Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

03.07.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

10 korzyści prowadzenia bloga firmowego!

10 korzyści prowadzenia bloga firmowego!

Prowadzenie bloga firmowego to dobry sposób na promocję serwisu internetowego. Regularne dodawanie treści stanowi wyzwanie, ale i przynosi liczne korzyści zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i generowania konwersji. Dlaczego warto zaangażować swój czas w tworzenie unikalnych i wartościowych artykułów? Poznaj 10 powodów przemawiających za blogiem firmowym!

Wpływ bloga na pozycjonowanie – 5 głównych korzyści

Wyszukiwarka Google premiuje strony z unikalną, rozbudowaną i angażującą treścią. Gdzie umieszczać nowe teksty, skoro wszystkie podstrony zostały już dokładnie opisane? Odpowiedzią jest blog firmowy prowadzony w katalogu serwisu. Dzięki niemu odniesiemy takie korzyści jak:

Generowanie ruchu z fraz długiego ogona

Trendy w sposobie wyszukiwania wskazują, że coraz większa liczba użytkowników tworzy 4-5, a nawet 8 wyrazowe zapytania. Są to tzw. frazy z długiego ogona. Ich naturalne umieszczenie jest możliwe w rozbudowanych artykułach, które poruszają różne aspekty opisywanego zagadnienia. Long tail to sposób na pozyskanie użytkowników posługujących się różnymi wyrażeniami. Przykładami takich słów kluczowych są: buty na wiosnę, damskie buty na obcasie, wygodne buty na koturnie na wiosnę.

Pozyskanie naturalnych linków

Dobrze napisany i wyczerpujący tekst ma szansę stać się viralem – treścią promowaną przez użytkowników w sposób naturalny i niezależny od właściciela strony. Dzielenie się linkami w social media (np. w formie udostępnień na tablicy) staje się sygnałem dla wyszukiwarki, że warto podnieść pozycję serwisu, skoro interesują się nim internauci. Ponadto blogerzy, recenzenci oraz zadowoleni klienci chętnie linkują na swoich witrynach do wartościowego contentu. Tym samym treści z bloga firmowego pomogą w realizacji strategii link buildingu.

Premia dla stron ze świeżą i aktualizowaną treścią

Wyszukiwarka Google ocenia lepiej serwisy, w których treści są regularnie rozbudowywane. Rosnąca liczba podstron (site’u) z wartościowym contentem to sygnał, że serwis rozwija się i odpowiada na potrzeby swoich klientów. Świeże i aktualne teksty otrzymują dodatkową premię w wynikach wyszukiwania i od razu zajmują wysokie miejsce w rankingu.

Wykorzystywanie potencjału content marketingu

Coraz więcej firm inwestuje w content marketing – treści przygotowywane z myślą o użytkownikach. Artykuły, infografiki oraz wideo, które edukują klientów i przekazują ciekawe informacje poradnikowe mają potencjał do pozyskiwania ruchu, generowania konwersji, budowania wizerunku i rozpoznawalności marki w sieci. Chcesz być postrzegany jako profesjonalista? Wykorzystaj w tym celu blog firmowy!

Wdrożenie linkowania wewnętrznego

Treści służą do linkowania wewnętrznego. Zamieszczenie odnośników na blogu firmowym przynosi podwójną korzyść: wspomaga indeksowanie witryny, wskazując robotom wyszukiwarki najważniejsze podstrony serwisu oraz kieruje użytkowników do powiązanych tematycznie artykułów, produktów lub usług z oferty.

Jak blog firmowy wspiera konwersję?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga także kształtować relacje z klientami, budować wzajemne zaufanie i pomagać w podejmowaniu decyzji zakupowych. Treści mają wpływ na:

Budowanie bazy mailingowej

Wysyłanie newslettera to dobry sposób na informowanie klientów o nowościach i akcjach promocyjnych. Bazę użytkowników musisz budować w sposób legalny, jeśli chcesz, aby mailing był skuteczny. Adresy mailowe pozyskasz dzięki blogowi firmowemu – zamieszczone w różnych miejscach buttony i przyciski call to action pomagają zbierać subskrypcje. Pamiętaj jednak, aby wyskakujące okna nie drażniły użytkowników, bo mogą wywołać odwrotny efekt od zamierzonego.

Kreowanie wizerunku eksperta w branży

Przygotowując kolejne artykuły, chwalisz się swoją wiedzą z klientami i konkurencją. Krok po kroku budujesz wizerunek profesjonalisty – firmy z bogatym doświadczeniem i znajomością swojego biznesu i branży. Twórz instrukcje, porady, słowniki dla użytkowników, dzięki którym lepiej zrozumieją Twoją działalność, charakter świadczonych usług, sposób użycia produktów. Jeśli Ty nie opiszesz 10 korzyści oleju kokosowego, zrobi to Twoja konkurencja. Klient trafi na jej stronę i tam dokona zakupu. Blog pomaga pozyskiwać wartościowych ruch generujący konwersję.

Podniesienie efektywności obsługi klienta

Użytkownicy często kontaktują się z obsługą klienta, jeśli chcą rozwiać wątpliwości dotyczące oferty, procesu zakupowego, dostawy towaru. Większość pytań powtarza się, a pracownicy odpisujący na maile posługują się gotowymi szablonami. Możesz usprawnić ten proces, zamieszczają na blogu firmowym wyczerpujące informacje dotyczące najczęstszych problemów. Dobrą praktyką jest m.in. przygotowanie sekcji FAQ. Bardziej skomplikowane tematy możesz omówić w osobnych artykułach. Jeśli klient na stronie znajdzie odpowiedz na swoje pytanie, nie napisze maila, a dział obsługi nie będzie musiał na niego odpisywać.

Poznanie opinii klientów

Prowadząc bloga firmowego, warto umożliwić klientom komentowanie artykułów. Dzięki temu poznasz opinie odbiorców i dowiesz się, jakie są ich oczekiwania. To dobre miejsce na kształtowanie relacji – odpisywanie na komentarze pozwala ustosunkować się do wypowiedzi konsumentów, rozwiać wątpliwości lub zachęcić do kontaktu mailowego w celu wyjaśnienia kwestii spornych. Konstruktywna krytyka pomoże Ci rozwijać biznes i odpowiadać na potrzeby klientów.

Storytelling – prezentowanie historii marki i firmy

Wbrew pozorom klientów interesują ciekawostki z życia firmy, jej historia oraz sytuacje przełomowe, które doprowadziły do rozwoju działalności. Na blogu firmowym możesz opowiadać o sobie i swoich pracownikach, ukazując ludzki obraz przedsiębiorstwa. To także może przynieść korzyści: wspierać rekrutację nowych osób i przekonywać klientów, że jesteś firmą godną zaufania.

Wykorzystaj potencjał bloga firmowego!

Polecamy prowadzenie bloga przede wszystkim ze względu na jego wpływ na proces pozycjonowania. Obserwujemy, że stały przyrost treści w serwisie zwiększa ruch i poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania. Strony, które „żyją” i aktywnie dodają / aktualizują content, zyskują przewagę nad serwisami niepodejmującymi takiej praktyki. Zastanów się, o czym mógłbyś pisać i rozpocznij przygotowywanie strategii rozwoju bloga w swoim serwisie!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Wizytówki NAP 20.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEO

Czym są wizytówki NAP SEO i jak mogą pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów?

NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak wykorzystać wizytówki NAP w lokalnym pozycjonowaniu działalności? Czytaj wiecej
Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO? 19.11.2024 | czas czytania: 5 | SEO

Na jakiej zasadzie działa platforma Whitepress i jakie znaczenie ma dla SEO?

Whitepress jest stroną, na której możemy optymalizować treści oraz automatyzować działania związane z Content Marketingiem, jak również współpracować na rzecz Influencer Marketingu. W zakresie platformy możemy znaleźć oferty skierowane do wszystkich, którzy prowadzą biznes internetowy. Whitepress opiera się również na współpracy z agencjami SEO, serwisami informacyjnymi oraz na prywatnych działaniach vlogerów, oraz blogerów. Czytaj wiecej
google lens 18.11.2024 | czas czytania: 6 | Aktualności

Google Lens – do czego służy Obiektyw Google?

W każdym telefonie, który pracuje na systemie Android czy iOS (iPhone), fabrycznie zainstalowane są już pewne aplikacje. Oprócz rejestru połączeń, wiadomości SMS, aparatu czy zegara możemy zobaczyć również ikony do programów stworzonych przez Google. Każdy użytkownik smartfona z pewnością kojarzy znaczek Dysku, Map lub Gmaila. Jednym z rozwiązań jest Google Lens, inaczej nazywany Obiektywem. Do czego w ogóle służy i jak działa? Jak używać Obiektywu? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule! Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt