Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieZ podanych przez Google danych wynika, że ponad 15% haseł wpisanych każdego dnia w wyszukiwarkę Google jest unikatowych, co oznacza, że nigdy wcześniej nie zostały one użyte przez nikogo innego. Co wynika z tej informacji dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych? To nie tylko sygnał, że Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań, ale też wiadomość, że chcą oni jak najszybciej dotrzeć do informacji, która jest im w danej chwili potrzebna lub do produktu, którego poszukują. Wpisanie sprecyzowanego zapytania (często z parametrem, kolorem lub inna cechą) pozwala na szybkie odszukanie produktu lub usługi, bez konieczności czasochłonnego przeglądania wielu kategorii oraz produktów, którymi nie są zainteresowani.
Strategia promocji strony internetowej lub sklepu online może być różnorodna. Powyższe informacje wskazują jednak, że pozycjonowanie szerokie (czyli na długi ogon) może być szansą dla wielu biznesów na szybkie i skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, którzy nie tylko trafią na stronę, ale także kupią produkt lub klikną w podstronę, aby skontaktować się w sprawie zamówienia usługi, którą są zainteresowani.
• Precyzja
Osoby, które wpisują sprecyzowane słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google, są już w dużej mierze zainteresowane zakupem danego produktu lub usługi. Ktoś, kto szuka czarnej pikowanej kurtki, jest zainteresowany zakupem właśnie takiego produktu. Prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest więc znacznie większe niż w przypadku frazy „kurtki”, kiedy może okazać się, że asortyment sklepu zupełnie nie spełnia oczekiwań użytkownika.
• Większe prawdopodobieństwo konwersji
Frazy z długiego ogona mają najczęściej znacznie mniejszą ilość wyszukiwań niż słowa kluczowe ogólne, jednak pozycjonowanie sklepu internetowego na dużą ilość tego typu fraz pozwala osiągnąć większą ilość odwiedzin, a przede wszystkim przekłada się na ilość zamówień, jak w przypadku doboru 3 – 4 bardzo ogólnych fraz.
• Szybkość i koszty
Wypozycjonowanie bardzo ogólnej frazy do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, może być długotrwałym i bardzo kosztownym procesem. Natomiast frazy z długiego ogona zazwyczaj potrzebują znacznie mniejszego zasobu pracy i czasu, co przekłada się na mniejszy koszt promowania tych fraz.
Wyszukiwarka słów kluczowych
• Bezpieczeństwo
Skupienie się na kilku frazach jest bardzo ryzykowne i może negatywnie odbić się na ocenie całego serwisu przez roboty Google. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest mocne zróżnicowanie działań, odpowiedni dobór słów kluczowych i wzmacnianie całego serwisu, co idealnie wiąże się z pozycjonowaniem szerokim.
Właściwa analiza słów kluczowych i pozycjonowanie na długi ogon to szansa nie tylko dla dużych sklepów i portali, posiadających dużą ilość podstron lub bogaty asortyment, ale także dla mniejszych firm, które poprzez promocję niszowych produktów i usług mogą skutecznie wyprzedzić konkurencję. Tym bardziej, że jeżeli chodzi o naturalne wyniki wyszukiwania większe portale są w stanie osiągnąć lepsze rezultaty (niestety doskonale sprawdza się tu zasada, że duży może więcej).