Google Ads to platforma reklamowa stworzona przez Google. Umożliwia firmom promowanie produktów i usług w wyszukiwarce Google i na witrynach partnerskich. Wykorzystuje model płatności za kliknięcie (PPC, pay per click), co oznacza, że jako reklamodawca płacisz tylko za faktyczne kliknięcia użytkowników internetu w Twoje reklamy.
Na podstawie oferty i wskaźników jakości Google przypisuje reklamie pozycję w wynikach wyszukiwania czy na stronie partnerskiej. Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie w Google, uruchamiana jest aukcja reklamowa. Google wybiera reklamę do wyświetlenia, biorąc pod uwagę wskaźniki jakości, ofertę na kliknięcie (CPC) i inne czynniki. Nagradzana jest wysoka jakość reklam – Twoja kampania dostaje lepsze pozycje i niższe koszty.
Nasza agencja ma certyfikat Google Partner Premier. Potwierdza on umiejętności naszych ekspertów w zakresie środowiska Google. Należymy do ścisłego grona 3% agencji w Polsce z takim wyróżnieniem. Znamy się na prowadzeniu kampanii i mamy doświadczenie z wielu branż. Zobacz, jak działamy!
Na koszt kampanii Google Ads składają się:
Trudno z góry powiedzieć, ile kosztuje kampania AdWords, ponieważ w Google Ads cena zależy od Ciebie. W Artefakt pomagamy określić optymalną wartość budżetu. Zalecana przez naszych specjalistów początkowa wartość będzie zależała od Twoich celów biznesowych.
Artefakt pobiera określone opłaty za prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Każdy Klient otrzymuje indywidualnego opiekuna konta, z którym może na bieżąco kontaktować się w sprawie prowadzenia kampanii. Stosujemy różne metody rozliczeń dopasowane do różnych potrzeb reklamodawców. Cena prowadzenia kampanii AdWords zależy od wysokości budżetu, celów i rodzaju prowadzonych kampanii. Obsługa kampanii realizowanej wyłącznie w wyszukiwarce będzie nieco tańsza niż zestaw kampanii w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube i GMail (więcej na temat kierowania kampanii znajdziesz na stronie Kampanie AdWords).
Kampanie AdWords są najczęściej rozliczane w modelu CPC (Cost Per Click, inaczej PPC – Pay Per Click). Płacisz za każde kliknięcie w Twoją reklamę w wyszukiwarce Google lub w banner wyświetlony w sieci reklamowej. W przypadku bannerów możliwe jest także płacenie za tysiąc wyświetleń (CPM).
W ramach obsługi kampanii AdWords standardowo:
Korzystając z usług agencji, warto zapewnić sobie informację o rzeczywistych wydatkach ponoszonych w systemie AdWords, czyli o wysokości budżetu. Będąc klientem Artefakt, masz pełną jasność co do ceny kampanii Google Ads. Każdy klient otrzymuje dostęp do konta, na którym jest widoczne, jaki budżet jest wydawany na reklamę. W zapisach umowy jasno określamy, jakie wynagrodzenie przysługuje za prowadzenie kampanii. Przy nietypowych projektach i dużych kampaniach Google AdWords cennik może być ustalany indywidualnie.
Budżet kampanii to kwota, która jest wpłacana do Google, i z której opłacane są kliknięcia (lub wyświetlenia) w prowadzonych kampaniach AdWords.
System Google AdWords jest bardzo elastyczny i umożliwia dowolne ustalanie i modyfikowanie kwot budżetów, jakie są wydawane w kampanii w ciągu dnia lub miesiąca.
Określając sugerowany budżet, kierujemy się różnymi czynnikami, w szczególności celami biznesowymi klienta, pożądanym zasięgiem kampanii, wybranymi metodami kierowania czy kosztami kliknięcia w danej branży.
Koszt kliknięcia zależy od wyniku jakości reklamy i witryny, ustawionej (maksymalnej) stawki za kliknięcie oraz stawek i wyników jakości konkurencyjnych reklamodawców. Na wynik jakości składa się jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy.
Jeżeli rozpoczynasz pierwszą kampanię AdWords (Google Ads), otrzymasz kupon o wartości nawet 600 zł.
Ponieważ stawki za kliknięcie mają tendencję do stopniowego wzrostu, po pewnym czasie może okazać się, że aby uzyskiwać założone cele, będziesz musiał stopniowo zwiększać budżet. W rzeczywistości warto go zwiększać dopóki analiza kosztów i korzyści pokazuje nam dodatni zwrot z inwestycji (ROI). Chętnie pomożemy Ci w wyliczeniu tego wskaźnika.
Podobnie jak większość agencji pobieramy opłatę z góry. Analogicznie działa to w przypadku samodzielnej obsługi konta w Google Ads. Zanim zaczniemy się reklamować, musimy doładować swoje konto, podobnie jak np. w telefonach w systemie pre-paid.
Niższa cena Google Ads? To możliwe! Efektywne zarządzanie kampaniami Google Ads pozwala na obniżenie kosztów. Oto kilka sprawdzonych przez naszych specjalistów praktyk, które mogą w tym pomóc.
Cena Google Ads to ważna kwestia. Aby ułatwić Ci decyzję, przygotowaliśmy specjalny kalkulator. Dzięki niemu:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.