Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

09.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

9 listopada miała miejsce globalna awaria serwerów OVH – strony internetowe korzystające z hostingu francuskiej firmy nie działały od godziny 7 rano aż do godzin popołudniowych. Powodem niedostępności wielu serwisów były problemy z zasilaniem w dwóch serwerowniach OVH. Czy tego typu awarie mają wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości.

Pół internetu nie działa – przebieg awarii OVH

Od godziny 7 internauci wchodzący na takie strony jak: Kwejk, jakdojade.pl, pkp.pl, wirtualnemedia.pl, Shoplo atakowali social media, informując o braku dostępności serwisów. Sprawni social marketerzy od razu publikowali komunikaty o problemach z hostingiem dzierżawionym w OVH, uspokajając użytkowników.

OVH zareagowało niemal od razu, wydając oficjalny komunikat o awarii na swojej stronie internetowej oraz na Twitterze. CEO francuskiej firmy Octave Klaba napisał o problemach mających miejsce w dwóch serwerowniach w Roubaix i Strasbourgu. Co ciekawe, awarie nie były powiązane i pech chciał, że wystąpiły tego samego dnia.

W komunikację włączył się polski oddział OHV, podając na Twitterze informacje o naprawach i postępie prac. Po godzinie 12:00 dostęp do większości usług został przywrócony, więc część stron nie zwracała już błędów i była dostępna dla internautów. Klaba przygotował także notatkę z opisem awarii i wyjaśnieniem całej sytuacji:

 

Przy tej okazji mogliśmy zaobserwować, jak awaria dwóch serwerowni jednej firmy może namieszać w codzienności internautów :).

Jak awaria serwera lub hostingu może wpłynąć na pozycjonowanie?

Konsekwencje takich problemów zależą przede wszystkim od tego, czy w okresie niedostępności strony próbował na nią wejść robot Google i ją zaindeksować. Jeśli nie – nie należy obawiać się zmian w pozycjach. W przeciwnym razie możemy spodziewać się spadków. Gdy serwis zostanie przywrócony, zgłośmy prośbę o ponowne zaindeksowanie, a po kilku dniach pozycje zajmowane przed awarią serwera powinny powrócić.

Nieduże serwisy i sklepy internetowe mogą nawet odnotować wzrosty w pozycjach o kilka oczek spowodowane spadkami liderów branży. Duże witryny takie jak np. księgarnia internetowa bonito.pl generują duży ruch, posiadają nawet kilka tysięcy podstron, które każdego dnia odwiedzane są przez roboty wyszukiwarki. Informacja o niedostępności nawet kilku podstron wpłynie na miejsce serwisu w wynikach wyszukiwania. W przypadku małych serwisów jeśli Googlebot zaindeksował zawartość podstrony wczoraj, prawdopodobnie pojawi się na niej dopiero za kilka dni, więc dzisiejsza awaria OVH nie wpłynie negatywnie na dotychczasowe wyniki pozycjonowania.

Google patrzy nieprzychylnym okiem na strony, które podczas indeksowania są nieosiągalne dla robotów wyszukiwarki. Brak informacji o przyczynach niedostępności witryny nie jest pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki. W przypadku losowych sytuacji nie mamy wpływu na komunikaty wysyłane przez hostingodawcę, ale w przypadku zaplanowanych prac wymagających wyłączenia strony, zadbajmy o to, aby witryna zwracała odpowiedni kod, np. HTTP 503 wskazujący o tymczasowej niedostępności serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt