Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.08.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

Czym charakteryzuje się SEO lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest idealną strategią dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w obszarze danego miasta lub regionu. Dobierając słowa kluczowe zawierające nazwy geograficzne, np. adwokat Wrocław, usługi prawnicze Lublin, kierujemy swoją ofertę do wybranej grupy klientów. Ponadto frazy zawierające nazwę miasta lub regionu charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, co pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji przy relatywnie niewielkim budżecie. Jak wyglądają działania w przypadku Local SEO?

 

Osobne strony landing page dla każdego miasta

Niejednokrotnie przedsiębiorcy kierują swoją ofertę do mieszkańców różnych miast. W takim przypadku należy optymalizować serwis poprzez stworzenie osobnych landing page dla każdej lokalizacji. Wypozycjonowanie fraz usługi budowlane Wrocław, usługi budowlane Warszawa, usługi budowlane Katowice wymaga tworzenia indywidualnych podstron, ponieważ skuteczna optymalizacja strony głównej na wszystkie powyższe słowa kluczowe nie jest możliwa. A bez wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych nie powinniśmy myśleć o wysokiej pozycji w SERP.

Z tego względu dla każdego miasta należy przygotować podstronę, która następnie zostanie zoptymalizowana pod frazy z danej lokalizacji. Natomiast stronę główną należy zoptymalizować pod słowa kluczowe zawierające miasto lub region, w którym panuje największa konkurencja. Rozważmy tę sytuację za pomocą poniższego przykładu.

Kancelaria świadczy usługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego. Siedziba znajduje się we Wrocławiu, a strona główna to: www.kancelaria.com. Zostanie ona zoptymalizowana pod następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Wrocław, adwokat Wrocław, porady prawne Wrocław. Dla pozostałych miast obejmujących obszar działalności kancelarii przygotowano dedykowane landing page:

  • www.kancelaria.com/zielona-gora
  • www.kancelaria.com/walbrzych
  • www.kancelaria.com/zary
  • www.kancelaria.com/legnica.

Każdy landing page zostanie zoptymalizowany pod frazy zawierające nazwę danego miasta. Na przykład podstrona: www.kancelaria.com/zielona-gora będzie pozycjonowana na następujące słowa kluczowe: usługi prawnicze Zielona Góra, adwokat Zielona Góra, porady prawne Zielona Góra, a podstrona www.kancelaria.com/legnica na frazy: usługi prawnicze Legnica, adwokat Legnica, porady prawne Legnica.

Na każdej podstronie powinny znaleźć się dane kontaktowe (numer telefonu i adres) odpowiadające placówce świadczącej usługi w danym regionie.

 

Osobny profil linków dla każdej strony landing page

Pozycjonowanie każdej dedykowanej podstrony będzie wiązało się z tworzeniem osobnych profili linków. Landing page trzeba traktować jak niezależne domeny, dla których należy pozyskać wartościowe linki. Strategia linkbuildingu powinna obejmować pozycjonowanie poszczególnych podstron pod określone frazy z miastami lub regionami, w których działa dana firma.

 

 

Sukces w pozycjonowaniu lokalnym to połączenie dwóch elementów: optymalizacji landing page oraz przygotowania osobnej strategii linkbuildingu dla każdej lokalizacji. Poszczególne podstrony muszą być pozycjonowane pod określone słowa kluczowe. Takie działanie pozwala na uzyskanie efektów synergii i osiągnięcie zdecydowanie większych korzyści niż gdyby wszystkie frazy z różnymi lokalizacjami kierowane były na stronę główną.Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu lokalnym?

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt