Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Prowadzenie bloga firmowego to dobry sposób na promocję serwisu internetowego. Regularne dodawanie treści stanowi wyzwanie, ale i przynosi liczne korzyści zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i generowania konwersji. Dlaczego warto zaangażować swój czas w tworzenie unikalnych i wartościowych artykułów? Poznaj 10 powodów przemawiających za blogiem firmowym!
Wyszukiwarka Google premiuje strony z unikalną, rozbudowaną i angażującą treścią. Gdzie umieszczać nowe teksty, skoro wszystkie podstrony zostały już dokładnie opisane? Odpowiedzią jest blog firmowy prowadzony w katalogu serwisu. Dzięki niemu odniesiemy takie korzyści jak:
Trendy w sposobie wyszukiwania wskazują, że coraz większa liczba użytkowników tworzy 4-5, a nawet 8 wyrazowe zapytania. Są to tzw. frazy z długiego ogona. Ich naturalne umieszczenie jest możliwe w rozbudowanych artykułach, które poruszają różne aspekty opisywanego zagadnienia. Long tail to sposób na pozyskanie użytkowników posługujących się różnymi wyrażeniami. Przykładami takich słów kluczowych są: buty na wiosnę, damskie buty na obcasie, wygodne buty na koturnie na wiosnę.
Dobrze napisany i wyczerpujący tekst ma szansę stać się viralem – treścią promowaną przez użytkowników w sposób naturalny i niezależny od właściciela strony. Dzielenie się linkami w social media (np. w formie udostępnień na tablicy) staje się sygnałem dla wyszukiwarki, że warto podnieść pozycję serwisu, skoro interesują się nim internauci. Ponadto blogerzy, recenzenci oraz zadowoleni klienci chętnie linkują na swoich witrynach do wartościowego contentu. Tym samym treści z bloga firmowego pomogą w realizacji strategii link buildingu.
Wyszukiwarka Google ocenia lepiej serwisy, w których treści są regularnie rozbudowywane. Rosnąca liczba podstron (site’u) z wartościowym contentem to sygnał, że serwis rozwija się i odpowiada na potrzeby swoich klientów. Świeże i aktualne teksty otrzymują dodatkową premię w wynikach wyszukiwania i od razu zajmują wysokie miejsce w rankingu.
Coraz więcej firm inwestuje w content marketing – treści przygotowywane z myślą o użytkownikach. Artykuły, infografiki oraz wideo, które edukują klientów i przekazują ciekawe informacje poradnikowe mają potencjał do pozyskiwania ruchu, generowania konwersji, budowania wizerunku i rozpoznawalności marki w sieci. Chcesz być postrzegany jako profesjonalista? Wykorzystaj w tym celu blog firmowy!
Treści służą do linkowania wewnętrznego. Zamieszczenie odnośników na blogu firmowym przynosi podwójną korzyść: wspomaga indeksowanie witryny, wskazując robotom wyszukiwarki najważniejsze podstrony serwisu oraz kieruje użytkowników do powiązanych tematycznie artykułów, produktów lub usług z oferty.
Prowadzenie bloga firmowego pomaga także kształtować relacje z klientami, budować wzajemne zaufanie i pomagać w podejmowaniu decyzji zakupowych. Treści mają wpływ na:
Wysyłanie newslettera to dobry sposób na informowanie klientów o nowościach i akcjach promocyjnych. Bazę użytkowników musisz budować w sposób legalny, jeśli chcesz, aby mailing był skuteczny. Adresy mailowe pozyskasz dzięki blogowi firmowemu – zamieszczone w różnych miejscach buttony i przyciski call to action pomagają zbierać subskrypcje. Pamiętaj jednak, aby wyskakujące okna nie drażniły użytkowników, bo mogą wywołać odwrotny efekt od zamierzonego.
Przygotowując kolejne artykuły, chwalisz się swoją wiedzą z klientami i konkurencją. Krok po kroku budujesz wizerunek profesjonalisty – firmy z bogatym doświadczeniem i znajomością swojego biznesu i branży. Twórz instrukcje, porady, słowniki dla użytkowników, dzięki którym lepiej zrozumieją Twoją działalność, charakter świadczonych usług, sposób użycia produktów. Jeśli Ty nie opiszesz 10 korzyści oleju kokosowego, zrobi to Twoja konkurencja. Klient trafi na jej stronę i tam dokona zakupu. Blog pomaga pozyskiwać wartościowych ruch generujący konwersję.
Użytkownicy często kontaktują się z obsługą klienta, jeśli chcą rozwiać wątpliwości dotyczące oferty, procesu zakupowego, dostawy towaru. Większość pytań powtarza się, a pracownicy odpisujący na maile posługują się gotowymi szablonami. Możesz usprawnić ten proces, zamieszczają na blogu firmowym wyczerpujące informacje dotyczące najczęstszych problemów. Dobrą praktyką jest m.in. przygotowanie sekcji FAQ. Bardziej skomplikowane tematy możesz omówić w osobnych artykułach. Jeśli klient na stronie znajdzie odpowiedz na swoje pytanie, nie napisze maila, a dział obsługi nie będzie musiał na niego odpisywać.
Prowadząc bloga firmowego, warto umożliwić klientom komentowanie artykułów. Dzięki temu poznasz opinie odbiorców i dowiesz się, jakie są ich oczekiwania. To dobre miejsce na kształtowanie relacji – odpisywanie na komentarze pozwala ustosunkować się do wypowiedzi konsumentów, rozwiać wątpliwości lub zachęcić do kontaktu mailowego w celu wyjaśnienia kwestii spornych. Konstruktywna krytyka pomoże Ci rozwijać biznes i odpowiadać na potrzeby klientów.
Wbrew pozorom klientów interesują ciekawostki z życia firmy, jej historia oraz sytuacje przełomowe, które doprowadziły do rozwoju działalności. Na blogu firmowym możesz opowiadać o sobie i swoich pracownikach, ukazując ludzki obraz przedsiębiorstwa. To także może przynieść korzyści: wspierać rekrutację nowych osób i przekonywać klientów, że jesteś firmą godną zaufania.
Polecamy prowadzenie bloga przede wszystkim ze względu na jego wpływ na proces pozycjonowania. Obserwujemy, że stały przyrost treści w serwisie zwiększa ruch i poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Strony, które „żyją” i aktywnie dodają / aktualizują content, zyskują przewagę nad serwisami niepodejmującymi takiej praktyki. Zastanów się, o czym mógłbyś pisać i rozpocznij przygotowywanie strategii rozwoju bloga w swoim serwisie!