Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

06.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Coraz częściej wpisujemy do wyszukiwarki kilkuwyrazowe frazy mające postać konkretnego pytania – np. jak ugotować jajko. Zależy nam na precyzyjnych odpowiedziach i dotarciu do stron, które pomogą rozwiązać dany problem. Google od 2014 r. do 2017 r. zaobserwowało wzrost popularności zapytań z wyrażeniem jak (ang. how to) o 140%. Poznajmy ranking najczęściej wyszukiwanych długoogonowych haseł, którymi posługują się użytkownicy.

Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google

Na Google Trends (https://trends.google.pl/trends/?geo=PL) co 365 (lub 366 dni) możemy odkrywać podsumowania roku w wyszukiwarce Google. Najpopularniejsze zapytania w poszczególnych kategoriach często zaskakują. Użytkownicy interesują się najróżniejszymi tematami i sprawami.

Najpopularniejsze długoogonowe zapytania w 2019 r. to:

  1. Co to jest escape room – 6 600
  2. Co to jest apostazja – 590
  3. Co to jest większość konstytucyjna – 50
  4. Co to jest PPK – 390
  5. Co to jest SPA – 1 300
  6. Co to jest LGBT – 5 400
  7. Co to jest nutrikosmetyk – 590
  8. Co to jest pistol – brak danych
  9. Co to jest kerozyna – brak danych
  10. Co to jest mirra – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Zapytania z hasłem Jak…:

  1. Jak głosować w wyborach do UE? – brak danych
  2. Jak głosować w wyborach parlamentarnych? – 170
  3. Jak rozliczyć PIT za 2018? – 6 600
  4. Jak sprawdzić zwrot podatku? – 210
  5. Jak włączyć Asystenta Google? 4 400
  6. Jak zrobić czarnego Messengera? – 1 900
  7. Jak długo gotować grzyby? – 2 400
  8. Jak wyglądają hemoroidy? – 2 900
  9. Jak ugotować bób? – 6 600
  10. Jak ugotować botwinę? – 1300

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Ranking najczęściej wpisywanych haseł typu long tail do wyszukiwarki Google w 2018 r.:

  1. Co to jest RODO? – 1 900
  2. Co to jest niepodległość? – 3 600
  3. Co to jest RRSO? – 1 900
  4. Co to jest habryka? – 50
  5. Co to jest alert RCB? – 210
  6. Co to jest spalony? – 590
  7. Co to jest sosręb? – 20
  8. Co to jest CRP? – 1000
  9. Co to jest pyskowanie? – 90
  10. Co to jest sinica? – 260

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

I ranking zapytań z hasłem ile?

  1. Ile palców ma koń? – 210
  2. Ile zebrał WOŚP? – brak danych
  3. Ile do wakacji? – 27 100
  4. Ile skrzydeł ma motyl? – 1 300
  5. Ile zarabia radny? – 390
  6. Ile odcinków ma Korona Królów? – 50
  7. Ile odcinków ma Pod Powierzchnią? – 10
  8. Ile drużyn wychodzi z grupy Mistrzostw Świata? – brak danych
  9. Ile odcinków ma Brzydula? – 260
  10. Ile odcinków mają Łzy Cennet? – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

W 2017 r. Google pochwaliło się swoimi statystykami dotyczącymi najczęściej wyszukiwanych fraz z wyrażeniem how to. Do Top 10 należały (przy słowie kluczowym podajemy miesięczną liczbę wyszukań według Keyword Plannera):

  1. Jak zawiązać krawat – 14 800
  2. Jak się całować – 8 100
  3. Jak zajść w ciążę – 4 400
  4. Jak schudnąć – 22 200
  5. Jak rysować – 6 600
  6. Jak zarobić pieniądze – 8 100
  7. Jak zrobić naleśniki – 14 800
  8. Jak napisać list motywacyjny – 6 600
  9. Jak zrobić tosta – 320
  10. Jak stracić brzuch – 390

Na specjalnie przygotowanej stronie http://how-to-fix-a-toilet.com możemy prześledzić, jakie inne problemowe zapytania wpisują najczęściej użytkownicy do wyszukiwarki.

Rosnąca popularność zapytań z frazą how to

Korzystając z narzędzia Google Trends, z łatwością sprawdzimy, że popularność zapytania how to, a w Polsce słówka jak, od 2014 roku wzrastała dynamicznie.

Reakcją Google na wzrost użycia długoogonowych słów kluczowych było stworzenie boksu Direct Answer. Sekcja znajdująca się w wyszukiwarce pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania dostarcza użytkownikowi szybką odpowiedź na zapytanie w formie pytania.

Jak wykorzystać popularność długoogonowych fraz? Naszym klientom polecamy tworzenie tekstów na bloga, sekcji FAQ, podstron informacyjnych, które odpowiadają na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez internautów. Takie działanie przyniesie korzyści w postaci zwiększenia widoczności strony na słowa kluczowe z długiego ogona, zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników oraz zachęcenia ich do zapoznania się i skorzystania ze świadczonych usług.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt