SEO audyt online to bezpłatna lub płatna analiza serwisu internetowego weryfikująca zgodność poszczególnych elementów strony z czynnikami rankingowymi mającymi wpływ na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Stanowi doskonały wstęp do procesu pozycjonowania, ponieważ pokazuje najistotniejsze błędy utrudniające uzyskanie zadowalającego miejsca w rankingu Google.
Analiza SEO online pomaga określić potencjał witryny internetowej w zakresie pozycjonowania i czas potrzebny na osiągnięcie satysfakcjonującej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że automatycznie wygenerowane wyniki wymagają indywidualnej oceny.
Raporty sporządzane przez narzędzia nigdy nie będą tak samo rzetelne i wiarygodne jak analiza serwisu internetowego przeprowadzona przez doświadczonego specjalistę ds. pozycjonowania. Podstawowa różnica polega na tym, że audyt SEO darmowy przedstawia wynik porównania poszczególnych elementów strony z algorytmem stworzonym przez twórcę aplikacji. Np. Title strony o długości 30 zzs zostanie uznany za poprawny przez narzędzie, ponieważ mieści się w przedziale 20-70 zzs. Z kolei specjalista SEO oceni, że taki tytuł jest za krótki i nie wykorzystuje całego potencjału.
Darmowy audyt strony online nie obejmuje wielu elementów wymagających indywidualnego podejścia, m.in. dobór słów kluczowych. W oparciu o wybrane frazy należy analizować zwartość metatagów, znaczników, nagłówków i treści. Automatyczna analiza SEO nie wskaże, czy keyword research wyłonił najlepsze wyrażenia, na które warto zwiększać widoczność serwisu internetowego.
Audyt SEO online |
Audyt strony przeprowadzony przez
|
Brak analizy keyword research. | Indywidualny dobór słów kluczowych. |
Weryfikacja tylko tych elementów strony, które może ocenić algorytm. | Pełna analiza obejmująca wszystkie istotne elementy serwisu, również te, które należy ocenić indywidualnie. |
Najczęściej można go przeprowadzić dla wybranej podstrony. | Przy małych serwisach audytowane są wszystkie podstrony, przy dużych witrynach analizie podlegają podstrony o kluczowym znaczeniu z punktu widzenia biznesowego. |
Wskazówki optymalizacyjne powstają na podstawie algorytmu przygotowanego przez twórcę narzędzia, który może nie uwzględniać najnowszych trendów SEO. | Zalecenia przygotowywane są w oparciu o najnowsze trendy i aktualizacje algorytmów wyszukiwarek internetowych. |
Brak wsparcia w zakresie wdrożenia optymalizacji. | Pomoc w zakresie wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych, szczegółowe wytyczne dot. wprowadzenia poszczególnych zmian. |
Wynik generuje się automatycznie w ciągu kilku minut. | Dokument z zaleceniami optymalizacyjnymi powstaje po kilkunastu godzinach pracy specjalisty. |
Brak porównania widoczności konkurencyjnych witryn. | Analiza konkurencji i benchmarking. |
Kluczowe znaczenie ma także analiza konkurencji podczas przeprowadzania audytu SEO. W oparciu o działania realizowane przez najbliższych rywali i liderów branży można wyłonić praktyki, które należy naśladować, aby zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Weryfikacja widoczności konkurencyjnych domen daje możliwość podpatrzenia fraz z długiego ogona charakteryzujących się wysokim potencjałem konwersji. Bezpłatna SEO analiza strony internetowej nie oferuje opcji benchmarkingu.
Bezpłatną analizę serwisu internetowego może przeprowadzić właściciel każdej strony internetowej. Bez względu na tematykę witryny czy branżę prowadzonej działalności online’owy audyt wskaże rażące problemy w zakresie optymalizacji pod SEO. Zachęcamy do weryfikacji swojej domeny zarówno przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania strony, jak i w celu sprawdzenia rzetelności pracy agencji SEO. Zawsze należy mieć jednak na uwadze, że darmowa ocena strony internetowej online sporządzana jest według algorytmów uwzględnionych przez twórcę danego narzędzia. Ręczna weryfikacja otrzymanych wyników stanowi niezbędny punkt na drodze ku wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Darmowe narzędzia automatycznie weryfikujące poprawność kodu serwisu internetowego przede wszystkim pozwalają uświadomić sobie skalę błędów i problemów optymalizacyjnych. Uruchamiając bezpłatny audyt strony:
Wygenerowany raport SEO uzmysławia konieczność wprowadzenia zmian optymalizacyjnych. Narzędzie informuje, jakie są mocne i słabe strony witryny, o których trudno zdawać sobie sprawę, nie posiadając wiedzy z zakresu pozycjonowania serwisów www.
Wyniki online’owej analizy SEO dobrze jest potraktować jako pierwszy etap długotrwałego procesu pozycjonowania strony. Bez znajomości wytycznych oraz zasad działania algorytmów Google i doświadczenia w optymalizacji serwisów internetowych można wyrządzić więcej szkody niż korzyści samodzielnym wprowadzaniem zmian w serwisie. Niektóre problemy z funkcjonowaniem witryny wskazane w automatycznym raporcie wymagają również wiedzy webdeweloperskiej, np. poprawa czasu ładowania serwisu czy usunięcie skryptów utrudniających indeksowanie zawartości strony.
Zachęcamy do skonsultowania automatycznego audytu SEO z naszymi specjalistami ds. pozycjonowania stron internetowych. Posiadamy ogromną wiedzę w zakresie skutecznego dostosowywania witryn do wymogów najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Do każdego serwisu podchodzimy indywidualnie, przeprowadzając analizę konkurencji i poszukując najlepszych praktyk sprawdzających się w danej branży. Na bieżąco śledzimy trendy SEO, dzięki czemu reagujemy od razu, kiedy pojawiają się aktualizacje algorytmów Google powodujące ogromne wahania w pozycjach w wynikach wyszukiwania. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwala osiągać stabilne miejsce w rankingu wyszukiwarki serwisom naszych klientów.
Audyt SEO ecommerce to proces analizy i oceny różnych elementów witryny pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Skupia się na identyfikowaniu słabych punktów i potencjalnych obszarów do poprawy w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO może obejmować analizę następujących czynników:
Po przeprowadzeniu audytu SEO, właściciel sklepu internetowego lub specjalista obsługujący ecommerce może opracować plan działania w celu poprawy widoczności swojej witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększenia ruchu organicznego.
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Krakowska 52
50-425 Wrocław
Adres korespondencyjny:
Artefakt Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań
Telefon: 739 943 500
E-mail: firma@artefakt.pl
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.