Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowa metoda promocji biznesu w sieci. Nic więc dziwnego, że pytanie o cennik pozycjonowania pojawia się już podczas pierwszego kontaktu klienta z tą usługą. Odpowiedź jednak nie jest prosta i nawet najbardziej doświadczony specjalista w większości przypadków nie będzie w stanie w ciągu kilku sekund podać dokładnej wyceny pozycjonowania strony i określić, ile kosztuje reklama w Google. Dzieje się tak z prostej przyczyny – zbyt wiele czynników ma wpływ na koszt pozycjonowania, dlatego wycena nigdy nie powinna być przeprowadzona „od ręki”. Aby rzetelnie podać, ile kosztuje pozycjonowanie strony, należy w pierwszej kolejności przeprowadzić dokładną analizę serwisu, na którą składa się sprawdzenie kilku elementów.
W dużym uproszczeniu możemy przyjąć, że są to elementy zależne od samej strony, czyli czynniki on-site jak i od otoczenia – czynniki off-site.
Do czynników off-site nie zaliczamy parametru „ilość wyników wyszukiwania w Google”. W naszej opinii ilość zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google witryn, zawierających dane słowa kluczowe – czyli wspomniana „ilość wyników…” – jest drugorzędnym składnikiem procesu wyceny działań SEO.
Dla poniżej zamieszczamy zrzuty z wyszukiwarki Google dla dwóch wyrażeń :
Jak widać fraza „wózki widłowe” jest ponad tysiąc razy mniej popularna od frazy „a to co”. Mimo tego uważamy, że właśnie to pierwsze wyrażenie jest o wiele trudniejszym do wypozycjonowania. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka wcześniej wymienionych czynników off-site, aby wnioskować, które słowo kluczowe jest ciężej wprowadzić do top 10 wyszukiwarki Google.pl.
Fraza | „wózki widłowe” | „a to co” |
---|---|---|
Ilość wyników wyszukiwania w Google | 1 280 000 | 1 820 000 000 |
Branża | Bardzo konkurencyjna | Brak |
Analiza konkurencji SEO | Bardzo duża | Brak |
Analiza konkurencji AdWords | Bardzo duża | Brak |
Kolejnym po „ile kosztuje reklama w internecie”, bardzo często zadawanym pytaniem przez naszych klientów jest „dlaczego to tyle kosztuje?”. Będąc już po analizie on-site i off-site wiemy z jaką skalą trudności mamy do czynienia i na tej podstawie możemy estymować jakie nakłady należy przeznaczyć na pozycjonowanie danej frazy bądź zestawu słów kluczowych dla konkretnego klienta.
Do najważniejszych części składowych decydujących o koszcie pozycjonowania należą:
Dla każdego klienta, w ramach współpracy, przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne, które są wynikiem audytu SEO. Jest to dokumentacja zgodna z wytycznymi Google, więc wdrożenie zawartych w niej zaleceń znacznie poprawia widoczność strony dla przeglądarek internetowych. Zalecenia optymalizacyjne zazwyczaj mają od 15 do nawet kilkudziesięciu stron, więc nie jest to zwykły, standardowy dokument, a zaawansowany raport z analizy SEO, na którą trzeba poświęcić sporo czasu.
Działania doradcze z zakresu pozycjonowania są bardzo często niewidocznym dla klienta nakładem, który musimy ponieść . Cyklicznie analizujemy takie narzędzia Google jak Analytics i Google Search Console (Webmaster Tools) oraz wykonujemy badania domeny na kilku zewnętrznych aplikacjach typu MajesticSEO, Semstorm, Ahrefs. Do tego dochodzi bieżąca obsługa i kontakt z klientem, np. w sprawie wdrażanych zmian na stronie internetowej bądź planowanych działań w innych kanałach marketingowych, które mogą mieć wpływ na pozycje serwisu.
Jest to największa część składowa naszej wyceny pozycjonowania. Bardzo dbamy o jakość naszego zaplecza, inwestujemy w nie sporo środków, aby było wartościowe, unikalne, zoptymalizowane oraz tematycznie powiązane z branżą klienta. Niestety, takie działania pochłaniają kolejne środki, które podwyższają kwoty na fakturze za usługi SEO. Na rynku istnieją narzędzia, które mogą obniżyć koszt link building – np. masowe katalogowanie czy Systemy Wymiany Linków, jednak jest to pozorna oszczędność, ponieważ użycie wspomnianych „automatów pozycjonerskich” w większości przypadków powoduje nałożenie kary filtra, dlatego nie korzystamy z tego typu wsparcia, a nasze linkowanie opieramy wyłącznie o własne zaplecze.
[/vc_column_text]
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest koszt pozycjonowanie strony internetowej. W zależności od wybranego modelu rozliczeń właściciel serwisu może płacić stałą, miesięczną opłatę za działania SEO lub dokonywać płatności jedynie wtedy, gdy specjaliści SEO osiągną pożądany efekt, np. witryna znajdzie się w TOP10 w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. U nas koszty pozycjonowania kształtują się mniej więcej następująco:
Wybierając ryczałt miesięczny, czyli stałą opłatę abonamentową, właściciel domeny musi liczyć się z kosztami pozycjonowania na kwotę min. 350 zł/mies. Jednak jeśli serwis będzie duży, a lista słów kluczowych długa, wydatki na działania SEO wzrosną. Decydując się na taki model rozliczeń, można zaplanować inwestycję na pozycjonowanie, ponieważ przez cały okres umowy stawka ryczałtu nie ulega zmianie.
Niektórzy obawiają się, że pozycjonowanie to usługa, za którą ciężko rozliczyć agencję SEO. Aktualizacje Google, działania konkurencji, ataki hakerów często uniemożliwiają zajęcie dobrej pozycji w SERP. Klient może zdecydować się na płatność za ruch (od 0,1 do 3,00 zł za sesję) lub za konwersję. Wybierając taki model rozliczeń właściciel domeny ponosi zmienne koszty pozycjonowania zależne od efektów, które wypracowali specjaliści SEO. Z tego względu trudno jest oszacować wysokość wydatków ponoszonych w kolejnych miesiącach współpracy.
W ramach pozycjonowania świadczymy także usługi dodatkowe: audyt SEO oraz usługi doradcze SEO. Są one proponowane dla serwisów, które chcą zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i pokonać konkurencję w pogoni za TOP10. Cena audytu SEO rozpoczyna się od 1500 zł za kompletny dokument zawierający gotowe zalecenia do wdrożenia. Z kolei koszt usług doradczych to min. 500 zł. Część usług dodatkowych świadczymy w ramach umowy na ryczałt, płatności za konwersje lub płatności za ruch.
Aby się o tym dowiedzieć – najłatwiej i najszybciej jest wysłać zapytanie. Zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na naszej stronie. Staramy się odpisać w ciągu jednego dnia roboczego. W trudniejszych przypadkach nasz czas odpowiedzi może się wydłużyć, jednak nie powinien on przekroczyć 3 dni roboczych.[/vc_column][/vc_row]