Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Core algorithm to główny algorytm wyszukiwarki Google odpowiadający za rankingowanie stron w wynikach wyszukiwania. Modyfikacje dokonywane w jego działaniu zwykle powodują dość duże zawirowania w rankingu; poza tym mogą także wpływać na Google Discover. Niestety w odróżnieniu od aktualizacji takich algorytmów jak Panda czy Pingwin, core updates nie zawsze jasno wskazuje, co miało wpływ na spadki lub wzrosty. A to bardzo mocno denerwuje pozycjonerów.
Googlarze zwracają uwagę, że nic złego nie dzieje się z serwisami, które ucierpiały po aktualizacji głównego algorytmu. Na witrynę nie została nałożona kara ręczna ani algorytmiczna, właściciel domeny nie postąpił także niezgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Powodem spadków staje się po prostu niższa ocena jakości treści w porównaniu z innymi stronami o podobnej tematyce.
Core update nie dotyka serwisów z konkretnych branż. To aktualizacja, która ma na celu podniesienie wyżej w rankingu witryn mogących pochwalić się doskonałą jakością treści.
Google wspomina, że core algorithm docenia przede wszystkim strony publikujące zaspokajające potrzeby użytkowników i niemal doskonałe treści. Właściciele serwisów, którzy nie są pewni, czy ich content spełnia wymagania jakościowe wyszukiwarki, powinni koniecznie prześledzić googlowską checklistę z pytaniami pomocniczymi.
Podczas zadawania sobie powyższych pytań warto zwrócić się o pomoc do osób, które w sposób obiektywny pomogą nam z oceną jakości treści. Ponadto jeśli nasza witryna zaliczyła spadek po core update, koniecznie należy przyjrzeć się serwisom uzyskującym wzrosty. Analiza opublikowanego contentu czy rozwiązań UX podpowie, jak należy postąpić w przypadku naszego serwisu.
Kolejnym źródłem wskazówek dotyczących podrasowania jakości treści na stronie są wytyczne Google stosowane przez rapterów, czyli osoby oceniające, czy algorytmy słusznie zrankingowały daną domenę. W obszernym dokumencie znajdziemy bardzo wiele podpowiedzi, jak tworzyć teksty w serwisie internetowym, aby spełniały wymogi największej wyszukiwarki na świecie. Przeczytanie całego PDF-a z pewnością zajmie wiele czasu, ale zastosowanie się do dobrych praktyk SEO optymalizacji w nim zawartych z pewnością pomoże uchronić się przed negatywnymi skutkami core update.
Google zwraca również uwagę, że rapterzy są szkoleni do oceny treści pod kątem strategii E-A-T. Angielskie Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness oznacza:
W praktyce sprowadza się to do produkowania merytorycznych treści przez serwisy poruszające określoną tematykę lub omawiające zagadnienia z danej branży. Google poleca, aby technikę E-A-T zgłębiać, czytając poniższe artykuły:
W ten sposób googlarze po raz kolejny wskazują, że właściciele stron powinny pracować przede wszystkim nad zawartością merytoryczną i tematycznością treści publikowanych w serwisie.
Jak długo zajmie powrót na wysokie pozycje rankingu Google po core update, jeśli od razu zareagowaliśmy i zabraliśmy się za poprawę jakości treści? Pracownicy wyszukiwarki informują, że zmiany w głównym algorytmie przeprowadzane są co kilka miesięcy. Po podrasowaniu naszych tekstów najprawdopodobniej będziemy musieli czekać do kolejnego update’u, by odzyskać utraconą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Nie śledźmy jedynie wielkich zmian w algorytmach – Google wprowadza modyfikacje w sposobie działania core algorithm każdego dnia. Nawet te nieogłaszane update’y mogą spowodować wzrosty w pozycjach naszego serwisu, jeśli naprawdę przyłożyliśmy się do poprawy jakości treści. Miejmy na uwadze, że nasz serwis będzie porównywany do innych domen z rankingu, więc jeśli wciąż wypadamy gorzej na tle innych pomimo wprowadzenia zmian w contencie, możemy nie uzyskać upragnionych efektów.