Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieCoraz częściej poruszanym tematem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy copywritera. Skoro AI jest w stanie automatyzować pracę wielu systemów, to dlaczego nie wspomagać się nią w trakcie pracy twórczej? Sztuczna inteligencja uczy się poprzez naśladownictwo, dostępne informacje oraz doświadczenia związane z działaniami użytkowników. Im więcej danych zostanie dostarczonych, tym lepiej będzie funkcjonowało AI.
Zależnie od wykorzystywanych narzędzi, współpraca copywritera ze sztuczną inteligencją może wyglądać różnie. AI może wygenerować treść od zera, napisać tekst bazując na najważniejszych informacjach lub wskazać elementy, które warto zoptymalizować w istniejącym opisie. Dzięki temu łatwo jest dobrać konkretne rozwiązanie do wykonywanego zadania.
Korzyści ze stosowania narzędzi AI jest wiele. Pomagają uporządkować proces twórczy oraz przyspieszają realizację treści. Przydają się szczególnie przy dużych projektach, które szybko muszą być dopięte na ostatni guzik. Automatyzacja pracy pozwoli w krótkim czasie stworzyć bądź przeredagować znacznie więcej tekstów niż byłby w stanie zdziałać jeden człowiek. Narzędzia pozwalają również na wykrycie większej liczby elementów, które warto zmienić bądź ulepszyć.
Sztuczna inteligencja może zaproponować odpowiednie nagłówki lub słowa kluczowe, które warto zawrzeć w treści. Wskaże również trendy, które w marketingu warto wykorzystywać jak najszybciej. Radzi sobie również z utworzeniem content planów, które ułatwią dalsze działania. Dwoma bardzo ważnymi aspektami automatyzacji pracy jest więc oszczędność czasu i produktywność.
Produktywność jest szczególnie ważna przy stałej pracy copywriterskiej. Duża liczba znaków do napisania będzie trudna, gdy autorowi braknie czasu lub pomysłów. Narzędzia AI mogą wspomóc go w działaniu, ponieważ jedno – dobrze skonstruowane – polecenie może wygenerować wiele wartościowych treści. Sztuczna inteligencja jest w stanie zaproponować szereg odpowiedzi od razu po otrzymaniu pytania. Mogą one być inspiracją lub wskazówką do dalszego procesu twórczego.
Dzięki szybkim odpowiedziom uzyskiwanym z narzędzi AI copywriter może znacznie sprawniej zredagować większą ilość treści. Tak zaoszczędzony czas można przeznaczyć na uzupełnienie opisu ważnymi szczegółami i dokładne sprawdzaniu merytoryki treści. Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji copywriter będzie działał znacznie efektywniej.
Jednym z najbardziej znanych narzędzi AI jest ChatGPT. Działa na zasadzie modelu językowego, który odpowiada na pytania. Można poprosić go między innymi o pomoc przy tworzeniu tematów blogowych lub krótkich akapitów treści. Uzyskana odpowiedź zależy od wykorzystanych promptów (czyli informacji, które przekazuje się systemowi) – za każdym razem może więc być inna. Przeredagowanie pytania/promptu może pomóc w rozwinięciu opisywanego zagadnienia i dostarczyć nowych informacji.
Generator treści Rytr.me działa na podobnej zasadzie jak Chat GPT. Dostarcza pomysły do rozwijania mediów społecznościowych oraz bloga. Dobrze sprawdzi się przy tworzeniu krótkich treści, takich jak opisy ofertowe czy posty na social media.
Surfer SEO ma wiele zastosowań w content marketingu. Oferuje analizę słów kluczowych konkurencji, przeprowadzenie audytu strony i dostęp do edytora treści. Narzędzie pomoże Ci rozbudować treści o nowe frazy, zaproponuje odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych i podpowie, jak długie powinny być akapity. Szczególnie przydatne jest w pracy z gotową treścią, która wymaga przeredagowania i zoptymalizowania.
Narzędzie to zostało zaprojektowane z myślą o generowaniu treści marketingowych na różnie platformy społecznościowe i marketingowe. Jego dużą zaletą jest możliwość wyboru tonu komunikatu. Zależnie od miejsca, w jakim ma się pojawić tworzona treść, dostosujesz ją do konkretnego grona odbiorców.
Zastosowane rozwiązania są podobne jak w Content Editorze od Surfera. Narzędzie pozwala na przeanalizowanie nagłówków w treści oraz słów kluczowych z odpowiednim nasyceniem. Potrafi również określić, czy treść jest czytelna i nie zawiera błędów. Tak jak w Content Editorze można tu redagować gotową treść i tworzyć opisy od podstaw.
CONTADU uznawane jest za jedno z niezbędnych narzędzi w SEO. Dzięki niemu można przeprowadzić bardzo rozbudowaną analizę konkurencji, co pozwala na pisanie lepszego contentu. Optymalizacja treści wygląda podobnie jak w Asystencie Pisania SEMSTORM i Surferze. Oprócz tworzenia treści przez AI CONTADU może pochwalić się opcją zarządzania zespołem, która pozwala na tworzenie zadań dla całej grupy z uwzględnieniem niezbędnych czynników takich jak koszty związane z działaniem, terminy wykonania zadania i zaangażowane osoby.
Warto korzystać z narzędzi AI przy realizacji zadań copywriterskich. Zależnie od rodzaju projektu można zastosować różne funkcje zaproponowane przez sztuczną inteligencję. Niewątpliwie przyśpiesza ona i ułatwia pracę copywriterów, a wraz z rozwojem będzie coraz lepiej dobierać rozwiązania do konkretnych zapytań. Pamiętaj jednak, że narzędzia AI są tylko udogodnieniem i cały czas potrzebują kontroli człowieka. Można się nimi posiłkować w pracy copywritera i w przemyślany sposób z nich korzystać, ale to połączenie pomysłowości człowieka z szybkością AI jest na razie najlepszym rozwiązaniem, jakie można przyjąć, by pracować efektywnie.