Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Treść jest jednym z czynników rankingowych i pomaga zająć dobre miejsce w wyszukiwarce. Wspomina o tym samo Google, wiedzą o tym specjaliści SEO, którzy obserwują wzrost pozycji stron posiadających rozbudowany content. Rozpoczynając prowadzenie bloga firmowego, pojawia się pierwsze pytanie: tworzyć długie czy krótkie teksty? Które z nich są lepiej zaangażują użytkowników? Czy liczba słów na podstronie wpływa na pozycjonowanie?
Google nie stawia ograniczeń dotyczących długości tekstu zamieszczonego na stronie internetowej. Zagraniczni specjaliści SEO już od kilku lat informują o przewadze w wyszukiwarce stron z dużą ilością treści nad stronami z ubogim contentem. Postanowiliśmy sprawdzić, czy na naszym rynku występuje korelacja pomiędzy liczbą słów na stronie a jej pozycją w wynikach wyszukiwania.
W przeprowadzonym badaniu analizowaliśmy podstrony z TOP 30 dla losowo wybranej setki fraz. W teście nie uwzględnialiśmy portalu Wikipedia, serwisu Allegro oraz stron głównych. Wyniki jednoznacznie wskazują na istnienie korelacji pomiędzy ilością słów na podstronie a jej miejscem w rankingu Google. Średnia liczba słów dla podstron z TOP 10 wynosi 1250. Im dłuższy tekst, tym większa szansa na osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Miejmy jednak na uwadze, że liczba słów na stronie prawdopodobnie nie jest czynnikiem rankingowym. Serwisy są oceniane przede wszystkim za jakość contentu. Długa treść pomoże osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, gdy jest napisana pod kątem użytkownika i odpowiednio zoptymalizowana.
Skoro wiemy, że Google premiuje strony z dużą ilością contentu, prześledźmy pozostałe wady i zalety publikowania rozbudowanych tekstów.
Korzyści:
Minusy publikacji długich treści:
Zastanówmy się teraz nad zasadnością umieszczania krótkich tekstów na blogu i stronie internetowej. Do ich niewątpliwych zalet można zaliczyć:
Mała liczba znaków ma także negatywny wpływ:
Przede wszystkim musimy sobie uświadomić, że krótkie i długie treści mają różne przeznaczenie. Rozbudowane treści sprawdzają się doskonale w celu przekazania kompleksowych informacji oraz zwiększenia zaangażowania użytkownika na stronie. Z kolei krótkie formy mają pozyskać uwagę i zachęcić do określonej akcji. Pamiętaj także, że nie każdy temat można rozbudować – czasami będziesz zmuszony napisać wyłącznie 1000 zzs.
Ważny jest także sposób prezentacji treści. Przy długich artykułach pamiętaj o odpowiedniej optymalizacji tekstu, aby użytkownik mógł go przeskanować i przejść do interesującej go sekcji. Jeśli zastosujesz różne formy contentu (grafikę, wideo, prezentacje), nawet bardzo duża liczba słów nie odstraszy użytkowników.
Ze względu na liczne korzyści dla pozycjonowania polecamy tworzenie długich i wyczerpujących temat treści. Duża liczba słów na stronie pomoże poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania i na pewno nie zaszkodzi Twojej działalności.