Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Optymalizując Title i Description, warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki zaprezentują się w wyszukiwarce Google wśród innych wyników wyszukiwania. Jeśli metatagi będą za długie, nie wyświetlą się w całości – część treści zostanie zastąpiona trzema kropeczkami. Czasami skasowanie jednego znaku sprawia, że pełny opis lub tytuł strony pojawia się w rankingu. Jak to sprawdzić? Prezentujemy 3 narzędzia służące do pomiaru długości title i description w wynikach wyszukiwania.
W maju 2016 roku kolumna z wynikami wyszukiwania w Google została poszerzona z 512 na 600 pikseli. Ta zmiana spowodowała możliwość przygotowywania dłuższych znaczników. Warto pamiętać, że wyszukiwarka uwzględnia zarówno liczbę znaków, jak i ich szerokość treści w pikselach podczas prezentowania Title oraz Description.
Google wyświetla maksymalnie od 55 do 70 znaków w wynikach wyszukiwania, czyli tekst o szerokości do 600 pikseli. Używając wąskich liter (np. i), przemycimy dłuższy tytuł strony niż gdybyśmy posługiwali się szerokimi znakami (W lub M).
Optymalna długość description to ok. 155-170 znaków. Opis strony ograniczony jest najczęściej do 2 linijek tekstu o maksymalnej szerokości 600 pikseli. Czasami zdarzają się 3- lub nawet 4-wersowe meta description o długości wynoszącej do 300 znaków. Takie sytuacje są sporadyczne, kiedy wyszukiwarka chce pokazać użytkownikowi, że w treści strony znajdują się wyszukiwane słowa kluczowe.
Długość Title i Description prezentowanego w Google zmienia się także w zależności od fraz, którymi posłużył się użytkownik. Słowa kluczowe są pogrubiane przez wyszukiwarkę, aby wskazać internaucie zgodność zapytania z wynikami wyszukiwania. Boldowanie wiąże się ze zwiększeniem szerokości danego wyrazu, co powoduje skrócenie meta znaczników.
Znajdziemy wiele narzędzi do prezentacji wyników wyszukiwania Google, jednak nie wszystkie z nich uwzględniają aktualne dane i mierzą zarówno liczbę znaków, jak i szerokość tekstu w pikselach. Przejrzeliśmy kilka aplikacji i subiektywnie wybraliśmy 3 najbardziej pomocne.
Nasz test wykonaliśmy na przykładzie Title i Description artykułu o nowej sekcji Pytania i odpowiedzi w Google Moja Firma. W wyszukiwarce po wpisaniu frazy pytania i odpowiedzi moja firma podstrona wygląda następująco:
Całkowita długość Title: 70 znaków.
Długość Description: 150 znaków.
Narzędzie prezentuje się bardzo ładnie pod względem wizualnym. Możemy sprawdzić, jak znaczniki będą wyglądały w desktopowej oraz mobilnej wyszukiwarce, wybrać dane strukturalne oraz wpisać słowa kluczowe, które pogrubi Google podczas wyświetlania meta description. Niestety, aplikacja nie pokazuje prawidłowego wyglądu SERP. Chociaż analizuje liczbę znaków oraz szerokość tekstu w pikselach i nawet w naszym przypadku zaznaczyła przekroczenie limitu, na podglądzie zaprezentowany został pełny opis i tytuł strony z kropkami.
Link do narzędzia: https://zeo.org/seo-tools/serp-preview/
Aplikacja pokazuje standardowy wynik wyszukiwania: tytuł, adres URL i opis strony w desktopowej wyszukiwarce. Narzędzie analizuje szerokość znaczników w pikselach, więc wygenerowany podgląd jest dość dokładny. Jedyny minus to brak możliwości zaznaczenia wyświetlania daty w Description (jeśli jest ona zaciągana np. ze strony, prezentowany w wyszukiwarce opis wydłuża się o kilka znaków), co może rodzić pewne nieścisłości w przypadku podstron, które z niej korzystają.
Link do narzędzia: https://mcculloughwebservices.com/2016/07/04/title-tag-length-meta-description-length-tool-2016/
Mało atrakcyjne pod względem wizualnym narzędzie, ale precyzyjnie pokazuje, jak znaczniki wyświetlą się w wynikach wyszukiwania. Niestety, długie adresy URL nie pojawiają się w podglądzie, ale za to z dużą dokładnością prezentowany jest opis description. Istnieje możliwość zaznaczenia daty i wyboru danych rozszerzonych.
Link do narzędzia: https://www.portent.com/serp-preview-tool
Żadne narzędzie ze stuprocentową dokładnością nie wskaże, jak przygotowane znaczniki Title i Description zostaną zaprezentowane w wyszukiwarce. Dobre aplikacje analizują szerokość tekstu w pikselach i zawierają możliwość wyboru dodatkowych opcji – wpisania wyszukiwanych słów kluczowych, zaznaczenia wyświetlania daty w opisie strony lub pokazania fragmentów rozszerzonych. Bierz poprawkę na podgląd Title i Description generowany przez narzędzia – ostatecznie to Google odpowiada za wygląd wyników wyszukiwania.