Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieOptymalizacja tekstu nagłówka reklamy AdWords może przysporzyć wiele kłopotów. Czasami jedno słowo decyduje o zajęciu lepszego miejsca wśród płatnych wyników wyszukiwania, przekładającego się na większą skuteczność działań promocyjnych. Google postanowiło pomóc reklamodawcom w przygotowywaniu treści reklamowych, wdrażając w wersji testowej opcję Ads Added by AdWords.
Na podstawie istniejących reklam (ich nagłówków, słów kluczowych, testów reklamowych i innych parametrów) Google tworzy propozycję własnych reklam, które mogą zwiększyć skuteczność danej grupy reklam o 5 do 15%. Ads Added by AdWords są jedynie propozycjami reklam i uruchamiane są po akceptacji reklamodawcy. Nie wstrzymują ani nie blokują aktywnych linków sponsorowanych.
Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/7288007
Jak sprawdzić, które reklamy są proponowane przez Google? W panelu pojawi się zielona etykieta Added by AdWords. Przygotowaną treść reklamową można przejrzeć, dokonać w niej poprawek i następnie uruchomić w swojej kampanii. Można także zobaczyć, jakie wyrażenia i frazy zostały zarekomendowane przez Google, by wykorzystać je w przyszłości podczas tworzenia nowych reklam.
Im więcej różnych odmian treści reklamowej, tym większe prawdopodobieństwo, że reklama AdWords wyświetli się właściwym użytkownikom, którzy będą zainteresowani ofertą reklamodawcy. Z pewnością w ten sposób Google chce zachęcić do aktywowania większej ilości reklam, by odnieść korzyść finansową.
Funkcjonalność znajduje się w fazie testów. W pilotażu będą mogli wziąć udział reklamodawcy wybrani przez Google. Chęć eksperymentowania z Ads Added by AdWords można wyrazić za pomocą formularza.