Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

02.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego – 8 narzędzi

Coraz więcej przedsiębiorców posiadających strony internetowe decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Inwestycja w treści wspiera proces pozycjonowania, zwiększa ruch na stronie, nierzadko wpływając na wzrost współczynnika konwersji. Redagowanie tekstów odpowiadających na potrzeby informacyjne użytkowników usprawnia także proces obsługi klienta oraz kreuje wizerunek marki jako eksperta w branży. Co jednak zrobić, gdy brakuje pomysłów na nowe teksty blogowe? Najlepiej skorzystać z 8 poniższych narzędzi pomagajacych w znalezieniu inspiracji na angażujące wpisy!

Podpowiedzi Google i wyniki wyszukiwania – dowiedz się, co się dzieje w sieci

Wyszukiwarka nie służy jedynie do znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania lub wątpliwości. Może także podpowiedzieć, jakich informacji poszukują użytkownicy, co ich interesuje i absorbuje. W tym celu należy po prostu wpisać początek hasła lub frazy, które chcemy zbadać, a autopodpowiedzi Google wskażą powiązane wyrażenia.

Warto również zweryfikować, jakie treści pojawiają się w wyszukiwarce jako odpowiedź na wpisane przez nas hasło. W ten sposób można zaobserwować, jak inni podchodzą do naszej branży lub tematu, którym chcemy się zająć. Wyniki wyszukiwania (a w szczególności dalsze strony wyszukiwarki) to prawdziwa kopalnia pomysłów na artykuły na bloga firmowego.

Google Trends  – poznaj tematy zyskujące popularność w sieci

Google Trends (trends.google.pl/trends/?geo=PL) to narzędzie powszechnie wykorzystywane do poszukiwania tematów na bloga firmowego przez blogerów, content marketerów i copywriterów. Dane o popularności i trendach dotyczących poszczególnych zapytań otrzymujemy wprost od wyszukiwarki Google, co sprawia, że aplikacja staje się wartościowym źródłem inspiracji. Po wpisaniu wybranego przez nas hasła otrzymujemy powiązane z naszym słowem kluczowym tematy zdobywające popularność w sieci.

Google Trends pomaga w znalezieniu pomysłów zarówno na evergreenowe wpisy na bloga, przynoszące ruch w długim okresie, jak i na artykuły sezonowe, które warto uwzględnić w strategii content marketingowej.

Answer the Public – przygotuj tekst pod Direct Answer

Kolejnym narzędziem należącym do tzw. generatorów pomysłów jest Answer The Public. Aplikację wykorzystują przede wszystkim osoby zajmujące się optymalizacją strony internetowej oraz copywriterzy w celu nasycenia treści semantycznymi słowami kluczowymi. Hasła i wyrażenia prezentowane przez narzędzie to gotowe do zastosowania tytuły i śródtytuły w tekstach blogowych. Wystarczy pobrać listę fraz w pliku CSV, sprawdzić ich popularność, dopisać koncepcję na treść, by mieć już przygotowany wstępny plan strategii content marketingowej na kilka kolejnych miesięcy.

Narzędzia do analizy słów kluczowych – sprawdź, jak użytkownicy poszukują informacji w sieci

Podczas pozycjonowania strony internetowej specjaliści SEO wspierają się narzędziami służącymi do keyword researchu, identyfikując wyrażenia, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć określone usługi lub produkty. Wśród słów kluczowych można znaleźć wiele inspiracji na wpisy na bloga firmowego. Szczególnie cenne będą długoogonowe frazy (kilkuwyrazowe hasła) doprecyzowujące intencje internautów – artykuły blogowe to doskonałe miejsce na ich umieszczenie.

Narzędzia do analizy słów kluczowych, którymi warto zainspirować się podczas przygotowywania planu publikacji to:

  • Planer Słów Kluczowych od Google,
  • Ubersuggest (neilpatel.com/ubersuggest),
  • Keyword Tool (keywordtool.io).

Google Analytics – poznaj swojego użytkownika i jego potrzeby informacyjne

Zainteresuj się także tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej, przeglądając statystyki Google Analytics. Po pierwsze przejrzyj, które wpisy na blogu cieszą się największą popularnością – na tej podstawie możesz przygotować listę podobnych artykułów. Po drugie sprawdź, co się dzieje w Twojej wewnętrznej wyszukiwarce – zapytania wpisywane przez użytkowników to również cenne źródło informacji o ich potrzebach informacyjnych. Po trzecie zidentyfikuj teksty, na których użytkownicy nie spędzają zbyt wiele czasu – to może oznaczać, że artykuł nie jest wyczerpujący lub nie odpowiada oczekiwaniom czytelnika. Zastanów się nad jego redakcją, rozszerzeniem treści, dodaniem ciekawych multimediów.

Quora – przejrzyj inteligentne dyskusje, które toczą użytkownicy o Twojej branży

Quora (quora.com) to serwis społecznościowy typu pytanie – odpowiedź (Q&A) poświęcony prowadzeniu merytorycznych dyskusji. Moderatorzy portalu bardzo dużą wagę przykładają do jakości prowadzonych rozmów, mocno kontrolując wpisy publikowane przez użytkowników. Dzięki temu nie natrafimy tutaj na hejt i komentarze mające na celu jedynie zszarganie reputacji danego przedsiębiorstwa.

Przeglądając Quora, z łatwością dotrzemy do tematów interesujących użytkowników. Warto się nimi zainspirować w przygotowywaniu harmonogramu bloga.

Buzzsumo – szybki przegląd najciekawszych wpisów z wyników wyszukiwania

Buzzsumo (buzzsumo.com) to aplikacja, która prezentuje, jak interesujący nas temat został opisany przez serwisy pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Oprócz samych danych z „SERP-ów” – Title, adresu URL, daty publikacji, dowiemy się również, czy artykuł był udostępniany w social media (Facebook, Twitter, Reddit), jakie linki do niego prowadzą oraz jaki jest wynik evergreen score.

Narzędzie dostarcza sporo informacji dotyczących trendów, podobnych zapytań, powiązanych haseł, więc z powodzeniem można je wykorzystać podczas tworzenia strategii content marketingowej bloga firmowego.

Generatory pomysłów na bloga – skorzystaj z szablonowych pomysłów na teksty

Podczas poszukiwania inspiracji na tematy blogowe możesz skorzystać z tzw. generatorów pomysłów. Są to aplikacje, które najczęściej do wpisanego przez nas hasła dodają utarte wyrażenia, np. 18 książek o content marketingu wartych przeczytania. Takie tematy, choć oklepane, zawsze można wykorzystać do stworzenia własnych, bardziej oryginalnych wpisów blogowych.

Polecamy dwa anglojęzyczne generatory pomysłów:

Narzędzia to nie wszystko, czyli skąd jeszcze czerpać inspiracje na treści?

Narzędzia pomagające w poszukiwaniu tematów na bloga firmowego opierają się głównie na frazach wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki. Inspiracji blogowych warto poszukać także we własnych zasobach i innych miejscach w internecie. Pomysły można znaleźć również:

  • U konkurencji – przeprowadzając benchmarking, zidentyfikujesz u konkurencji treści i tematy, które warto poruszyć na własnym blogu firmowym. Pamiętaj, aby podpatrywać pewne rozwiązania, inspirować się, ale nigdy nie kopiować tekstów z innych blogów firmowych,
  • Na grupach branżowych w social media – przejrzyj grupy na Facebooku poruszające tematy związane z Twoją branżą. Wytypuj zagadnienia warte opisania na stronie internetowej,
  • Na forach internetowych – sprawdź, na jakie tematy dyskutują użytkownicy, z czym mają największy problem, co wzbudza w nich największe wątpliwości i wykorzystaj to na swoim blogu firmowym,
  • W pytaniach zadawanych w komentarzach i mailach przez użytkowników – pytania zadawane obsłudze klienta to dobre źródło inspiracji do sekcji FAQ i artykułów poradnikowych,
  • We własnych mediach społecznościowych – komentarze, udostępnienia, pytania zadawane w wiadomości prywatnej także podpowiedzą Ci, jakie tematy interesują Twoich użytkowników.

Rozwój bloga firmowego nigdy nie jest łatwym zadaniem. Po czasie wydaje się, że wszystkie tematy zostały już opisane, a brak gotowych pomysłów może skutecznie podcinać skrzydła do dalszej pracy nad contentem. Staraj się nie popadać w utarte schematy i poszukiwać inspiracji w różnych miejscach, a w szczególności wsłuchuj się w potrzeby swoich klientów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt