Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

02.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Indeksowanie postów z Facebooka przez Google, czyli duplikacja treści w social media

Indeksowanie postów z Facebooka przez Google, czyli duplikacja treści w social media

Social media to specyficzne portale internetowe, w których przyrost treści jest niewyobrażalny. W ciągu 60 sekund użytkownicy oglądają prawie 4 miliony filmów na YouTube, na Twitterze pojawia się 360 tys. tweetów, a na Facebooku 293 tys. postów i aktywności zostaje zaktualizowanych (źródło: blog.qmee.com/qmee-online-in-60-seconds). Czy przy tak ogromnej ilości contentu roboty wyszukiwarki mogą na bieżąco skanować pojawiające się posty i wpisy? Czy należy uważać na duplikację treści na stronie internetowej i fanpage’u na Facebooku? Tak, ponieważ social media są coraz lepiej indeksowane przez Google.

Indeksowanie treści z Facebooka przez Google

Od momentu kiedy powstały social media, osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron interesują się tematem indeksowania treści (i linków) z mediów społecznościowych. W 2014 r. Matt Cutts informował, że wyszukiwarka Google analizuje tylko część postów pojawiających się na Facebooku i Twitterze.

Najczęściej indeksowanymi treściami są “strony główne” fanpage’y, dzięki czemu bezpośrednio z wyników wyszukiwania możemy znaleźć profil społecznościowy dużej marki oraz małego przedsiębiorcy reklamującego swoje usługi jedynie za pomocą Facebooka.

Do niedawna wyszukiwarka znacznie gorzej radziła sobie z indeksowaniem treści wpisów na tablicach użytkowników i fanpage’y, komentarzy pod postami oraz na grupach. W związku z tym niektórzy nie zwracali uwagę na duplikację treści, publikując takie same teksty zarówno w obrębie swojej strony internetowej, jak i profilu na Facebooku, oszczędzając czas i koszty na tworzenie unikalnego contentu. O ile taka praktyka nie była groźna dla pozycji witryny jeszcze kilka lat temu, obecnie stanowi poważne zagrożenie, ponieważ Google coraz lepiej indeksuje zawartość Facebooka.

Duplikację treści wykrywają również narzędzia do weryfikacji oryginalności treści na stronie (np. Copyscape, Plagiarism Checker).

 

Duplikacja treści a Facebook

Wszystkie treści, które publikujemy zarówno na swojej stronie internetowej, jak i na profilach w mediach społecznościowych, powinny być unikalne. Nie należy kopiować tekstów z serwisu, a następnie wklejać je na fanpage. Chociaż z punktu widzenia użytkownika przekazywanie takich samych informacji nie ma większego znaczenia, to wyszukiwarka najprawdopodobniej niżej oceni naszą witrynę niż stronę na Facebooku ze względu na siłę domeny portalu społecznościowego Marka Zuckerberga.

Audyt unikalności contentu w social media

  • Sprawdź, czy w zakładce Informacje na fanpage’u w poszczególnych sekcjach (np. Misja, Informacje, Informacje ogólne, Produkty itp.) nie pojawia się taki sam tekst jak w zakładkach O nas, Oferta, Kontakt na Twojej stronie internetowej,
  • Zweryfikuj unikalność postów i aktualności publikowanych na swojej stronie internetowej. Jeśli wykryjesz duplikację, zmodyfikuj nieco tekst w serwisie. Wpisów z fanpage’a nie warto edytować, ponieważ Facebook może uznać takie działanie za manipulowanie zawartością strony,
  • Pamiętaj, aby wystrzegać się publikowania takich samych treści na portalach społecznościowych i w swoim serwisie. O ile zamieszczaniem identycznych tekstów na Facebooku, Twitterze i Instagramie nie należy się martwić, to jednak kopiowanie treści ze strony do social media nie wpłynie pozytywnie na poprawę widoczności Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zablokowanie strony na Facebooku przed indeksacją – czy to możliwe?

W supporcie Facebooka znajduje się punkt Widoczność w wynikach wyszukiwarek (https://pl-pl.facebook.com/help/392235220834308), a w nim informacje dotyczące możliwości zablokowania przed indeksacją treści, które publikujemy w obrębie portalu. I tak:

  • Osoby prywatne mogą uniemożliwić wyszukiwarkom wyświetlanie linku do ich profilu w wynikach wyszukiwania, odpowiednio konfigurując ustawienia prywatności (należy jedynie pamiętać, że domyślnie osobiste osi czasu nie są zablokowane przed indeksacją, więc jeśli np. dzisiaj zmienimy ustawienia profilowe, należy poczekać na wyindeksowanie linku do profilu z wyszukiwarki).

* Facebook zwraca uwagę, że treści i informacje udostępnione z ustawieniem Publiczne, nadal mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania pomimo zablokowania profilu przed indeksacją.

  • Treści z fanpage’y oraz grup nie można zablokować przed indeksacją. Jeśli nawet nasza oś czasu ma ustawienia uniemożliwiające indeksowanie przez wyszukiwarki, posty i wpisy publikowane na innych stronach mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania.

Podsumowując, właściciel facebookowego fanpage’a nie ma możliwości wyindeksowania jego zawartości z wyszukiwarki Google. Wszystkie treści, które pojawią się na stronie, mogą zostać zaindeksowane przez roboty wyszukiwarki i wyświetlone użytkownikom przeprowadzającym wyszukiwanie z poziomu organicznych wyników wyszukiwania.

Strzeż się duplikacji treści na Facebooku!

Nie możemy ignorować Facebooka w kwestiach związanych z duplikacją treści. Publikowanie unikalnego contentu w social media i na stronie internetowej to konieczność, której nie przeskoczymy, jeśli zależy nam na wysokich pozycjach witryny w wynikach wyszukiwania. Twórzmy więc oryginalne posty i nie kopiujmy tekstów ze serwisu internetowego na Fecebooka.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt