Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieW SEO błędy w strukturze strony, treści czy kodowaniu mogą negatywnie wpłynąć na widoczność witryny, a co za tym idzie – na jej ruch i konwersje. Jednym z często pomijanych, a zarazem kluczowych elementów optymalizacji są nagłówki Hx.
Nagłówki Hx (od H1 do H6) to znaczniki HTML służące do formatowania tekstu i organizowania treści na stronie internetowej. Ułatwiają użytkownikom nawigację po witrynie i zrozumienie jej struktury. Dla wyszukiwarek, takich jak Google, nagłówki Hx to cenne wskazówki na temat tematyki i hierarchii treści.
„Tak, nagłówki hX pomagają w organizacji treści i poprawie czytelności strony dla Google. Choć nie są one bezpośrednimi czynnikami rankingowymi, ich odpowiednie użycie może poprawić SEO, zwiększając przejrzystość struktury strony.”
„Treść nagłówków, a także ich konkretne wykorzystanie w kodzie źródłowym wpływa na pozycje w wyszukiwarce. Ich głównym zadaniem jest jasne przedstawienie struktury treści. Warto unikać ich stosowania na elementach globalnych.„
„No jasne! Dzień bez optymalizacji nagłówków dniem straconym ;P„
Z jednej strony, poprawne stosowanie nagłówków Hx niewątpliwie wpływa na czytelność strony i komfort użytkownika, co pośrednio może przełożyć się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony, Google oficjalnie nie potwierdza wpływu nagłówków Hx na ranking, a inne czynniki SEO mogą mieć większe znaczenie.