Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

W ubiegłym roku w usłudze Google Moja Firma za granicą testowana była nowa funkcja: otrzymywanie wiadomości SMS od klientów. Obecnie opcja dostępna jest również na polskim rynku dla wybranych wizytówek GMF. Jeśli w Twoim panelu administracyjnym pojawiła się sekcja Wiadomości lub sekcja Chat, skonfiguruj ją, by zaoferować użytkownikom kolejną metodę kontaktu.

Konfiguracja funkcji wiadomości w Google Moja Firma krok po kroku

Po zalogowaniu na komputerze do usługi GMF i przejściu do sekcji Chat, zobaczymy jedynie komunikat informujący o włączeniu nowej funkcjonalności i dwa przyciski odsyłające do sklepu Google Play lub App Store. Do obsługi chatu nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje poza aplikacją Google Moja Firma, z której poziomu dokonamy konfiguracji wiadomości SMS.

 

Po pobraniu i zalogowaniu w aplikacji Google Moja Firma należy przejść do sekcji Ustawienia, która dostępna jest na dolnej belce pod przyciskiem Więcej.

Klikamy przycisk Włącz wiadomości. Funkcja wysyłania SMS-ów z poziomu wizytówki jest już aktywna.

 

Możemy zmienić treść komunikatu powitalnego na stronie internetowej, który pojawi się użytkownikowi, zanim napisze do nas treść swojej wiadomości.

Aby opcja wysyłania SMS-ów działała poprawnie, należy ustawić na wizytówce numer telefonu komórkowego. Zmiany numeru dokonamy w sekcji Informacje. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji w ciągu kilku minut na wizytówce wyświetlanej w mobilnej wyszukiwarce pojawią się dwa nowe przyciski umożliwiające użytkownikom napisanie wiadomości tekstowej.

Po kliknięciu przycisku pojawi się edytor tekstowy z komunikatem powitalnym, który ustawiliśmy podczas konfiguracji.

Aplikacja Google informuje, że użytkownik dostanie powiadomienie, kiedy właściciel wizytówki odpowie na wiadomość.

Jak odpowiadać na SMS-y od użytkowników w Google Moja Firma?

Niestety, powiadomienia o otrzymaniu nowej wiadomości pojawiają się jedynie w postaci czerwonego znacznika na ikonie aplikacji GMF. Liczba na czerwonym tle informuje jedynie o nowej aktywności na koncie, więc tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś wysłał do nas SMS-a, napisał komentarz, czy zadał pytanie w sekcji Pytań i odpowiedzi. By sprawdzić, czy nie mamy nowych wiadomości, należy w dolnym pasku kliknąć sekcję Klienci, a następnie przejść do zakładki Wiadomości.

 

Gdy odpiszemy na SMS-a, nadawca otrzyma powiadomienie o naszej odpowiedzi.

Odpowiadanie na wiadomości GMF za pomocą Allo

Google zachęca, aby zainstalować aplikację Allo, która przejmie obsługę wiadomości Google Moja Firma. Po jej konfiguracji SMS-y od użytkowników nie będą pojawiać się w sekcji Wiadomości w panelu wizytówki.

Wyłącznie wiadomości w aplikacji Google Moja Firma

W każdym momencie można zrezygnować z funkcji wiadomości na wizytówce GMF. Wystarczy wejść w Więcej -> Ustawienia -> Wiadomości i przesunąć w lewo niebieski suwak. SMS-y od użytkowników nie będą już do Ciebie przychodzić.

Czy warto włączyć opcję wysyłania SMS-ów z wizytówki Google Moja Firma?

Tak, jeśli korzystasz z aplikacji Google Moja Firma i masz czas, aby odpisywać na wiadomości. Natomiast gdy wolisz kontakt bezpośredni, a smartfon wykorzystujesz głównie do prowadzenia rozmów, nie konfiguruj opcji, ponieważ możesz wprowadzić w błąd użytkowników, którzy będą czekać na Twoją odpowiedź.

Support Google:

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu? 02.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ebook – co to jest i jak wykorzystać go w content marketingu?

Cyfrowe publikacje oferują nie tylko wygodę czytania, ale również ogromne możliwości dla firm i twórców treści. E-booki są istotnym elementem współczesnego marketingu. Szczególny wzrost ich popularności związał się z wybuchem pandemii. Wg badań, aż 5% czytelników wybiera taki format książek. Czym dokładnie jest e-book oraz jak skutecznie wykorzystać go w strategii content marketingowej, aby przyciągnąć i zaangażować odbiorców? Sprawdzamy! Czytaj wiecej
crm co to jest 31.03.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest CRM i dlaczego jest niezbędny w sprzedaży?

Efektywne zarządzanie relacjami z klientami stało się nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy. CRM, czyli Customer Relationship Management, to narzędzie, które pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, budowanie trwałych relacji oraz zwiększenie sprzedaży. Dzięki CRM, firmy mogą skuteczniej zarządzać danymi klientów, analizować ich zachowania i dostosowywać swoje działania marketingowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej, czym dokładnie jest CRM i dlaczego jego wdrożenie jest niezbędne w procesie sprzedaży. Czytaj wiecej
5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt