Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.08.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wdrożyłeś jeszcze certyfikatu SSL, warto w najbliższym czasie rozważyć przejście z HTTP na HTTPS. Po raz kolejny Google ostrzega, że niezabezpieczone serwisy od października zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome jako niebezpieczne. Taka informacja może obniżyć ruch na Twojej stronie, zniechęcając użytkowników do dokonania konwersji.

Posiadasz formularz na stronie? Zabezpiecz ją protokołem HTTPS!

W drugiej połowie sierpnia Google za pośrednictwem narzędzia Search Console rozpoczęło wysyłanie ostrzeżeń dla właścicieli stron bez certyfikatu SSL.

Z treści wiadomości dowiadujemy się, że od października wszystkie serwisy nieposiadające protokołu HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome w wersji 62 jako niebezpieczne. Użytkownik zobaczy dodatkowy alert, jeśli:

  • Przejdzie na stronę z HTTP,
  • Wpisze dane do formularza w serwisie bez HTTPS,
  • Przegląda niezabezpieczone strony, korzystając z trybu Incognito.

Nie jest to pierwsze ostrzeżenie Google dla właścicieli serwisów bez SSL. Na początku roku w Search Console pojawiły się podobne powiadomienia. W najnowszym komunikacie znajduje się także informacja, że w przyszłości wszystkie strony na HTTP zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Prawdopodobnie HTTPS jest także jednym z czynników rankingowych, więc ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Wdrażając certyfikat SSL, przede wszystkim zyskamy w oczach Google, nie będziemy otrzymywać powiadomień w Search Console oraz umocnimy pozycję w wyszukiwarce. Ponadto zadbamy także o bezpieczeństwo danych użytkowników. Do pozostałych korzyści należą:

  • Wzrost wiarygodności witryny przekładający się na wartościowy ruch w serwisie,
  • Szansa na poprawę współczynnika konwersji (użytkownicy ufają szyfrowanym połączeniom),
  • Niezawodność certyfikatu SSL, gwarantująca brak możliwości złamania zabezpieczeń bez hakerów i wykradnięcia wrażliwych danych,
  • Przewaga w wynikach wyszukiwania nad serwisami bez protokołu HTTPS.

Pamiętaj o poprawnej migracji z HTTP na HTTPS

Decydując się na certyfikat SSL, zadbaj o jego poprawną implementację. Jeśli nie zwrócisz uwagi na wszystkie newralgiczne kwestie techniczne, może pojawić się problem z wyświetlaniem strony lub zbieraniem danych w Search Console. Zerknij na naszą checklistę, zanim podejmiesz się przejścia z HTTP na HTTPS.

Po wdrożeniu SSL, przetestuj np. za pomocą narzędzia SSL Checker, czy Twoja strona działa bez zarzutu na HTTPS. Pamiętaj także o mobilnej wersji strony, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych osób korzystających ze smartfonów i tabletów do przeglądania Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt