Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

21.08.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nadawanie uprawnień w Google Moja Firma krok po kroku

Nadawanie uprawnień w Google Moja Firma krok po kroku

Kontem Google Moja Firma może administrować kilka osób, np. przedsiębiorca i agencja marketingowa. W tym celu główny właściciel wizytówki musi nadać odpowiednie uprawnienia marketingowcom. Podpowiadamy, jak krok po kroku dodać nowego użytkownika do profilu w Google Maps.

Rodzaje użytkowników wizytówek w Google Moja Firma

Wizytówka Google Maps oferuje nadanie 3 rodzajów uprawień:

  • Właściciel – konto GMF może posiadać kilku właścicieli, ale jeden z nich musi być właścicielem głównym. Jest to najwyższy poziom uprawnień,
  • Menedżer – nie ma dostępu do funkcjonalności związanych z administracją poufnymi informacjami, czyli usunięcia wizytówki i zarządzania dostępami,
  • Menedżer lokalizacji – użytkownik odpowiedzialny za grupę działań związanych z kontaktem z klientami; odpowiada na opinie i publikuje wpisy pojawiające się na wizytówce. Nie może edytować wszystkich informacji o firmie, nadawać i usuwać uprawnień.

Pełna lista uprawnień, które posiadają poszczególni użytkownicy, znajduje się w supporcie Google:

 

Źródło: https://support.google.com/business/answer/3403100?hl=pl

Jak nadać dostępy nowym użytkownikom w Google Moja Firma?

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma: https://www.google.pl/intl/pl/business/.

2. Jeśli posiadasz kilka wizytówek, przejdź do sekcji Lokalizacje i wybierz konto, a następnie kliknij Zarządzaj lokalizacją.

3. W menu znajdującym się po lewej stronie kliknij w zakładkę Użytkownicy.

4. Pojawi się okno, w którym zobaczysz aktualną listę użytkowników. Jeśli jeszcze nigdy nie nadawałeś uprawnień, powinien znajdować się tam tylko jeden administrator – właściciel główny. Kliknij w prawy góry róg, w ikonę Zaproś nowych użytkowników.

5. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać uprawnienia. Następnie wybierz rodzaj użytkownika. Kliknięcie przycisku Zaproś spowoduje wysłanie maila do nowego administratora wizytówki. Po akceptacji zaproszenia nowy użytkownik będzie mógł działać w wybranym zakresie na profilu Google Moja Firma.

Jakie uprawnienia w Google Moja Firma nadać agencji marketingowej?

Najwyższy poziom uprawnień powinien posiadać przedsiębiorca lub przedstawiciel firmy. Ze względów bezpieczeństwa głównym właścicielem nie może zostać agencja interaktywna. Zewnętrznym podmiotom odpowiedzialnym za marketing internetowy najlepiej nadawać uprawnienia na poziomie Menedżera. Dzięki temu, jeśli współpraca zakończy się w nieprzyjaznej atmosferze, nie będzie zagrożenia, że wizytówka Google Moja Firma zostanie przejęta przez marketingowców lub nawet usunięta.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt