Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

15.04.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Sposoby na wyszukiwanie w Google: 13 metod na zawężanie wyników wyszukiwania

Sposoby na wyszukiwanie w Google: 13 metod na zawężanie wyników wyszukiwania

Wyszukiwanie w Google jest intuicyjne. Wystarczy wpisać hasło, a po chwili wyświetlone zostaną strony dopasowane do fraz, którymi się posłużyliśmy. Niestety, nie zawsze wyszukiwarka zrozumie nasze intencje i znalezienie odpowiednich informacji może zająć sporo czasu. Aby efektywniej docierać do serwisów spełniających nasze potrzeby informacyjne, warto posłużyć się operatorami i komendami, które ułatwiają zawężanie wyników wyszukiwania. Poznaj 13 sposobów wyszukiwania w Google!

1. Dopasowanie ścisłe – fraza w cudzysłowie

Po wpisaniu frazy np. kołdra merynos w wyszukiwarce pojawią się adresy podstron zawierające te wyrazy w dowolnej formie: rozdzielonej lub odmienionej, a czasami w wynikach wyszukiwania wyświetlają się serwisy, które nie posiadają w treści jednego ze słów kluczowych. Jeśli zależy nam na znalezieniu dokładnego dopasowania, posłużmy się cudzysłowem – „kołdra merynos”. W tym przypadku Google wskaże podstrony, na których znaleziona została fraza w poszukiwanej przez nas formie.

Porównanie wyszukiwania tradycyjnego i ścisłego dopasowania do słów kluczowych.

2. Szukanie określonych rodzajów plików – filetype

Pliki PDF są indeksowane przez wyszukiwarkę Google, więc bez problemu wyszukamy ustawy, instrukcje obsługi, e-booki zamieszczone w sieci w tym formacie. Korzystając z operatora filetype:rodzaj.pliku słowo kluczowe, błyskawicznie dotrzemy do interesujących nas treści.

Poszukując prac magisterskich w internecie, posłuż się operatorem filetype:pdf praca magisterska.

3. Wyszukiwanie słów kluczowych w konkretnej domenie – site

Jeśli chcesz szybko odnaleźć tekst, o którym czytałeś ostatnio na blogu, nie musisz korzystać z wewnętrznej wyszukiwarki zaimplementowanej na stronie. Wpisz w Google komendę site:nazwa.domeny słowo kluczowe, aby szybko dotrzeć do artykułów poruszających dany temat.

4. Wyświetlanie treści zaindeksowanej przez Google – cache

Skorzystaj z operatora cache:nazwa.domeny, aby sprawdzić, które z podstron znajdują się już w indeksie wyszukiwarki. Dzięki temu sposobowi na wyszukiwanie w Google przekonasz się także, jak roboty wyszukiwarki widzą serwis i które z elementów są dla nich niewidoczne.

skorzystaj-z-oferty

 

5. Zawężanie wyszukiwania do fraz w treści strony – allintext

Wyszukiwarka poszukuje słów kluczowych we wszystkich elementach witryny – treściach strony, metatagach, znaczniku Title, Descripton. Jeśli zależy Ci, aby wyszukiwana  fraza znalazła się w tekście zamieszczonym na stronie internetowej, posłuż się wyrażeniem allintext:słowo kluczowe.

6. Wyszukanie podstron zawierających frazy w Title – allintitle

Google umożliwia także zawężenie wyników wyszukiwania do stron zawierających określone wyrażenie w tytule strony. Posłuż się formułą allintitle:słowo kluczowe, a wyszukiwarka zwróci jedynie te serwisy, w których Title pojawiają się wybrane przez Ciebie frazy.[

 

7. Zawężanie wyników do fraz w adresie URL – allinurl

Wyniki wyszukiwania możesz także zawęzić do stron, które w adresie URL zawierają konkretne wyrażenie. To ułatwi np. dotarcie do blogów dotyczących określonej tematyki, np. tekstów o hodowli pinczerów miniaturowych. W tym celu wykorzystaj operator allinurl:blog pinczer miniaturowy.

8. Poszukiwanie fraz niekompletnych – znak *

Zdarza się, że pamiętamy początek oraz koniec danego wyrażenia, ale umknęły nam środkowe wyrazy – najczęściej taka sytuacja ma miejsce w przypadku zapamiętywania słów piosenek. W tym przypadku możemy posłużyć się znakiem * wstawianym pomiędzy pierwszą a ostatnią frazą. Ten sposób wyszukiwania w Google przyda się również w przypadku poszukiwania rzeczy o określonych cechach, np. najwyższych budynków, mostów, hoteli itp. we Wrocławiu.

Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka podała precyzyjniejsze odpowiedzi, wykorzystaj cudzysłów w zapytaniu – „największy * we Wrocławiu”.

9. Łączenie wyszukiwań – OR

Poszukując kilku różnych rzeczy, możesz posłużyć się wyrażeniem OR, aby za pomocą jednego zapytania i na jednej liście wyników wyszukiwania, otrzymać strony odpowiadające poszczególnym frazom. W ten sposób nie będziesz musiał kilkukrotnie korzystać z Google – wyszukanie z operatorem OR zaoszczędzi Twój czas.

10. Wyszukiwanie stron o podobnej tematyce – related

Wpisując do Google komendę related:nazwa.domeny.pl, wyszukiwarka wyświetli serwisy o podobnej tematyce. W ten sposób można sprawdzić, które strony zostały uznane za naszą konkurencję lub po prostu dotrzeć do witryn z danej branży.

 

11. Szukanie w przedziale liczbowym

Chcesz przejrzeć wszystkie ważne bitwy w Polsce, które miały miejsce w XVII w. Wystarczy, że w wyszukiwarce posłużysz się dwukropkiem, aby dotrzeć do interesujących wydarzeń historycznych. Zapytanie sformułuj w postaci bitwa w Polsce 1600..1700.

12. Docieranie do wpisów z social media – # i @

Wyszukiwarka nie indeksuje wszystkich wpisów z social media, jednak aby efektywnie dotrzeć do informacji z mediów społecznościowych, możesz przed zapytaniem wstawić # lub @. W ten sposób w pierwszej kolejności Google wskaże wyniki pochodzące z Facebooka, Twittera lub Instagrama.

 

13. Tłumaczenia – translate

Translator Google to pomocna aplikacja, która pomaga zrozumieć ludzi posługujących się w innych językach. Jednak jeśli potrzebujesz przetłumaczyć tylko jedno słowo, możesz skorzystać bezpośrednio z wyszukiwarki. Wpisz w pasku wyrażenie translate [słowo] to [język, na który chcemy przetłumaczyć wybrane wyrażenie].

Skuteczne wyszukiwanie w Google – udoskonalanie mechanizmów wyszukiwarki

Google cały czas udoskonala swoją wyszukiwarkę, aby użytkownik jak najszybciej mógł zaspokoić potrzeby informacyjne. Oprócz operatorów i komend istnieje jeszcze wiele innych tricków ułatwiających wyszukiwanie – np. dodanie frazy pogoda do nazwy miejscowości sprawi, że w wynikach wyszukiwania od razu wyświetlony zostanie boks prezentujący warunki atmosferyczne. Efektywne wyszukiwanie sprowadza się więc do umiejętności zastosowania słów kluczowych, które aktywują określone widgety Google prezentujące odpowiedzi na pytania z poziomu wyszukiwarki.

[/vc_column_text]

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt