Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.01.2024 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

CMS, czyli system zarządzania treścią

CMS, czyli system zarządzania treścią
CMS (ang. Content Management System) – system zarządzania treścią, który pozwala administrować zawartością strony internetowej bez konieczności ingerowania w kod HTML. CMS-y mogą być płatne lub darmowe, a w zależności od licencji różnią się również udostępnianymi dodatkami oraz wtyczkami.

Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop oraz Shoper.

Panel administracyjny służy przede wszystkim do podejmowania działań związanych z obsługą treści, m.in. tworzenia i edycji (np. aktualności, artykułów na bloga, opisów produktów w e-sklepie), dodawania zdjęć, publikowania wideo czy wstawiania banerów reklamowych). Pozwala również modyfikować strukturę oraz wygląd strony internetowej przy użyciu pliku CSS.

Rodzaje CMS-ów:

  • Oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym (tzw. open source) – kod jest udostępniany publicznie, dzięki czemu każdy może go pobrać i dostosować do własnych potrzeb. Internauci tworzą wtyczki, szablony graficzne i weryfikują ewentualne błędy w aplikacji.
  • Systemy z zamkniętym kodem źródłowym (autorskie lub komercyjne) – oprogramowanie przygotowują firmy z myślą o klientach. Opracowują indywidualne rozwiązania i ciągle je rozwijają (np. sklepy internetowe), aby jak najlepiej spełniały swoje funkcje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt