Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

05.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

3 narzędzia do pomiaru długości Title i Description w wynikach wyszukiwania

3 narzędzia do pomiaru długości Title i Description w wynikach wyszukiwania

Optymalizując Title i Description, warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki zaprezentują się w wyszukiwarce Google wśród innych wyników wyszukiwania. Jeśli metatagi będą za długie, nie wyświetlą się w całości – część treści zostanie zastąpiona trzema kropeczkami. Czasami skasowanie jednego znaku sprawia, że pełny opis lub tytuł strony pojawia się w rankingu. Jak to sprawdzić? Prezentujemy 3 narzędzia służące do pomiaru długości title i description w wynikach wyszukiwania.

Wygląd wyników wyszukiwania w Google

W maju 2016 roku kolumna z wynikami wyszukiwania w Google została poszerzona z 512 na 600 pikseli. Ta zmiana spowodowała możliwość przygotowywania dłuższych znaczników. Warto pamiętać, że wyszukiwarka uwzględnia zarówno liczbę znaków, jak i ich szerokość treści w pikselach podczas prezentowania Title oraz Description.

Długość Title w wynikach wyszukiwania

Google wyświetla maksymalnie od 55 do 70 znaków w wynikach wyszukiwania, czyli tekst o szerokości do 600 pikseli. Używając wąskich liter (np. i), przemycimy dłuższy tytuł strony niż gdybyśmy posługiwali się szerokimi znakami (W lub M).

Długość meta Description w wyszukiwarce

Optymalna długość description to ok. 155-170 znaków. Opis strony ograniczony jest najczęściej do 2 linijek tekstu o maksymalnej szerokości 600 pikseli. Czasami zdarzają się 3- lub nawet 4-wersowe meta description o długości wynoszącej do 300 znaków. Takie sytuacje są sporadyczne, kiedy wyszukiwarka chce pokazać użytkownikowi, że w treści strony znajdują się wyszukiwane słowa kluczowe.

Długość Title i Description prezentowanego w Google zmienia się także w zależności od fraz, którymi posłużył się użytkownik. Słowa kluczowe są pogrubiane przez wyszukiwarkę, aby wskazać internaucie zgodność zapytania z wynikami wyszukiwania. Boldowanie wiąże się ze zwiększeniem szerokości danego wyrazu, co powoduje skrócenie meta znaczników.

Narzędzia do pomiaru długości Title i Description

Znajdziemy wiele narzędzi do prezentacji wyników wyszukiwania Google, jednak nie wszystkie z nich uwzględniają aktualne dane i mierzą zarówno liczbę znaków, jak i szerokość tekstu w pikselach. Przejrzeliśmy kilka aplikacji i subiektywnie wybraliśmy 3 najbardziej pomocne.

Nasz test wykonaliśmy na przykładzie Title i Description artykułu o nowej sekcji Pytania i odpowiedzi w Google Moja Firma. W wyszukiwarce po wpisaniu frazy pytania i odpowiedzi moja firma podstrona wygląda następująco:

Całkowita długość Title: 70 znaków.

Długość Description: 150 znaków.

SERP Preview Tool od zeo.org

Narzędzie prezentuje się bardzo ładnie pod względem wizualnym. Możemy sprawdzić, jak znaczniki będą wyglądały w desktopowej oraz mobilnej wyszukiwarce, wybrać dane strukturalne oraz wpisać słowa kluczowe, które pogrubi Google podczas wyświetlania meta description. Niestety, aplikacja nie pokazuje prawidłowego wyglądu SERP. Chociaż analizuje liczbę znaków oraz szerokość tekstu w pikselach i nawet w naszym przypadku zaznaczyła przekroczenie limitu, na podglądzie zaprezentowany został pełny opis i tytuł strony z kropkami.

Link do narzędzia: https://zeo.org/seo-tools/serp-preview/

Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool

Aplikacja pokazuje standardowy wynik wyszukiwania: tytuł, adres URL i opis strony w desktopowej wyszukiwarce. Narzędzie analizuje szerokość znaczników w pikselach, więc wygenerowany podgląd jest dość dokładny. Jedyny minus to brak możliwości zaznaczenia wyświetlania daty w Description (jeśli jest ona zaciągana np. ze strony, prezentowany w wyszukiwarce opis wydłuża się o kilka znaków), co może rodzić pewne nieścisłości w przypadku podstron, które z niej korzystają.

Link do narzędzia: https://mcculloughwebservices.com/2016/07/04/title-tag-length-meta-description-length-tool-2016/

SERP Preview Tool od portent.com

Mało atrakcyjne pod względem wizualnym narzędzie, ale precyzyjnie pokazuje, jak znaczniki wyświetlą się w wynikach wyszukiwania. Niestety, długie adresy URL nie pojawiają się w podglądzie, ale za to z dużą dokładnością prezentowany jest opis description. Istnieje możliwość zaznaczenia daty i wyboru danych rozszerzonych.

Link do narzędzia: https://www.portent.com/serp-preview-tool

Narzędzia do optymalizacji długości Title i Description – podsumowanie

Żadne narzędzie ze stuprocentową dokładnością nie wskaże, jak przygotowane znaczniki Title i Description zostaną zaprezentowane w wyszukiwarce. Dobre aplikacje analizują szerokość tekstu w pikselach i zawierają możliwość wyboru dodatkowych opcji – wpisania wyszukiwanych słów kluczowych, zaznaczenia wyświetlania daty w opisie strony lub pokazania fragmentów rozszerzonych. Bierz poprawkę na podgląd Title i Description generowany przez narzędzia – ostatecznie to Google odpowiada za wygląd wyników wyszukiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt