Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

24.06.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

Po blisko dziesięciu latach Google postanowiło zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.

Pierwszy portal z poradami dla webmasterów, Google uruchomiło w 2001 roku. W 2006 roku portal ten został rozbudowany i powstało Centrum Google dla Webmasterów.

 

To bezpłatne narzędzie dostarcza szczegółowych danych dotyczących zawartości serwisów internetowych oraz ich  widoczności w wyszukiwarce Google. Narzędzie jest wykorzystywane do indeksowania witryny, zarządzania nią, a także monitorowania i rozwiązywania problemów związanych ze złośliwym oprogramowaniem i spamem.

GSC - narzędzia dla webmasterówDlaczego postanowiono zmienić nazwę? Usługa przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, natomiast początkowa nazwa narzędzia sugerowała, że skierowane jest ono tylko do określonych użytkowników – webmasterów. Narzędzie  stanowi jednak rozwiązanie zarówno dla webmasterów, jak również hobbystów, właścicieli małych firm, ekspertów SEO, marketingowców, programistów, projektantów oraz deweloperów aplikacji. Google poprzez zmianę nazwy chce poszerzyć spektrum użytkowników, którzy będą mogli utożsamiać się z produktem. Dzięki temu GSC może stać się narzędziem dla wszystkich osób prowadzących strony internetowe.

 

Adres do panelu pozostał taki sam: https://www.google.com/webmasters/tools. Przedstawiciele Google zapowiadają, że nowa wersja będzie wdrażana na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni. W Polsce nazwa została już zmieniona.

 

 

Jak wynika z informacji umieszczonych na blogu Google, modyfikacje nie będą dotyczyć tylko wyglądu narzędzia. W przyszłości w panelu mają pojawić się nowe funkcje oraz usprawnienia dla wszystkich osób związanych z wyszukiwarką Google. Dowodem potwierdzającym te zapowiedzi jest wprowadzenie nowej funkcjonalności w Google Search Console, która pozwala na dodawanie aplikacji do panelu narzędzi. Dzięki temu rozwiązaniu można śledzić, gdzie treści  aplikacji znajdują się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia, w jaki sposób roboty Google widzą aplikacje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt