Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
W przypadku firm transportowych i przeprowadzkowych charakterystyczne jest świadczenie usług przewozowych na określonych trasach i lokalizacjach. Dla każdej najlepiej przygotować osobny landing page ułatwiający pozycjonowanie. Na dedykowanej podstronie należy zamieścić unikalny opis ofertowy z wykorzystaniem wyszukiwanych słów kluczowych.
I tak firma oferująca przewóz osób za granicę może stworzyć indywidualne strony landing page dla każdego miasta lub państwa:
Podobnie sprawa ma się w przypadku świadczenia usług transportowych na terenie całego kraju, kilku miast lub województw – trzeba przygotować ofertowe podstrony dla każdego z regionów. Taka strategia nazywa się pozycjonowaniem lokalnym na różne lokalizacje.
Zwiększanie widoczności serwisu na ogólne frazy (np. przeprowadzki, transport pianina) nie przynosi oczekiwanych efektów – tego typu słowa kluczowe charakteryzują się dużą konkurencyjnością, więc trudno zająć dobrą pozycję w wyszukiwarce. Dodatkowo Google korzysta z mechanizmu geolokalizacji, prezentując użytkownikowi strony, które są najmocniej związane z lokalizacją, w której aktualnie się znajduje.
Firmy przewozowe i transportowe powinny być widoczne na mapach Google, za pomocą których można dotrzeć do klientów poszukujących usługodawców w pobliżu miejsca zamieszkania. Wizytówka Google Moja Firma zawiera podstawowe informacje takie jak: numer telefonu, dane kontaktowe, adres strony www, opis działalności. Optymalizacja konta Google Maps pozwala osiągnąć dobrą pozycję na mapach i w sekcji lokalnych wyników wyszukiwania pojawiających się w wyszukiwarce.
Branża przewozowa cechuje się dużą różnorodnością, dlatego przedsiębiorca powinien skoncentrować się na dokładnym opisaniu świadczonych usług, aby wskazać klientom, jakie rzeczy i na jakich trasach transportuje, np.
W treściach warto umieszczać frazy z lokalizacjami (przeprowadzka przedszkoli Wrocław), aby w ten sposób pozyskać klientów z obszaru, na którym świadczone są usługi przewozu i transportu. Dodatkowo każdy tekst powinien zawierać informacje istotne z punktu widzenia klienta:
Jedną z najczęściej poszukiwanych sekcji na stronie internetowej firmy przewozowej lub przeprowadzkowej jest cennik. Należy przygotować osobną podstronę zawierającą zestawienie wszystkich świadczonych usług i cen za ich wykonanie. Zamieszczenie zapisu w stylu – Przeprowadzki pianin wyceniamy indywidualnie może i ładnie brzmi, bo wskazuje na kastomizację, jednak nie podaje żadnych konkretnych informacji. Lepiej zapisać widełki cenowe, np.
Doskonale sprawdzają się także kalkulatory przygotowujące wycenę online. Za ich pomocą po wpisaniu określonych parametrów klient może sprawdzić, ile będzie kosztowała przeprowadzka lub przejazd busem do konkretnej miejscowości w Niemczech.
Wyszukiwarki doceniają treść na stronie, więc oprócz dokładnego opisu oferty dobrze jest posiadać blog, poradnik, aktualności lub sekcję FAQ. Dzięki publikacji tekstów poradnikowych otrzymujemy kilka korzyści: miejsce na umieszczenie fraz z długiego ogona, rozbudowujemy witrynę o wartościowy content i zaspokajamy potrzeby informacyjne klientów, odciążając dział obsługi klienta.
Jakie tematy opracować? Przykładowa lista poniżej:
Klienci zanim zdecydują się na zamówienie usługi u danego przedsiębiorcy, sprawdzają o nim opinie. Pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność firmy przewozowej, więc należy:
Co jakiś czas warto przeprowadzić przegląd komentarzy i wczytać się w nie dokładnie. Jeśli jakość obsługi klienta lub poziom świadczonych usług spada, należy od razu zareagować. W przypadku branży usługowej, do której zalicza się przewóz osób i transport rzeczy, w pozyskiwaniu nowych klientów dużą rolę odgrywa dobra reputacja.
Osoby poszukujące firmy transportowej lub przeprowadzkowej mogą korzystać z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. By do nich dotrzeć i pozyskać ich zainteresowanie, koniecznie trzeba dostosować serwis do wymagań urządzeń mobilnych. Najlepiej podstawić na responsywną wersję strony, która automatycznie dopasuje się do wielkości ekranu smartfona lub tabletu użytkownika.
Inwestowanie w reklamy AdWords wymaga dużego budżetu w branży przewozowej, ponieważ stawki CPC za kliknięcie w link w wyszukiwarce są horrendalnie wysokie. By wyprzedzić konkurencję i nie wydać wszystkich środków na płatną promocję w wyszukiwarce, trzeba bardzo dobrze orientować się w optymalizacji kampanii AdWords.
Profile w mediach społecznościowych uwiarygodniają przedsiębiorstwo, szczególnie jeśli są prowadzone regularnie. Konto na Facebooku, Google + lub Twitterze to także miejsce, gdzie można bezpiecznie podlinkować ofertę, cennik lub wpisy poradnikowe. Warto odpowiadać na wszystkie komentarze użytkowników, zbierać rekomendacje, publikować informacje o zmianie godzin pracy, dniach wolnych, promocjach.
Optymalizacja i pozycjonowanie strony umożliwiają zwiększenie widoczności firmy transportowej, przeprowadzkowej oraz przewozowej w wyszukiwarce. Jednak obecność w TOP10 może nie wystarczyć, aby pozyskiwać klientów i generować konwersje. Kompleksowe działanie w zakresie e-marketingu przyniesie najlepsze efekty, dlatego social media, a i czasami reklamy AdWords mogą stanowić skuteczną receptę na sukces.