Specjaliści SEO podczas codziennej pracy korzystają z dodatków oraz wtyczek do przeglądarek ułatwiających przeprowadzenie audytu i optymalizowanie strony. Prezentujemy 15 rozszerzeń SEO do Chrome i Firefox, które są dla nas narzędziami must have podczas realizowania działań związanych z
pozycjonowaniem serwisów internetowych.
Wtyczki SEO do Chrome i Mozilla Firefox
Wiele rozszerzeń pomagających w audycie SEO jest dostępnych zarówno na przeglądarkę Chrome, jak i Mozillę Firefox, co pozwala na korzystanie z narzędzi w pełni dopasowanych do naszych preferencji. Polecamy następujące dodatki:
- Web Developer – narzędzie służy m.in. do sprawdzania i zaznaczania na stronie nagłówków, linków, atrybutów alt, sprawdzenia poprawności kodu HTML, CSS, wyczyszczenia plików cookies,
- Nofollow – pokazuje linki nofollow, wykrywa, czy na stronie ustawione są metatagi nofollow i noindex, pomagając w zweryfikowaniu poprawności indeksowania serwisu przez wyszukiwarki internetowe,
- Lightshot – rozszerzenie pozwala na wykonanie zrzutów ekranu. Na obrazie można od razu zaznaczać dowolne elementy, kolorować, kadrować itp.,
- Wappalyzer – dodatek rozpoznający system CMS, na którym postawiona została strona internetowa,
- Link Redirect Trace – ułatwia sprawdzanie łańcuchów przekierowań, nagłówków http, linków kanonicznych, pliku robots.txt.,
- Open Multiple URLs – otwiera na raz w przeglądarce linki, które znajdują się na przygotowanej liście.
Rozszerzenia SEO do Chrome
Dodatków SEO do Chrome jest o wiele więcej, ponieważ ta przeglądarka od kilku lat cieszy się dużą popularnością użytkowników. Samo Google tworzy narzędzia ułatwiające pracę deweloperów, osób zajmujących się optymalizacją serwisów oraz analityków internetowych. Z wtyczek do Chrome dla SEO rekomendujemy:
- SEO META in 1 CLICK – dodatek do szybkiego sprawdzenia Title i nagłówków, przekierowań kanonicznych na stronie,
- Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder – wtyczka pozwala na zrobienie screenshotów całej albo fragmentów strony oraz nagrań ekranu,
- User-Agent Switcher for Google Chrome – dzięki temu rozszerzeniu można sprawdzić, jak roboty poszczególnych wyszukiwarek lub aplikacji „widzą” analizowaną stronę internetową,
- Web Cache Viewer – wyświetla wersję strony zachowaną w cache Google, pamięci podręcznej przeglądarki lub aplikacji Wayback Machine,
- Lighthouse – rozszerzenie od Google służące do podstawowej analizy SEO strony. Podaje informacje o wydajności serwisu, dostępności dla użytkowników, dopasowaniu do wymagań przeglądarki, stosowaniu technologii Progressive Web App,
- Check My Links – analizuje stronę pod kątem niedziałających linków,
- Character Count – dodatek służy do sprawdzania liczby znaków na stronie. Można zaznaczyć fragment treści, chcemy policzyć i po chwili otrzymamy odpowiedź,
- Page Analytics (by Google) – wtyczka przydatna dla osób zajmujących się analityką internetową. Pokazuje, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z poszczególnymi podstronami, w co klikają, a co pomijają. W czasie rzeczywistym rozszerzenie pokaże nam dane z Google Analytics: odsłony, średni czas na spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń i wyjścia,
- Tag Assistant (by Google) – dodatek idealny do zweryfikowania poprawność wdrożenia kodów śledzących Google Analytics, Google Tag Manager, kodów remarketingowych.
Dodatki do przeglądarek – pamiętaj o ich aktualizacji!
Twórcy wtyczek do najpopularniejszych przeglądarek co jakiś czas je usprawniają, eliminują pojawiające się błędy i problemy. Dlatego co jakiś czas warto wejść do sekcji w przeglądarce, gdzie znajdują się informacje o wszystkich rozszerzeniach i sprawdzić, czy żaden dodatek nie wymaga aktualizacji.
Więcej o wtyczkach i innych narzędziach pomocnych przy optymalizacji SEO strony dowiesz się na naszym webinarze.