Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
W polskiej wyszukiwarce Google zaobserwowaliśmy ponowne pojawienie się zakładki Zakupy. Jej poprzednie wersje zaimplementowane w innych krajach okazały się nie do końca trafione, w związku z czym amerykański gigant wciąż pracował nad ich udoskonaleniem. Obecna forma zakładki Zakupy stanowi mniej rozbudowaną alternatywę dla porównywarek cenowych i jest niezwykle zbliżona do wersji dostępnych np. w USA czy Niemczech. Za granicą funkcjonalność wdrożona została jakiś czas temu, w związku z czym obcojęzyczne wersje Zakupów posiadają większą liczbę opcji niż ich polski odpowiednik.
„Zakupy” umożliwiają użytkownikom odnalezienie listy interesujących ich produktów już z poziomu wyszukiwarki Google. Dzięki opcji sortowania według ceny, sprzedawcy czy poszczególnych elementów użytkownik jest w stanie odnaleźć najbardziej interesujące propozycje produktów.
Po wspisaniu zapytania w wyszukiwarce zakładka „Zakupy” może pokazać się od razu na pasku opcji lub zostanie ukyta w przycisku „Więcej”. Po wybraniu zakładki, zostaniemy przeniesieni do listy produktów, która najbardziej odpowiada naszemu zapytaniu.
Jak łatwo zaobserwować, wytypowane linki sprzedawców są sponsorowane. Oznacza to, że internauta poszukujący konkretnych produktów z pozycji Zakupy otrzyma listę zaciągniętą z reklam PLA. To właśnie Product Listing Ads, a nie wyniki organiczne Google są źródłem informacji o wyświetlanych produktach. Jest to jeden z najważniejszych elementów odróżniających standardowe porównywarki od stosunkowo nowej funkcjonalności Google.
Dzięki zakładce Zakupy reklamodawca zyskuje większą szansę na dotarcie do potencjalnego klienta. Konsument ma bowiem możliwość natychmiastowego sprawdzenia ceny produktu, przeczytania o jego głównych parametrach bez przechodzenia do sklepu oraz porównania go z innymi artykułami tej samej kategorii. Aby pojawić się w PLA, należy zintegrować Centrum Sprzedawcy Google ze swoim kontem Adwords. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ranking ten nie jest typowany według słów kluczowych tak, jak wygląda to w przypadku Google Adwords. Tutaj kluczową rolę pełnią informacje na temat produktów i ich dopasowanie do zapytania internauty.