Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Kontem Google Moja Firma może administrować kilka osób, np. przedsiębiorca i agencja marketingowa. W tym celu główny właściciel wizytówki musi nadać odpowiednie uprawnienia marketingowcom. Podpowiadamy, jak krok po kroku dodać nowego użytkownika do profilu w Google Maps.
Wizytówka Google Maps oferuje nadanie 3 rodzajów uprawień:
Pełna lista uprawnień, które posiadają poszczególni użytkownicy, znajduje się w supporcie Google:
Źródło: https://support.google.com/business/answer/3403100?hl=pl
1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma: https://www.google.pl/intl/pl/business/.
2. Jeśli posiadasz kilka wizytówek, przejdź do sekcji Lokalizacje i wybierz konto, a następnie kliknij Zarządzaj lokalizacją.
3. W menu znajdującym się po lewej stronie kliknij w zakładkę Użytkownicy.
4. Pojawi się okno, w którym zobaczysz aktualną listę użytkowników. Jeśli jeszcze nigdy nie nadawałeś uprawnień, powinien znajdować się tam tylko jeden administrator – właściciel główny. Kliknij w prawy góry róg, w ikonę Zaproś nowych użytkowników.
5. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać uprawnienia. Następnie wybierz rodzaj użytkownika. Kliknięcie przycisku Zaproś spowoduje wysłanie maila do nowego administratora wizytówki. Po akceptacji zaproszenia nowy użytkownik będzie mógł działać w wybranym zakresie na profilu Google Moja Firma.
Najwyższy poziom uprawnień powinien posiadać przedsiębiorca lub przedstawiciel firmy. Ze względów bezpieczeństwa głównym właścicielem nie może zostać agencja interaktywna. Zewnętrznym podmiotom odpowiedzialnym za marketing internetowy najlepiej nadawać uprawnienia na poziomie Menedżera. Dzięki temu, jeśli współpraca zakończy się w nieprzyjaznej atmosferze, nie będzie zagrożenia, że wizytówka Google Moja Firma zostanie przejęta przez marketingowców lub nawet usunięta.