Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.10.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Keyword Hero – sposób na not provided w Google Analytics?

Keyword Hero – sposób na not provided w Google Analytics?

W Google Analytics znajduje się raport Bezpłatne słowa kluczowe, który pokazuje frazy z wyszukiwarki generujące ruch na naszej stronie. Niestety 80-90% danych w tych statystykach oznaczonych jest jako not provided, a tym samym niedostępnych do podejrzenia. Czy można obejść ten problem? Okazuje się, że z pomocą narzędzia Keyword Hero jest to możliwe.

Co to znaczy not provided?

Not provided oznacza ukrywanie słów kluczowych w statystykach narzędzia Google Analytics. Z terminem można się spotkać w raporcie Pozyskiwanie -> Kampanie ->Bezpłatne słowa kluczowe. Zjawisko not provided po raz pierwszy pojawiło się w 2011 r., stanowiąc odpowiedź Google na potrzebę zapewnienia prywatności użytkownikom i wprowadzenie szyfrowanej wersji wyszukiwarki. Na początku utajnianych było ok. 3% danych, a obecnie do not provided trafia ok. 80 do nawet 99% fraz.

Specjaliści SEO i webmasterzy poszukiwali różnych sposobów na obejście braku organicznych słów kluczowych w Analytics, ale ostatecznie cała branża musiała przejść na inne narzędzia takie jak Senuto lub Search Console pokazujące frazy, na które widoczna jest strona internetowa.

Keyword Hero to lekarstwo na not provided?

W tym roku absolutną nowością jest aplikacja Keyword Hero, która obiecuje „odtajnienie” części słów kluczowych ukrytych pod not provided. Narzędzie odtwarza informacje pochodzące z 11 źródeł w celu stworzenia listy fraz, którymi z dużym prawdopodobieństwem posłużyli się użytkownicy zanim dotarli do naszej strony internetowej. Dane pobierane są m.in. z:

  • Google Analytics,
  • Google Search Console,
  • Bing Search API,
  • Serwisów monitorujących wyniki wyszukiwania,
  • Rozszerzeń do przeglądarek.

Jak działa Keyword Hero?

Na początku pobierane są adresy URL generujące ruch w serwisie. Algorytmy aplikacji, wspierając się m.in. o Google Trends, Search Console oraz API Wikipedii, przygotowują listę słów kluczowych. Każda fraza jest oceniana ze względu na prawdopodobieństwo jej wystąpienia. Jeśli narzędzie nie będzie potrafiło określić, jakie słowo kluczowe przyczyniło się do wejścia na stronę, pozostawi je jako not provided.

W wyniku całej operacji i działania mechanizmów machine learning ok. 50-60% ukrytych słów kluczowych zostaje odtajnionych ze 100% pewnością. Pozostałe frazy uzyskują 90% pewność wystąpienia. W efekcie Keyword Hero pomaga zmniejszyć wartość not provided z 99 do nawet kilku procent.

Należy mieć na uwadze, że żadne narzędzie nie jest w stanie odkryć danych ukrytych pod not provided. To wymagałoby włamania się do zasobów Google 🙂 Keyword Hero próbuje pozyskać informacje o słowach kluczowych na podstawie danych zbieranych przez inne narzędzia.

Instalacja Keyword Hero krok po kroku

Skonfigurowanie aplikacji zajmuje kilka minut i wymaga posiadania konta Google, usługi w Search Console i Google Analytics. Aby się zalogować, przechodzimy do sekcji z planami abonamentowymi na stronie głównej i klikamy w podskakujący prostokąt Sign in with Google.

Zostaniemy przekierowani do strony logowania do konta Google. Po wpisaniu loginu i hasła pojawi się ostrzeżenie o udostępnianiu danych z Search Console i Analytics aplikacji Keyword Hero. Należy udzielić zgody.

Następnie pojawi się ekran wyboru usługi Google Analytics, dla której chcemy odtajnić not provided. Jeśli mamy założonych kilka widoków, będziemy musieli wybrać jeden z nich.

W kolejnym kroku Keyword Hero stworzy lustrzane konto, na którym zobaczymy dodatkowe słowa kluczowe. Możemy zdefiniować nazwę usługi. Dane na oryginalnym koncie Analytics nie będę modyfikowane ani podmieniane.

Następny etap to wybór abonamentu. Proponowane plany różnią się od siebie jedynie liczbą podstron, dla których dziennie mogą być stworzone listy słów kluczowych. Korzystając z darmowej wersji Keyword Hero, mamy możliwość odtajnić frazy dla 25 adresów URL.

 

I gotowe! Teraz musimy poczekać 24 godziny na przygotowanie pierwszej listy słów kluczowych. Twórcy aplikacji informują, że dopiero po upływie miesiąca otrzymamy najbardziej wiarygodne dane.

 

Wyniki testu działania narzędzia Keyword Hero

Przed analizą odkrytych słów kluczowych musimy pamiętać również o tym, że dane są zbierane przez Keyword Hero z trzydniowym opóźnieniem. Dlatego jeśli zależy nam na dokładnym porównaniu wartości not provided z tego samego okresu, w oryginalnym koncie Google Analytics musimy cofnąć zakres dat o 3 dni. Należy liczyć się także z tym, że liczba sesji na obu usługach może się nieznacznie różnić.

W przypadku naszego testu otrzymaliśmy bardzo zadowalające wyniki. Zanim zaimplementowaliśmy Keyword Hero, Google pod not provided ukryło aż 98% fraz.

Dzięki aplikacji udało się zmniejszyć liczbę ukrytych fraz do 3,5%! Tak niski udział wskaźnika not provided pozwala na przeprowadzenie zdecydowanie łatwiejszej analizy słów kluczowych.

Choć dane z Keyword Hero z pewnością będą pokrywały się z listą słów kluczowych dostępną np. w Search Console, to zawsze mogą znaleźć się tam frazy pozyskane z innych narzędzi, do których nie mamy dostępu. Warto na początek wypróbować darmowy plan abonamentowy, a jeśli aplikacja spełni nasze potrzeby, zdecydować się na płatną subskrypcję.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Jak napisać dobre case study na stronę firmową? 07.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak napisać dobre case study na stronę firmową?

Czy Twoja firma ma wspaniałe historie sukcesu, które warto opowiedzieć? Chcesz przyciągnąć nowych klientów, pokazując, jak pomagasz innym osiągać cele? Case study to idealne narzędzie, by to zrobić. Ale jak napisać takie, które naprawdę przyciągnie uwagę i przekona potencjalnych klientów? W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak stworzyć case study, które będzie nie tylko interesujące, ale i skuteczne. Czytaj wiecej
Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań? 04.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Analityka

Co to jest KPI i jak mierzyć efektywność działań?

Masz wrażenie, że Twoje działania w firmie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Czujesz się zagubiony w morzu danych i nie wiesz, jak ocenić efektywność swoich działań? Nie jesteś sam. Wiele osób boryka się z tym problemem. Na szczęście istnieje skuteczne narzędzie, które może Ci pomóc – KPI. W tym artykule dowiesz się, czym są Kluczowe Wskaźniki Efektywności i jak z ich pomocą mierzyć sukces swoich działań. Dzięki temu zyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podejmować lepsze decyzje biznesowe. Czytaj wiecej
Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt