Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieAngielskie SEO – Search Engine Optimization oznacza optymalizację serwisu pod wyszukiwarkę internetową. Celem podejmowanych działań jest pozyskanie wartościowego ruchu w serwisie oraz zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Serwis Moz.com SEO definiuje następująco:
Search engine optimization polega na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.
Na portalu Search Engine Land znajdziemy z kolei takie wyjaśnienie pojęcia SEO:
SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania.
W polskiej branży SEO przyjęło się, aby pozycjonowaniem określać szereg czynności, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu w sieci oraz osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie obejmuje m.in. optymalizację serwisu, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie unikalnych treści, które są nasycone odpowiednio wyselekcjonowanymi i dobranymi słowami kluczowymi.
SEO i pozycjonowanie to pojęcia tożsame, więc można traktować je jak synonimy (choć nie wszyscy specjaliści w branży tak uważają).
Ponadto:
Jeśli specjalista SEO, raportując działania podejmowane na stronie, używa terminu pozycjonowanie lub SEO albo optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, zawsze będzie miał na myśli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.