Reklama w Zakupach Google to forma promocji dedykowana sklepom internetowym. Za jej pomocą można promować w wyszukiwarce konkretne produkty dostępne online. Reklamy przybierają formę krótkiej prezentacji produktu: wyświetlane jest jego zdjęcie, tytuł, cena oraz nazwa sprzedawcy.
Odpowiednio skonfigurowana i na bieżąco optymalizowana kampania produktowa jest jednym z najbardziej efektywnych źródeł generowania sprzedaży w sklepie internetowym. Pozwala ona bowiem na dotarcie stosunkowo niskim kosztem do osób szukających produktów znajdujących się aktualnie w ofercie sklepu.
Kampanie produktowe umożliwiają szczegółową analizę i optymalizację pod względem najbardziej efektywnych kategorii produktowych, marek lub nawet konkretnych produktów w sklepie internetowym. Odpowiednio skonfigurowany pomiar konwersji pozwoli wskazać najbardziej skuteczne elementy kampanii, a także obliczyć zysk, jaki generuje reklama poszczególnych produktów. Specjaliści AdWords w Artefakt na bieżąco monitorują wskaźniki kampanii i optymalizują ją pod względem sprzedaży lub innych założonych celów. Czasami bardziej opłacalna staje się koncentracja na reklamie tylko wybranych kategorii produktowych lub towarów o najwyższej marży, zamiast promocji całej oferty sklepu. Takie wnioski warto wyciągać dopiero na podstawie zebranych danych.
Dzięki analizie kampanii produktowych można dowiedzieć się o tym, jakie produkty w naszym sklepie internetowym są najczęściej poszukiwane, którzy konkurenci również je oferują, co sprzedaje się najlepiej i w jakich ilościach. Te informacje mogą pomóc nie tylko w optymalizacji kampanii, ale również w prowadzeniu innych działań promocyjnych.