Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji,
Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.
Zmiana godzin pracy
Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.
Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?
- Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
- Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
- Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
- Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.
*o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych
Dodanie informacji ważnych dla klientów
Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.
Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?
- Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
- Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
- Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
- Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
- Potwierdź zmiany.
Opublikowanie postu na wizytówce
Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.
Jak dodać post na Google Moja Firma?
- Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
- Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
- Wybierz opcję Dodaj wpis.
- Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
- Zatwierdź zmiany.
Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: www.artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma
Aktualizacja numerów kontaktowych
Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.
Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?
- Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
- Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
- Przejdź do ikony telefonu.
- Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
- Potwierdź zmiany.
Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19
Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.