Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

06.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak dodać stronę do Google? 5 prostych sposobów

Jak dodać stronę do Google? 5 prostych sposobów

Wyszukiwarka to jedno z głównych źródeł ruchu strony internetowej. Aby pozyskiwać użytkowników bezpośrednio z wyników wyszukiwania, należy dodać stronę do indeksu Google. Jak to zrobić? Przedstawiamy 5 metod, by skutecznie zaindeksować witrynę!

Dodawanie strony do Google – nie blokuj serwisu przed wyszukiwarką!

Zanim dodasz stronę do indeksu wyszukiwarki Google, upewnij się, że strona nie została zablokowana przed indeksacją. W tym celu zweryfikuj, czy:

  • w pliku robots.txt nie ma komendy blokującej indeksowanie całej witryny przez Googleboty

    User-agent: * Disallow: / lub

    User-agent: Googlebot Disallow: /

     

  • meta tag robots nie zawiera atrybutu noindeks.

Wybrane zasoby możesz zablokować przed indeksacją, by nie znalazły się w wynikach wyszukiwania lub nie spowodowały duplikacji treści (np. regulamin, politykę prywatności). Następnie skorzystaj z poniższych sposobów dodania strony do wyszukiwarki.

Dodanie strony do Google za pomocą Submit URL

Kliknij link: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url i zaloguj się na konto Google. Wklej adres URL strony internetowej oraz naciśnij potwierdzający button. Gotowe! Wyszukiwarka wyśle swoje roboty, aby odwiedziły Twoją witrynę.

Indeksowanie strony z wykorzystaniem Search Console

Skutecznym sposobem indeksowania strony jest opcja Pobierz jako Google dostępna w narzędziu Google Search Console. By z niej skorzystać, należy w pierwszej kolejności potwierdzić własność domeny, np. dodając tag weryfikacyjny w sekcji <HEAD> kodu strony. Kiedy już usługa będzie aktywna, przechodzimy do sekcji Indeksowanie.

Teraz możemy kliknąć przycisk Pobierz lub wpisać wybrany adres URL, który chcemy zaindeksować. W przypadku nowej strony naciskamy po prostu czerwony button. Czekamy, aż Google przeanalizuje stronę, a następnie potwierdzamy chęć dodania serwisu do indeksu wyszukiwarki poprzez kliknięcie Poproś o zaindeksowanie.

Pojawi się okno z dwiema opcjami do wyboru: Indeksuj tylko ten URL oraz Indeksuj ten URL i jego linki bezpośrednie (jeśli wybierzemy tę kropkę, Googleboty przeanalizują nasz serwis i wszystkie inne domeny/podstrony, do których linkujemy ze zgłaszanej do indeksacji podstrony).

Nasze zgłoszenie zostanie przesłane do Google. W wielu przypadkach już po kilku minutach domena znajdzie się w indeksie wyszukiwarki. Opcję Pobierz jako Google warto wykorzystywać zawsze, gdy dodajemy nową treść na stronę internetową.

Dodanie strony do indeksu Google poprzez przesłanie mapy XML

Serwisy internetowe powinny posiadać mapę strony w formacie XML ułatwiającą proces indeksowania witryny. Tego rodzaju plik zawiera listę wszystkich podstron, które powinny znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Googlebotom mapa XML pomaga zrozumieć strukturę witryny, a także umożliwia dotarcie do wszystkich adresów URL.

skorzystaj-z-oferty

Mapę strony można przygotować za pomocą wtyczek (np. Yoast SEO) albo darmowych kreatorów. Kiedy już będzie gotowa, za pomocą Serach Console zgłaszamy jej istnienie Googlebotom. W tym celu wchodzimy do sekcji IndeksowanieMapy witryn, testujemy mapę i jeśli nie ma błędów, przesyłamy ją do zaindeksowania.

Od teraz wszystkie nowe podstrony, które znajdą się w mapie XML, będą na bieżąco analizowane przez Googleboty.

Pozyskanie backlinków do strony

Z tej metody możesz skorzystać, jeśli posiadasz inną domenę, blog lub partnera biznesowego, który Cię poleci. Na zaindeksowanej witrynie warto umieścić odnośnik prowadzący do nowej strony www. Google, crawlując serwis, natrafi na link, przejdzie do Twojej domeny i doda ją do swojego indeksu.

Poczekaj, aż Google odwiedzi Twoją stronę

Jednym z niepolecanych przez nas rozwiązań dodania strony do indeksu wyszukiwarki jest zachowanie bierności. Googleboty prędzej czy później natrafią na naszą domenę, ponieważ Google okresowo przeszukuje serwery DNS w poszukiwaniu nowych serwisów. Na wizytę robotów czeka się nawet do 30 dni. Lepiej od razu zareagować i skorzystać z jednej albo nawet ze wszystkich powyższych metod zgłaszania witryny do zaindeksowania.

Jak sprawdzić, czy strona została zaindeksowana przez Googleboty?

Wpisz komendę site:nazwadomeny.pl do wyszukiwarki. Jeśli zobaczysz linki ze swojej strony w wynikach wyszukiwania, Twój serwis znajduje się już w indeksie Google i jest przygotowany pod pozycjonowanie. Brak wyników będzie oznaczał niezaindeksowanie witryny przez Googleboty.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt