Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.07.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Biura architektoniczne widoczne w internecie – marketing internetowy dla architekta

Biura architektoniczne widoczne w internecie – marketing internetowy dla architekta

Nowoczesne budownictwo najczęściej opiera się na projektach uwzględniających nowatorskie rozwiązania architektoniczne. Niecodzienne połączenia różnych materiałów, kolorów i brył zdarzają się coraz częściej. Architekci swoją innowacyjność powinni wykorzystać również w promocji działalności, stawiając na marketing internetowy. Jak rozreklamować pracownię architektoniczną w sieci? Odpowiedziami są: pozycjonowanie, reklamy AdWords, content, buzz i social media marketing.

Zwiększ widoczność biura architektonicznego dzięki SEO i AdWords (Google Ads)

Wyszukiwarka Google to jedno z pierwszych miejsc, gdzie potencjalny klient poszukuje pracowni architektonicznej. Im wyższą pozycję zdobędzie strona internetowa Twojego biura w rankingu, tym większa szansa na pozyskanie zainteresowania usługami. Warto zadbać o widoczność w:

  • Płatnych wynikach wyszukiwaniareklamy Google Ads pojawiają się na samej górze rankingu Google. Tzw. linki sponsorowane wyświetlają się, kiedy użytkownik wpisze frazę uwzględnioną w kampanii. Reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie w link. Dobór odpowiednich słów kluczowych o nieco mniejszej konkurencyjności, ale cechujących się dużym potencjałem generowania konwersji (np. biuro projektowe Wrocław, pracownia projektowa Wrocław) pozwala na skuteczną promocję,
  • Lokalnych wynikach wyszukiwania – warto zwrócić uwagę, że klienci indywidualni najczęściej poszukują biur projektowych lokalnie. Aby nazwa Twojej firmy pojawiła się w sekcji wyników lokalnych (mapce), powinieneś założyć konto w darmowej usłudze Google Moja Firma i zoptymalizować wizytówkę. Za jej pośrednictwem możesz zbierać rekomendacje, przekazywać podstawowe informacje o swojej działalności, a także prowadzić płatne kampanie Google AdWords w lokalnych wynikach wyszukiwania,
  • Organicznych wynikach wyszukiwania – pozycjonowanie lokalne to usługa, która pomoże zdobyć wysokie miejsce w organicznym rankingu Google. Użytkownicy najczęściej przeglądają tylko pierwszą stronę wyszukiwarki, dlatego stabilna pozycja w TOP10 gwarantuje wysoką widoczność strony. W ramach procesu pozycjonowania (SEO) Twój serwis zostanie:
    • zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek internetowych,
    • wzbogacony w unikalne treści nasycone słowami kluczowymi,
    • wyeliminowany z błędów utrudniających indeksowanie serwisu.

Pamiętaj, że reklamy Google Ads i pozycjonowanie to usługi, które doskonale się uzupełniają, ponieważ pozwalają trafić do użytkowników poszukujących biur projektowych w wyszukiwarce. Dzięki SEO oraz linkom sponsorowanym Twoja strona będzie obecna w sekcji płatnych i organicznych wyników wyszukiwania.

Wykorzystaj wizualizacje projektów architektonicznych w strategii content marketingu

Z pewnością na stronie Twojego biura projektowego zamieściłeś projekty architektoniczne, by pochwalić się swoim portfolio. Grafiki i pliki PDF z wizualizacjami lub zdjęcia ukończonych inwestycji możesz wykorzystać w strategii content marketingowej. Obrazy pobudzają wyobraźnię klienta, a jeśli zadbasz o aspekty techniczne, pojawisz się także w wyszukiwarce grafiki.

Obrazy zamieszczane w serwisie internetowym należy:

  • kompresować – rozmiar nie powinien przekraczać 200 kb,
  • odpowiednio nazwać – nazwa pliku powinna być w miarę krótka i nie może zawierać polskich znaków,
  • zoptymalizować pod SEO – uzupełnij atrybut „alt”, który wskaże robotom wyszukiwarki, co znajduje się na obrazie. Posługuj się słowami kluczowymi.

Poza wizualizacjami projektów architektonicznych w strategii content marketingu biura architektonicznego warto uwzględnić:

  • prowadzenie bloga / sekcji z aktualnościami – z punktu widzenia pozycjonowania dobrze jest rozwijać treść na stronie. Możesz prowadzić bloga dla swoich klientów, dzieląc się doświadczeniami, chwaląc się osiągnięciami, informując o odnoszonych sukcesach,
  • podstronę z opisami zrealizowanych inwestycji – jeśli opiszesz kluczowe projekty architektoniczne, które przygotowywałeś dla znanych deweloperów, opowiesz o swoich inspiracjach, problemach i sposobach ich rozwiązania. W ten sposób pokażesz potencjalnym klientom, jak pracujesz i że profesjonalnie podchodzisz do wykonywania swoich usług,
  • video content marketing – wideo angażuje użytkowników o wiele bardziej niż tekst. Prowadząc kanał na YouTubie i wrzucając filmy prezentujące np. architektów podczas pracy, nie tylko budujesz swój wizerunek, ale i zyskujesz miejsce do pozyskania potencjalnych klientów,
  • prezentacje multimedialne i infografiki – to kolejne narzędzia świetnie sprawdzające się w strategii content marketingowej. Za ich pomocą możesz np. podsumować, ile projektów architektonicznych zrealizowałeś w przeciągu ubiegłego roku,
  • e-booki stanowiące portfolio firmy – pochwal się swoimi osiągnięciami, prezentując je w estetycznie przygotowanym e-booku.

Content marketing przynosi wiele korzyści – edukujesz swoich klientów, wspierasz pozycjonowanie, ale co najważniejsze oprawiasz swoje usługi i osiągnięcia w ładną, czytelną formę.

Promuj pracownię architektoniczną w social media

Facebook, Instagram, YouTube to kanały, na których również możesz budować swój wizerunek: dodawać zdjęcia, wizualizacje, publikować informacje o swojej działalności. Fanpage ułatwia także komunikację z klientami, szybkie reagowanie na ich problemy i zapytania. Dodatkowo administratorzy stron na Facebooku mogą założyć grupy tematyczne, gdzie publikowane wpisy poradnikowe jeszcze mocniej wpływają na aktywność potencjalnych klientów i osób zainteresowanych projektami architektonicznymi.

Nie zapomnij o obecności na portalach branżowych

W serwisie branżowym poznasz konkurencję, zareklamujesz swoją ofertę (sprawdź, czy ogłoszenia są dodatkowo płatne) i uzyskasz dostęp do newsów, wydarzeń, relacji z konferencji poświęconych projektom architektonicznym. Być może pozyskasz także partnerów biznesowych, budując cenne relacje. Nie musisz tworzyć profili na wszystkich portalach – wystarczy, że wybierzesz kilka stron cieszących się największym zaangażowaniem użytkowników, często publikujących nowe treści. Obecność w kluczowych mediach da Ci dostęp do nowinek z branży i potencjalnych źródeł konwersji.

Wzbudzaj zaangażowanie klientów buzz marketingiem

Polecenia to najlepsza forma reklamy. Zdobywasz je dzięki dobrze wykonanej pracy. Jednak pamiętaj, że zadowoleni klienci sami z siebie raczej nie będą wychwalać Twojej pracowni architektonicznej. Niezadowoleni od razu napiszą nieprzychylne komentarze, a usatysfakcjonowanych musisz poprosić o rekomendacje i wystawienie pozytywnej opinii np. na Google Moja Firma.

Możesz także zainwestować w marketing szeptany, który z kolei poprawi widoczność Twojego biura na forach internetowych czy w social media. Od czasu do czasu warto również zainwestować w artykuł sponsorowany lub reklamę natywną, aby poprzez wartościowe teksty i edukację użytkowników budować wizerunek eksperta.

Marketing internetowy – zaprojektuj swoją drogę do sukcesu w sieci

Zanim zainwestujesz we wszystkie lub wybrane formy marketingu internetowego, dokładnie przemyśl, jakie cele biznesowe chcesz zrealizować, do kogo masz zamiar dotrzeć i jaki budżet możesz przeznaczyć na promocję. Przygotuj strategię zwiększania widoczności marki Twojego biura architektonicznego w internecie i weryfikuj, czy przynosi spodziewane efekty. Zawsze możesz zoptymalizować prowadzone kampanie, modyfikując swoją taktykę zwiększania widoczności w internecie.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt