Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2020 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji, Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.

Zmiana godzin pracy

Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.

Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?

 

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
  4. Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.

*o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych

Dodanie informacji ważnych dla klientów

Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.

Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
  4. Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
  5. Potwierdź zmiany.

Opublikowanie postu na wizytówce

Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.

Jak dodać post na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Wybierz opcję Dodaj wpis.
  4. Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
  5. Zatwierdź zmiany.

Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: www.artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma

Aktualizacja numerów kontaktowych

Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.

Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony telefonu.
  4. Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
  5. Potwierdź zmiany.

Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19

Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj więcej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj więcej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt