Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Statystyki Google Moja Firma prezentują, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwarki i map Google do znalezienia naszej wizytówki oraz jakie działania na niej podejmują. Dane znajdują się w zakładce Statystyki w bocznym menu na stronie głównej panelu administracyjnego. Tam przejrzymy 9 raportów (wyjątek stanowią restauracje i kawiarnie, które posiadają jeden dodatkowy raport).
Statystyki prezentują dane zebrane w określonym przedziale czasowym – tygodniu, miesiącu lub kwartale. Niestety nie mamy dostępu do historycznych informacji archiwizowanych przez Google. Jeśli chcielibyśmy prześledzić zmianę popularności naszej wizytówki w czasie, możemy skorzystać z boksu Skuteczność, który wyświetla się na stronie głównej panelu administracyjnego. Tylko tam Google przedstawia procentową zmianę liczby interakcji użytkowników na naszym profilu Google Moja Firma.
Raport zawiera:
Jak możemy wykorzystać raport? Przede wszystkim poznamy rozpoznawalność naszego brandu i moc marki. Statystyka pośrednio wskazuje, czy na wizytówkę trafiają nowi, czy stali klienci (możemy założyć, że osoby wpisujące nazwę naszej firmy, już nas odwiedziły i chcą np. przypomnieć sobie, jak do nas dojechać).
Wyszukiwane hasła to najnowsza statystyka Google Moja Firma od niedawna dostępna na wszystkich kontach GMF. W tabeli zobaczymy listę słów kluczowych wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki i Google Maps prowadzących do odwiedzenia naszej wizytówki. Obok każdej frazy znajduje się liczba internautów, którzy posłużyli się danym wyrażeniem. Do dyspozycji mamy widok danych z 7 lub 28 dni.
Jak możemy wykorzystać raport? Google sugeruje, aby najpopularniejsze wyszukiwane hasła uwzględniać podczas tworzenia wpisów na wizytówkach lub treści reklam Google Ads. Frazy warto także wykorzystać podczas optymalizacji profilu Google Maps, wplatając je np. w tekst opublikowany w sekcji Podane przez firmę. Listę słów kluczowych ze statystyk GMF koniecznie skonfrontuj z frazami, na które pozycjonujesz stronę internetową. Niestety, raport dostępny w formie tabeli i nie daje możliwości eksportu danych np. do programu excel lub chociażby arkuszy w Google Dysk.
Wizytówka GMF pojawia się użytkownikom na mapach oraz w wyszukiwarce. I to właśnie prezentuje ta statystyka – liczbę wyświetleń naszego profilu Google Moja Firma w dwóch usługach Google.
Jak możemy wykorzystać raport? Możemy porównać, czy użytkownicy wyświetlają naszą wizytówkę na mapach czy w wyszukiwarce. Profil GMF wyświetla się nieco inaczej w obu źródłach, więc wiedząc, które z nich cieszy się większą popularnością, możemy zoptymalizować informacje pod to medium.
Raport niesie najważniejsze informacje – zdradza dane o konwersjach dokonanych przez użytkowników, czyli:
Jak możemy wykorzystać raport? Sprawdzimy, jak wizytówka GMF przyczynia się do generowania konwersji. Jeśli prowadzisz statystyki połączeń telefonicznych od klientów, zestawiając je z danymi z GMF, sprawdzisz, ile osób dzwoni do ciebie bezpośrednio z mapki.
Z raportu Google dowiemy się, gdzie najczęściej znajdują się klienci, którzy wysyłają zapytanie o dojazd do naszej firmy. Dane prezentowane są za pomocą mapy – jeśli ją oddalimy lub przybliżymy, statystyki zmienią się dynamicznie. Zapytania zostaną zaprezentowane w podziale na miejscowości, dzielnice lub państwa.
]Jak możemy wykorzystać raport? Statystykę można wykorzystać np. podczas planowania tradycyjnej kampanii bilboardowej – jeśli wielu użytkowników trafia do nas z określonej dzielnicy, być może warto zachęcić ich do skorzystania z naszych usług za pomocą dodatkowej reklamy.
W Google Moja Firma sprawdzisz również precyzyjne informacje dotyczące, kiedy klienci dzwonią do twojej firmy, klikając w numer telefonu na mobilnej wizytówce. W raporcie możesz zweryfikować najpopularniejsze dni tygodnia lub pory dnia.
Jak możemy wykorzystać raport? Dane o połączeniach telefonicznych pomogą rozplanować pracę obsługi klienta lub call center. W dniach i porach cieszących się popularnością wśród dzwoniących można zwiększyć liczbę pracowników prowadzących rozmowy.
Właściciele kawiarni i restauracji wśród swoich statystyk zobaczą informacje o najpopularniejszych atrybutach, którymi opisują firmę lokalni przewodnicy. Google podkreśla, że ten raport przedstawia subiektywne opinie użytkowników wyrażane na podstawie wrażeń, emocji, gustu.
Jak możemy wykorzystać raport? Zestawienie najczęstszych atrybutów prezentuje, jak firmę widzą i opisują klienci. Jeśli zależy nam na zmianie wizerunku, należy zatroszczyć się o potrzeby użytkowników.
Urządzenia mobilne śledzą swoich użytkowników, przesyłając dane o ich aktywnościach do Google. Dzięki temu dowiesz się, w jakich godzinach w poszczególne dni tygodnia najczęściej odwiedzają Twój sklep lub biuro klienci.
Jak możemy wykorzystać raport? Statystyka pomaga przewidzieć porę dnia, w której można spodziewać się największego ruchu w interesie.
Raport prezentuje liczbę wyświetleń twoich zdjęć firmowych i firm o podobnym profilu działalności.
Jak możemy wykorzystać raport? Google zaprezentuje nam dane o popularności naszych zdjęć na tle fotografii konkurencji. Złe wyniki powinny nas skusić do dodania nowych zdjęć na wizytówce Google Moja Firma.
W tym raporcie zobaczysz porównanie zdjęć opublikowanych na twojej wizytówce i profilach konkurencji. Google dzieli fotografie na firmowe i przesłane przez użytkowników.
Jak możemy wykorzystać raport? Jeśli wypadamy gorzej na tle podobnych firm, powinniśmy zastanowić się nad dodaniem nowych zdjęć do wizytówki. Możemy także zachęcić użytkowników do publikacji autorskich fotografii.
Raporty dostępne w panelu administracyjnym Google Moja Firma prezentują dane, które nie powinny stanowić podstawy podejmowania decyzji biznesowych. Statystyki możemy traktować jako pewną wskazówkę, ale nie powinniśmy kierować się nimi, dokonując strategicznych wyborów.