Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Linki generowane na zapleczu pozycjonerskim przyczyniają się do poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy i zwiększenia ruchu organicznego. Usługa pozycjonowania obejmuje przeważnie wsparcie serwisów linkami z autorskiego zaplecza SEO firmy pozycjonerskiej. Wyróżnia się także zaplecza dedykowane, tworzone i utrzymywane w celu promocji domen wybranego klienta.
Budowa zaplecza SEO powinna odbywać się z uwzględnieniem schludnego wyglądu oraz odpowiednich rozwiązań technicznych. Dobre zaplecze charakteryzuje się:
Agencja SEO powinna zapewniać dywersyfikację stosowanych rozwiązań, unikać schematycznego działania i każdą stronę zapleczową przygotowywać indywidualnie, biorąc pod uwagę jej tematykę oraz taktykę budowania popularności serwisu klienta w wynikach wyszukiwania. Ważna jest optymalizacja domen składających się na zaplecze pozycjonerskie zgodnie z wskazówkami Google dla webmasterów. Moc zaplecza SEO odgrywa istotne znaczenie w procesie pozycjonowania, ponieważ wpływa na skuteczność przyjętej strategii linkowania.
Przygotowanie wysokiej jakości stron zapleczowych, które będą skutecznie wspierały proces pozycjonowania, wymaga czasu, doświadczenia oraz wiedzy w zakresie projektowania serwisów internetowych. Na kolejne etapy procesu budowy zaplecza składają się:
Dobre zaplecza składają się zarówno z domen świeżych, kupowanych bezpośrednio od firmy zajmującej się ich rejestracją, jak i domen z historią pozyskiwanych z rynku wtórnego. Tutaj istotne jest zweryfikowanie tematyki strony, która uprzednio działała na domenie.
Należy wybrać zaufanego hostingodawcę, dbającego o bezpieczeństwo serwerów i gwarantującego jak największą dostępność strony. Tworząc duże zaplecza SEO składające się z wielu stron internetowych, warto kupić hosting u różnych firm, aby w razie ataku hakerskiego na dany serwer ucierpiała jedynie część naszych serwisów zapleczowych.
Decydując się na system CMS, należy wziąć pod uwagę jego intuicyjność oraz łatwość publikacji nowych treści, wprowadzania zmian optymalizacyjnych, możliwość instalacji wtyczek, modułów i szablonów, dzięki którym strona zapleczowa będzie prezentowała się dobrze wśród innych serwisów w wynikach wyszukiwania. Najczęściej korzystamy z takich systemów jak WordPress, Drupal, Joomla.
Budowa dobrego zaplecza SEO wymaga uzupełnienia wszystkich podstron, które standardowo występują w serwisach informacyjnych lub na blogach – strony głównej, zakładki o nas, poszczególnych kategorii tematycznych. Warto wzbogacić witrynę o elementy multimedialne – ciekawą grafikę, materiały wideo, linki do prezentacji.
Ustawienie znaczników Title, Description, przygotowanie mapy XML, pliku robots.txt, zoptymalizowanie struktury adresów URL wspomoże proces indeksowania zaplecza. Już na samym początku warto zadbać o pozytywną ocenę serwisów przez roboty wyszukiwarki, by umieszczane na nich linki skutecznie wpływały na zwiększanie widoczności strony Klienta.
Opracowanie właściwej strategii wzmacniania popularności serwisów zapleczowych musi zostać uwzględnione podczas tworzenia zaplecza SEO. Im lepsze parametry uzyskają domeny (np. wysoki Trust Flow), tym większą moc będą mogły przekazać publikowanym linkom.
Zaplecze SEO jest tak samo narażone na kary ręczne i algorytmiczne, jak serwis Klienta. Regularny monitoring stanu domen w wynikach wyszukiwania (np. za pomocą narzędzia Google Search Console) pozwala na bieżąco reagować na ewentualne problemy.
Usługa polecana jest dla właścicieli serwisów, którzy chcą odnieść podwójną korzyść: poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe oraz budować wizerunek eksperta w branży. Publikowanie merytorycznych i wartościowych artykułów opatrzonych w sposób naturalny linkiem, marką lub nazwą domeny Klienta, pomaga niekiedy pozyskać użytkowników z wyszukiwarki, a następnie przenieść ich z bloga zapleczowego do strony internetowej. Zaplecze może więc stanowić dodatkowe źródło pozyskiwania ruchu oraz konwersji.
Usługa stworzenia i utrzymania stron zapleczowych do pozycjonowania wyceniana jest indywidualne. Oferta obejmuje oczekiwania Klienta (ilość domen, wygląd serwisów, zróżnicowanie systemów CMS itp.) oraz koszty związane z techniczną obsługą serwisów. Na ostateczną cenę zaplecza dedykowanego składają się m.in. wydatki poniesione na:
Praktycznie nie ma możliwości sprawdzenia, jakim zapleczem dysponuje dana firma. Większość agencji ukrywa swoje zaplecza w obawie przed działaniami konkurencji. Należy więc zaufać pozycjonerom posiadającym bogate doświadczenie w zakresie budowy i rozwoju stron zapleczowych, podążającym za najnowszymi trendami oraz stosującymi efektywne metody pozycjonowania stron internetowych. Więcej o zapleczach SEO dowiesz się z poniższego filmu:
RadomIT v5 – SEO ZAPLECZE od spam po portale – prezentacja Marcina Deręgowskiego: https://www.youtube.com/watch?v=Prk1DxaEfag.