Google nieustannie rozwija swoje usługi, dbając także o wizytówki Google Maps. Lokalni przedsiębiorcy mogą np. skorzystać z bezpłatnego narzędzia do tworzenia prostych stron internetowych oraz publikować wpisy o charakterze ofertowym wyświetlające się bezpośrednio na profilu Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.
Publikuj wpisy na wizytówce Google Maps
1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma. Na stronie głównej oraz w menu po lewej stronie znajduje się sekcja Wpisy.
2. Po przejściu do zakładki z wpisami rozpoczynamy przygotowanie pierwszego postu. W tym celu możemy:
- Dodać zdjęcie,
- Napisać od 100 do 300 słów ciekawej treści,
- Zrobić z wpisu wydarzenie (opcja będzie działała podobnie jak wydarzenia na portalu Facebook),
- Utworzyć przycisk call to action wraz z linkiem odsyłającym np. do naszego serwisu, specjalnie przygotowanego landing page’a lub podstrony ofertowej.
3. Kliknij przycisk Podgląd, aby sprawdzić, jak wpis zaprezentuje się na wizytówce. Następnie naciśnij Opublikuj.
4. Gotowe! Twój pierwszy post po chwili pojawi się na wizytówce wyświetlonej w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.
Użytkownicy po kliknięciu w post mogą go udostępnić w wybranych social mediach, przesłać mailem lub skopiować prowadzący do niego link.
Google Post po 7 dniach znikają z wizytówek GMF
Posty są wygaszane po 7 dniach od daty ich zamieszczenia.
Wpisy, które zniknęły z wizytówki i nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania, nie zostają usunięte z panelu administracyjnego. Właściciel może je przejrzeć i sprawdzić statystyki postu – liczbę wyświetleń i interakcji. Niestety nie ma możliwości ponownej publikacji nieaktywnego wpisu. Chcąc zamieścić taką samą treść, musimy przesłać zdjęcie i przekleić tekst z wygaszonego postu.
Istnieje jeden wyjątek od tej reguły – z wizytówek nie są wygaszane wpisy, które zostały ustawione jako wydarzenie. Jeśli zaplanujemy event na wiele dni do przodu, post cały czas będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Warto więc korzystać z różnych typów wpisów. W przypadku publikacji kilku postów na wizytówce pojawi się karuzela umożliwiająca zapoznanie się z wszystkimi informacjami.
Dlaczego warto publikować wpisy w Google Moja Firma?
Większość osób, które poszukują lokalnych firm, korzysta w tym celu z wyszukiwarki. Informacje dostępne na wizytówkach Google Maps czasami są wystarczające do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług przedsiębiorcy – użytkownik nie przechodzi na oficjalną stronę internetową. Posty stanowią okazję do wzbudzenia zainteresowania internauty, skierowania jego uwagi na wyjątkową ofertę lub sezonową akcję rabatową. Jeśli Google udostępnia nową opcję dotarcia do klientów, to zdecydowanie warto z niej skorzystać, aby choć przez chwilę być o krok przed konkurencją.
Google Post są widoczne zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wyszukiwarce Google.