Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Rynek przeglądarek internetowych od kilku lat pozostaje niezwykle zróżnicowany. Jak rozkładają się siły aplikacji typu web browser w zależności od kraju i urządzeń, z których korzystają internauci? Prezentujemy aktualne zestawienie najpopularniejszych programów do przeglądania stron www na rodzimym rynku oraz za granicą, na desktopie i w wersji na telefony komórkowe.

Udział przeglądarek internetowych w polskim rynku

W rankingu wyszukiwarek od wielu lat na najwyższym miejscu w Polsce plasuje się Google. Czy w przypadku przeglądarek internetowych amerykański gigant również utrzymuje się na wysokiej pozycji ze swoim Google Chrome? Program z charakterystycznym, kolorowym logo deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o udział w polskim rynku programów do przeglądania stron na wszystkich urządzeniach.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w Polsce (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021, z uwzględnieniem wszystkich platform):

  • Chrome – 70,62%
  • Firefox – 9,68%
  • Opera – 6,44%
  • Safari – 4,64%
  • Samsung Internet – 4,07%
  • Edge – 3,61%.

W 2020 roku układ sił prezentował się następująco (źródło: gs.statcounter.com – 2020 rok):

Przeglądarki internetowe ranking 2020 r.

Popularność przeglądarek internetowych w skali międzynarodowej

Google nie musi się martwić o swoją pozycję również na świecie, pozostając najczęściej wybieraną przeglądarką. W porównaniu z poziomem użytkowania w Polsce zyskuje natomiast Safari od firmy Apple (udział w światowym rynku wynosi ok. 19,45%).

Tak prezentują się najlepsze przeglądarki internetowe na świecie ze względu na ich popularność (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 63,54%
  • Safari – 19,45%
  • Firefox – 3,64%
  • Samsung Internet – 3,5%
  • Edge – 3,23%
  • Opera – 2,17%.

 

Jeśli uwzględnimy dodatkowo rodzaj urządzenia, przy komputerach stacjonarnych układ sił na świecie ulegnie zmianie, ale dopiero od czwartego miejsca. Liderem nadal pozostaje Google przeglądarka Chrome, a pozycję niżej zajmuje Safari – używana powszechnie przez mobilnych użytkowników iPhone’ów i iPad’ów. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się z kolei Opera i Edge. Na szarym końcu w tym zestawieniu prezentuje się Internet Explorer.

Ranking przeglądarek internetowych na świecie na komputerach stacjonarnych (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 66,69%
  • Safari – 10,31%
  • Firefox – 8,1%
  • Edge – 7,79%
  • Opera – 2,62%
  • Internet Explorer – 1,95%.

skorzystaj-z-oferty

Aplikacje web browser na urządzeniach mobilnych

Grono użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych nieustannie się powiększa. Na przykład w Polsce już ponad 23 miliony osób, czyli 62% wszystkich mieszkańców kraju, przegląda strony www na telefonach komórkowych lub tabletach (dane: raport „Digital in 2017: Eastern Europe”). Bez względu na to, czy pracują na smartfonach z systemem Android, czy iOS używają w tym celu mobilnych przeglądarek internetowych. Jak w tym przypadku prezentuje się tabela udziałów poszczególnych programów?

Ranking przeglądarek w Polsce i na świecie 2021 na urządzeniach mobilnych

Zarówno w Polsce, jak i na polu międzynarodowym po raz kolejny bezkonkurencyjny okazuje się produkt od Google – na polskim rynku ma aż 82,85% udziału, a na świecie 62,49%. Na dalszych pozycjach siły rozkładają się już nieco inaczej. Na świecie drugie miejsce zajmuje Safari (24,94%) używane na smartfonach iPhone, a trzecie – Samsung Internet (6,29%). W naszym kraju na podium tuż za Chrome znajdują się te same przeglądarki, choć w odwrotnej kolejności – Samsung Internet (7,71%) oraz Safari (6,14%), a na czwartym miejscu plasuje się Opera (2,27%), który w skali światowej ma 1,9% udziału.

Ranking przeglądarek stron www – podsumowanie

Niezależnie od kraju czy urządzenia, Google, ze swoim programem Chrome, pozostawia konkurentów daleko w tyle. Można więc sądzić, że Chrome to najlepsza przeglądarka w opinii użytkowników. Walka o przewagę toczy się natomiast na kolejnych pozycjach, gdzie rywalizują ze sobą kolejni, znaczący gracze – m.in. Safari, Firefox, Android, Samsung Internet, Opera czy UC Browser, nieco mniej popularny w Polsce.

Szybka przeglądarka internetowa od Google jednak nie od zawsze cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród użytkowników na świecie. Wprowadzona na rynek w 2008 roku, przez kilka lat musiała starać się o wysokie pozycje. Dopiero w 2011 roku pojawiły się pierwsze oznaki popularności Chrome’a, natomiast dominację na skalę międzynarodową udało się osiągnąć w 2013 roku, wyprzedzając takich gigantów jak Internet Explorer oraz Firefox.

Jak Chrome, najlepsza przeglądarka internetowa w opinii użytkowników, zdobywała dominację, źródło: mobirank.pl

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt