Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Na skuteczne pozycjonowanie składają się wartościowe linki, optymalizacja serwisu, w tym pod urządzenia mobilne oraz unikalne treści nasycone słowami kluczowymi. Zastosowanie tych trzech elementów pozwala na uzyskanie efektów synergii w postaci stabilnych pozycji w SERP.
W sieci funkcjonuje wiele witryn opartych o różnorodne technologie. Tworząc serwis, należy zwracać uwagę zarówno na dostosowanie go pod użytkownika, jak i wyszukiwarkę. Roboty Google’a skanują każdą stronę i jeśli nie natrafią na odpowiednie znaczniki, nie będą potrafiły określić, co się tam znajduje, jaka jest jej tematyka, na jakie zapytania powinna się wyświetlać domena w SERP. Równie istotne, dla przyszłych pozycji jest płynne działanie witryny na urządzeniach mobilnych oraz czas i zasoby niezbędne do poprawnego wygenerowania widoku strony przez przeglądarkę. W przypadku pozycjonowania lokalnego istotnym czynnikiem jest również założenie (jeżeli klient nie posiada) i optymalizacja wizytówki w Google moja firma.
Zobacz nasz webinar: Usługa Google Moja firma – jak być widocznym lokalnie?
Optymalizacja strony internetowej to zbiór działań mających na celu przystosowanie treści, kodu oraz grafiki witryny do wymogów wyszukiwarki. Zastosowanie wskazówek dla webmasterów oraz dobrych praktyk SEO pomaga zwiększyć widoczność domeny w wynikach wyszukiwania i tym samym dotrzeć do określonej grupy użytkowników. Optymalizacja pomaga robotom wyszukiwarki zrozumieć zawartość serwisu, zapoznać się z jego tematyką oraz ocenić jego wartość dla internautów.
Nasi klienci często opierają się wprowadzeniu zmian na stronie, które zalecamy po przeprowadzonym audycie SEO. Z naszego punktu widzenia jest to bezpodstawny opór. Celem optymalizacji nie jest utrudnienie prowadzenia działalności w sieci ze względu na konieczność zmiany metatagów, uporządkowanie struktury nagłówków lub ustawienie przekierowań. Wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych umocni, a nawet poprawi pozycję witryny w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Jakie mamy na to dowody? Spójrzcie na poniższe przypadki.
Klient prowadzi sklep internetowy. Umowa została podpisana na początku miesiąca. Frazy nie wychodziły w TOP100 na początku współpracy. Przygotowane zostały zalecenia optymalizacyjne, które Klient wdrożył 23 grudnia. Do podstawowych zmian należało wprowadzenie zoptymalizowanych znaczników Title oraz nagłówków. Klient napisał i dodał na stronę wartościowe, unikalne i ciekawe teksty nasycone pozycjonowanymi słowami kluczowymi.
Większość fraz po wdrożeniu optymalizacji wskoczyła do drugiej, trzeciej dziesiątki wyników wyszukiwania. Na początku stycznia prawie 30 proc. słów kluczowych znajdowało się w TOP20. Serwis od początku miesiąca wzmacniany był wartościowymi linkami, ale wdrożenie optymalizacji pomogło poprawić pozycję serwisu i wybić się sponad 10 strony SERP-ów.
Na początku października podpisaliśmy umowę na pozycjonowanie nowego serwisu. Brakowało treści nasyconych słowami kluczowymi, klient uzupełniał karty produktów w poszczególnych kategoriach. Od początku współpracy zaczęliśmy pozyskiwanie wartościowych linków, aby zwiększyć moc domeny. Przygotowaliśmy audyt SEO, a zalecenia zostały wdrożone na stronie 28-29 listopada.
Klient wprowadził zalecane przez nas metatagi Title oraz Description. Uzupełniona została także treść na prawie wszystkich podstronach. Teksty wzbogacono w słowa kluczowe, dbając również o to, aby były one interesujące dla użytkowników. Pierwsze efekty wdrożonych zaleceń optymalizacyjnych zaobserwowaliśmy na początku grudnia, kiedy to większość pozycjonowanych fraz wskoczyła w TOP 40, a w połowie grudnia wszystkie słowa kluczowe znalazły się w TOP50. Wzmocnienie serwisu wartościowymi linkami pomogło na początku stycznia uplasować się domenie Klienta w pierwszej trzydziestce wyników wyszukiwania.
Klient działający w branży usługowo-przemysłowej posiada niewielki serwis, który wymagał optymalizacji. Od początku października pracowaliśmy nad audytem strony, na początku nie wzmacniając serwisu linkowaniem. Podstawowe zalecenia zostały wprowadzone 24-25 października.
Zarekomendowaliśmy zmianę znaczników Title, Description, nagłówków H1. Klient zaangażował się od razu w tworzenie treści zawierających pozycjonowane słowa kluczowe. Kolejne zmiany były wdrażane systematycznie. Zaproponowaliśmy założenie wizytówki w Google Maps, co także umocniło pozycję domeny w SERP. Realizację strategii linkowania rozpoczęliśmy od początku listopada. Efekty wszystkich działań SEO to pozycje serwisu w TOP20-TOP30 dla prawie wszystkich pozycjonowanych słów kluczowych pod koniec listopada.