Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak reklamować usługi informatyczne? Strona internetowa podstawą promocji

Jak reklamować usługi informatyczne? Strona internetowa podstawą promocji

„Szewc bez butów chodzi” – to popularne powiedzenie zbyt często udaje się przełożyć na rzeczywistość, również w branży IT. Nie każda firma świadcząca usługi informatyczne może pochwalić się przejrzystą stroną internetową, a przecież nierzadko sama oferuje ich tworzenie. Aby potencjalni klienci zyskali pewność, że mają do czynienia z profesjonalistami, lepiej zadbać o uporządkowany serwis www. W ten sposób uda się przedstawić ofertę, a przy okazji dać wiarygodną próbkę umiejętności zespołu.

SEO w służbie witryny internetowej

Zanim użytkownicy trafią na Twoją stronę internetową, przemierzą dłuższą lub krótszą drogę w poszukiwaniu podobnych usług. Scenariusze mogą być różne – dostaną adres URL od przyjaciela, przejrzą fora internetowe, a czasem zajrzą do jednej z grup na Facebooku. Najbardziej prawdopodobną wersją będzie jednak ta z wpisaniem zapytania do wyszukiwarki Google i porównaniem ofert firm działających w okolicy. Właściciel firmy powinien zatem działać tak, aby to jego witryna wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Keywords research precyzyjny jak dobry programista

O co należy zadbać, tworząc serwis SEO friendly? W pierwszej kolejności trzeba przeprowadzić analizę keywords research, która pozwoli dobrać frazy kluczowe odpowiadające hasłom wpisywanym przez internautów. I choć większość usług IT udaje się dziś świadczyć bez względu na położenie klienta, pozycjonowanie na frazy ogólne i tak często ograniczy promocję do najbliższej okolicy. Wpływa na to geolokalizacja, czyli mechanizm automatycznie dostosowujący wyniki do lokalizacji odbiorcy.

Poszukując odpowiednich słów kluczowych, warto postawić na frazy jak najlepiej określające profil oraz miejsce działalności, na przykład:

  • tworzenie stron www + miasto,
  • projektowanie stron internetowych + lokalizacja,
  • usługi informatyczne + miejscowość,
  • outsourcing IT + miasto,
  • oprogramowanie dedykowane + miejsce.

W wyborze keywordsów pomogą Ci intuicyjne narzędzia online. Możesz skorzystać z Planera słów kluczowych od Google, z podpowiedzi w wyszukiwarce, a także z aplikacji takich jak: SemStorm, Majestic, Ahrefs, AnswerThePublic oraz Ubersuggest. Właściwie dobrane frazy należy rozmieścić w obrębie serwisu. Używaj ich nie tylko w tekstach, ale także m.in. w nazwach kategorii, metatagach czy nagłówkach H1-H6.

Kompleksowa optymalizacja witryny internetowej

Keywords research jest częścią złożonego procesu, czyli optymalizacji serwisu pod kątem SEO. W jej skład wchodzi szereg działań, które mają za zadanie dostosować grafiki, treść oraz kod strony do wymagań wyszukiwarek, a w efekcie zwiększyć jej widoczność w internecie. Do najważniejszych elementów strony w tym kontekście należą m.in.: unikalna treść, dopasowanie do urządzeń mobilnych, prędkość ładowania witryny, uporządkowana struktura nagłówków, a także uzupełnione znaczniki Title i Description.

Układ strony – funkcjonalność na poziomie procesora

Przygotowując stronę internetową o usługach IT, trzeba mieć na względzie nie tylko roboty wyszukiwarek, ale przede wszystkim użytkowników. To przecież oni zamienią się w klientów, kiedy znaleziona propozycja wyda im się strzałem w dziesiątkę. Jak do tego doprowadzić? Warto skupić się na rzeczowych informacjach, podanych w uporządkowany sposób, aby osoby przeglądające serwis mogły szybko i bez dłuższego zastanowienia trafić do celu swoich odwiedzin.

Tak samo jak wybrakowany procesor nie pobierze poprawnie danych, również układ strony internetowej nie spełni swoich funkcji, jeśli zabraknie w nim choć jednego niezbędnego elementu. Aby struktura serwisu była w pełni intuicyjna i przyjazna użytkownikom, koniecznie trzeba wdrożyć:

  • Przejrzysty layout – koncepcja wizualna ma ogromne znaczenie. Nieestetyczne elementy już na wstępie rzucają się w oczy i mogą zniechęcić odwiedzających do samej zawartości. Warto więc zadbać m.in. o: czytelny układ graficzny, harmonijną kolorystykę, multimedia, odpowiednią wielkość tekstu oraz o projekt spójny z identyfikacją wizualną firmy.
  • Czytelny podział na kategorie – w menu powinny znaleźć się ścieżki do poszczególnych podstron, opisane konkretnymi słowami kluczowymi, które jasno wskazują zawartość odnośnika. W serwisach firm z branży IT najczęściej można spotkać m.in. zakładki: O nas / O firmie; Oferta / Usługi; Realizacje / Portfolio; Blog / FAQ; Cennik i Kontakt.

Przykład menu z kategoriami

  • Linkowanie wewnętrzne – użytkownik poruszający się w obrębie serwisu powinien mieć łatwość odnalezienia się w każdej sekcji strony internetowej. Pomocne okażą się odnośniki. Należą do nich przede wszystkim: klikalne logo, menu, ścieżka breadcrumbs (menu okruszkowe, wskazujące aktualne położenie w witrynie), a także stopka.
  • Widoczne call to action – przyciski z wezwaniem do działania również wchodzą w skład linkowania wewnętrznego, wspierając dodatkowo generowanie konwersji. Call to action sprawia, że odbiorca od razu widzi, jaką akcję może wykonać na danej podstronie – np. kupić usługę, skontaktować się z firmą, zapisać się na newsletter.

 

Sposób na call to action na stronie firmy Proformat

  • Responsywną wersję strony – potencjalni klienci często przeglądają internet na urządzeniach mobilnych. Koniecznie trzeba więc przygotować witrynę tak, aby jej rozdzielczość automatycznie dopasowywała się do ekranów tabletów i smartfonów, nie tracąc na swojej użyteczności.

Wyczerpujący opis świadczonych usług

Wszystkie wymienione wyżej elementy nie odegrają istotnej roli, jeśli nie nadamy im odpowiedniego kontekstu. W tym celu niezbędny okaże się tekst, wprowadzający na stronę internetową komunikaty, które mają trafić do odbiorców. Bezwzględnie należy więc na każdą z podstron przygotować treść opisującą dane zagadnienie, np.: działalność firmy, korzyści wynikające z nawiązania współpracy, a przede wszystkim – rodzaj świadczonych usług.

Zbiór cennych informacji powinien skutecznie przyciągać uwagę czytelnika. Nie może więc być to suchy blok jednolitego tekstu. Zawsze należy pamiętać o wprowadzeniu zdjęć, filmów, ikon oraz infografik tematycznie powiązanych z opisywaną kwestią oraz profilem firmy. Elementy graficzne doskonale zobrazują myśl zawartą w treści, dzięki czemu przekaz dużo szybciej trafi do potencjalnego klienta. Warto przy tym pamiętać również o zasadach SEO copywritinguImage SEO, czyli odpowiednio zoptymalizować obrazy i uporządkować tekst zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek.

Blog lub sekcja FAQ, by podzielić się wiedzą

Opisy usług oraz pop-upy zachęcające do bezpośredniego kontaktu to za mało, by wyróżnić się spośród konkurentów na rynku. Klientów przyciągniesz, dając się poznać w roli fachowcy w swojej dziedzinie. Firmowa strona internetowa to doskonałe miejsce, aby do działań promocyjnych włączyć bloga (warto rozważyć, czy postawić blog w katalogu czy w subdomenie) lub sekcję FAQ, czyli zbiór najczęściej zadawanych pytań.

Pierwsze rozwiązanie w postaci bloga pozostawia dowolność w przygotowywaniu artykułów tematycznie powiązanych z działalnością  – np. nowości z branży, aktualności z życia firmy, poradniki i instrukcje krok po kroku. Zestawienie odpowiedzi FAQ ma natomiast za zadanie rozwiać wątpliwości użytkowników, które dotyczą przede wszystkim poszukiwanych usług czy produktów.

Firma Proformat prowadzi bloga, na którym udostępnia porady związane ze stronami www

Rekomendacje i portfolio realizacji – na dowód profesjonalizmu

Bez względu na to, czy klient zamawia projekt strony internetowej, czy oprogramowanie dla działu księgowego, zawsze będzie oczekiwał zadowalającego efektu. Aby z wyprzedzeniem wiedział, że współpracuje ze specjalistami, warto zapewnić mu dostęp do dotychczasowych realizacji oraz rekomendacji wystawionych przez innych zleceniodawców. Obie sekcje powinny być widoczne dla użytkownika. Portfolio działań najczęściej przyjmuje formę osobnej zakładki, podczas gdy opinie klientów mogą znaleźć się np. w zakładce O nas.

Czytelna strona internetowa – ważne źródło kontaktu!

Skupiając się na wszystkich wyżej wymienionych elementach, bez wątpienia stworzysz stronę internetową sprzyjającą odwiedzinom szerokiego grona potencjalnych klientów. Nie zapominaj jednak o najważniejszym i zapewnij gościom witryny widoczną opcję kontaktu.  Tworząc czytelny formularz kontaktowy (zgodnego z rozporządzeniem RODO), a także wyszczególniając zakładkę Kontakt i wspomniane już przyciski call to action, nie pozostawisz użytkowników z poczuciem bezradności.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt