Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
W czerwcu wielu użytkowników zauważyło na swoich kontach AdWords, że nie mogą użyć Keyword Plannera, pomimo że pozostają zalogowani. Dlaczego? Wyświetlił się komunikat informujący o konieczności posiadania aktywnej kampanii, by skorzystać z narzędzia. Można się domyślić, jakie reakcje wywołała ta wiadomość wśród internautów.
Źródło: https://twitter.com/GregGifford/status/743546520394436608
Google bardzo szybko zareagowało na zapytania twittujących użytkowników. Według zapewnień wyskakujący komunikat jest błędem i z Keyword Plannera można korzystać bez uruchomionej kampanii reklamowej.
Wystarczy, że założymy konto w systemie AdWords, zalogujemy się na swój profil, i nawet jeśli obecnie nie wykorzystujemy go do prowadzenia działań promocyjnych w sieci wyszukiwania, będziemy mogli korzystać z planera słów kluczowych Google.
Na początku sierpnia reklamodawcy zaobserwowali luki w danych dotyczących miesięcznej liczby wyszukań słów kluczowych. Zamiast precyzyjnych prognoz wskazujących na popularność danej frazy zauważyli przedział liczbowy, np. 100 tys. – 1 mln. Czy taka informacja pomaga w planowaniu kampanii reklamowych? Raczej nie.
Dlaczego w Keyword Plannerze pojawiły się przedziały zamiast precyzyjnych prognoz liczby wyszukań? CassieH., Community Manager Google, na forum poświęconym AdWords wyjaśniła całą sprawę: reklamodawcy, których miesięczne wydatki na kampanie są niewielkie, nie zobaczą dokładnych danych. Zamiast tego wyświetlone zostaną poniższe zakresy wyszukań danej frazy:
Ograniczone dane zobaczą także reklamodawcy, którzy zbyt często będą wyszukiwali określone frazy i tym samym przekroczą miesięczny limit wyszukań konkretnych słów kluczowych.
Wprowadzenie ograniczeń oznacza, że Keyword Planner stanie się narzędziem prawie bezużytecznym. Na podstawie samych przedziałów reklamodawca nie będzie bowiem w stanie ocenić, czy opłaca mu się zainwestować w daną frazę. Zmiany uderzą także w seowców korzystających z Plannera w celu określenia słów kluczowych, na które warto pozycjonować dany serwis.
Reklamodawcy od października mogą przetestować, jak działają prognozy skuteczności w planerze słów kluczowych i sprawdzić, czy np. zmiany stawek w prowadzonych kampaniach reklamowych będą miały wpływ na wyniki i konwersję. Z kolei przed rozpoczęciem nowej kampanii skorzystanie z trendów liczby wyszukań pomoże dobrać słowa kluczowe, które przyczynią się do zwiększenia skuteczności działań reklamowych. Jak skorzystać z nowej funkcjonalności?
Po zalogowaniu do panelu AdWords i wybraniu narzędzia Keyword Planner pojawi się standardowe okno z opcjami, wśród których znajdziemy prognozy skuteczności. Aby je przetestować, musimy posiadać aktywną kampanię reklamową.
Możemy wybrać, czy chcemy, aby planer słów kluczowych pokazał nam prognozy skuteczności dla całej kampanii czy poszczególnych słów kluczowych. Po dokonaniu wyboru zobaczymy, jak zmieni się efektywność działań reklamowych, jeśli dokonamy kilku zmian.
Dzięki prognozom skuteczności możemy przekonać się, jak będą zmieniały się koszty kampanii, kliknięcia oraz wyświetlenia w zależności wysokości stawki. Być może okaże się, że niewielkie podwyższenie wydatków na reklamę przyczyni się do znacznego wzrostu konwersji.
Z kolei trendy liczby wyszukań pokazują przeciętną miesięczną liczbę wyszukań dla wybranych przez nas fraz w podziale na rodzaje urządzeń oraz lokalizacje.
Nowe opcje w Keyword Plannerze pozwalają także na sprawdzenie, jaka będzie skuteczność naszej kampanii, jeśli wprowadzimy nowe słowa kluczowe. Prognozy skuteczności oraz trendy liczby wyszukań umożliwiają zwiększenie efektywności działań marketingowych.