jak pomijalne reklamy. Różnica jednak jest kluczowa. Tego wariantu nie można pominąć, a więc jeśli zależy Ci na tym, aby widzowie obejrzeli reklamę do końca, to skorzystaj właśnie z tego typu reklamy. Maksymalny czas trwania filmu to 15 sekund.

Kolejnym formatem, który możesz wybrać, tworząc kampanie YouTube Ads, są reklamy Out-Stream. Ten materiał wideo jest przeznaczony tylko użytkowników urządzeń mobilnych. Reklama wyświetla się w aplikacjach lub w sieci partnerów Google.

Jeśli chcesz dotrzeć z krótkim przekazem do szerokiego grona odbiorców, wykorzystaj bumpery reklamowe zwane też czasami reklamami w przerywniku. To krótkie filmy (nie dłuższe niż 6 sekund), których widzowie nie mogą ich pominąć. Wyświetlają się zarówno na platformie, jak i poza nią, na stronach partnerów Google.

Reklamy wideo In-Feed – warto z nich korzystać, jeśli chcesz promować swój materiał wideo, podczas gdy użytkownicy odkrywają nowe treści. Wyświetlają się one w wynikach wyszukiwania, obok filmów w YouTube oraz na mobilnej stronie głównej kanału. Ten format reklamy składa się z tekstu oraz miniatury pobranej z wideo.

Ostatnim dostępnym formatem są reklamy masthead. Materiał wyświetla się bez dźwięku w górnym banerze strony głównej platformy YouTube. Wideo uruchamia się automatycznie na maksymalnie 30 sekund.

Pamiętaj, że możesz wybierać spośród wszystkich powyższych formatów YouTube Ads, by skutecznie promować swój biznes i docierać do właściwych odbiorców.

Reklama na YouTube – skuteczny kontakt z odbiorcą

Wiele analiz pokazuje, że odbiorcy czują się bardziej związani z firmą po obejrzeniu reklamy, ponieważ mogą zobaczyć markę „w akcji”. Pozwala to widzowi utożsamiać się z osobami reprezentującymi brand, ale także lepiej zrozumieć postawę firmy i zobaczyć, jak produkt lub usługa działa. Dzięki YouTube Ads możesz naprawdę nawiązać kontakt z odbiorcami i skutecznie optymalizować kampanie, tak aby osiągały jak najlepsze efekty. Rezultaty mogą przyjść szybko, gdyż przy tak ogromnej puli użytkowników YouTube zacznie wyświetlać reklamy od razu, a przekaz zyska szeroki zasięg.

Platforma YouTube stwarza szansę dotarcia do szerokiego grona odbiorców zarówno dużym przedsiębiorstwom, jak i małym firmom poprzez oferowane możliwości reklamowe. Nie ma ograniczeń i limitów budżetowych, dlatego każdy, kto posiada zasoby w formie materiałów wideo, może spróbować swoich sił i sprawdzić, czy kampanie będą odpowiednie dla niego. Nie musisz posiadać profesjonalnego sprzętu, aby stworzyć wideo, które sprawdzi się na YouTube. Smartfon wystarczy, aby podjąć się wyprodukowania pierwszej reklamy. YouTube może być dla Ciebie właściwym narzędziem oraz dodatkowym źródłem ruchu. Coraz więcej kampanii umożliwia korzystanie z zasobów filmowych, dlatego warto rozwijać kanał bez względu na to, czy planujesz uruchomić kampanie YouTube Ads, czy po prostu chcesz wykorzystać wideo w swoich kampaniach GDN lub Performance Max.

Zobacz: Stwórz skuteczny kanał na YouTube!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt