Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Działania SEO powinny być poprzedzone skrupulatną analizą słów kluczowych. Aby odpowiednio ją przeprowadzić, należy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących oferty:
Prowadząc działalność na lokalnym rynku, najlepiej dobierać słowa kluczowe z określoną lokalizacją, dzięki którym po pierwsze można dotrzeć do osób zainteresowanych noclegiem w konkretnej miejscowości, a po drugie zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych dla działalności usługowej. Im bardziej dopasowane do oferty będzie dane słowo kluczowe, tym lepszej jakości ruch można pozyskać. Należy jednak pamiętać, aby wybierać frazy odpowiednio często wyszukiwane, aby generowały ruch na stronie.
Inną korzyść stosowania lokalnych słów kluczowych stanowi możliwość pojawienia się na mapce w local pack. Wybór bardzo ogólnych fraz wymaga posiadania dużego budżetu, ponieważ takie słowa kluczowe są konkurencyjne i trudno pojawić się na nie w TOP10 za pomocą pozycjonowania.
Każda strona internetowa, którą chcemy zobaczyć na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, powinna zostać zoptymalizowana zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Oczywiście, uwzględniając te wytyczne, dostosujemy również stronę do użytkowników – uprościmy nawigację w serwisie, wyszczególnimy najważniejsze informacje i czytelnie przedstawimy ofertę.
Serwisy z branży hotelarskiej muszą zadbać o prostą i logiczną strukturę adresów URL. Dzięki temu klienci chętniej będą dzielili się linkami w social media czy nawet zapamiętają adres strony, na której byli i wrócą na nią bezpośrednio. Przyjazna struktura adresów URL może wyglądać następująco:
Warto także zadbać o stworzenie dedykowanych podstron typu cennik, oferta i kontakt. W ten sposób gość hotelowy z łatwością znajdzie w serwisie interesujące go informacje. Osobne podstrony przynoszą także korzyść w procesie pozycjonowania. Stronę cennikową można promować na frazy typu cennik, cena, ile kosztuje nocleg, cena noclegu itp. Z kolei w zakładce kontaktowej powinna zostać osadzona Mapa Google prezentująca lokalizację obiektu i wskazówki dojazdu.
Oczywiście z punktu widzenia SEO ważne jest też umieszczanie słów kluczowych, które wybraliśmy do pozycjonowania w treściach na stronie i atrybutach „alt” grafik. Szczegółowy opis oferty i atrakcyjne zdjęcia z pewnością zachęcą też użytkowników do dokonywania rezerwacji.
Dla obiektu hotelowego obecność na Mapach Google to już konieczność. Użytkownicy bardzo często przed podróżą sprawdzają zdjęcia obiektu dodane przez użytkowników, najbliższą okolicę, opcje dojazdu. Google szczególnie polubiło branżę hotelarską – powstało wiele funkcji dedykowanych wyłącznie wizytówkom obiektów hotelowych, np. sprawdzenie dostępności pokojów, oznaczenia dostępnych udogodnień (parking, bezpłatne Wi-Fi) czy oceny podzielone na składowe – pokoje, lokalizacja, obsługa. W ten sposób internauci dzięki dostępnym filtrom i sortowaniu mogą znaleźć hotel dopasowany do ich oczekiwań.
Założenie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne i nie sprawi większych trudności. Uzupełnienie wszystkich informacji i ich bieżące aktualizowanie, pozyskiwanie przychylnych ocen oraz komentarzy daje szansę na znalezienie się na najwyższych miejscach w Google Maps.
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest również ilość i jakość linków prowadzących do strony. Linki do strony hotelu mogą prowadzić ze stron agregujących oferty hoteli, portali skierowanych do turystów i opisujących lokalne atrakcje oraz z forów internetowych.
Prowadząc stronę hotelu, należy okresowo sprawdzać unikalność treści – opisy pokojów, cennik czy sekcje z dodatkowymi informacjami. Bardzo często serwisy agregujące oferty obiektów hotelowych kopiują teksty, nie zwracając uwagi na kradzież własności intelektualnej oraz negatywne konsekwencje dla pozycjonowania. Kopie treści mogą bowiem narazić witrynę na spadek pozycji w wyszukiwarce, tzw. algorytm Panda czuwa nad jakością tekstów w internecie i jeśli wykryje powielone artykuły, obniża miejsce w rankingu stron posiadających duplikaty.
Powyższe porady to absolutna podstawa, aby móc myśleć o wysokich pozycjach hotelu w wyszukiwarce. Oczywiście na efekty tych działań należy poczekać, więc strategię SEO warto wzbogacić o pozyskiwanie ruchu przez linki sponsorowane lub kampanie banerowe, czyli promocję hotelu w Google AdWords.