Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatniePageRank jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google, który określa wartość dla danej strony internetowej, wykorzystując skalę od 0 do 10. Podstawą tych obliczeń są linki prowadzące do danej domeny, a dokładne ich ilość i jakość. Strona, która publikuje wartościowe treści i jest merytorycznie interesująca dla internautów, częściej zostaje polecona w sieci za pomocą odnośników – wtedy mamy do czynienia z prawdziwym PageRankiem. Natomiast zmanipulowany PR polegać na nienaturalnym zdobywaniu linków zwrotnych do strony.
Aktualnie współczynnik PageRank nie ma już większego znaczenia. Jego ostatnia aktualizacja odbyła się w 2013 r. W kwietniu 2016 roku Google poinformowało o wyłączeniu możliwości podglądu danych, które nie będą udostępniane publicznie. Aktualnie inne ważniejsze algorytmy Google.