Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

27.07.2023 | czas czytania: 6 | SEM | autor: Artefakt

Targetowanie reklam na LinkedIn

Targetowanie reklam na LinkedIn

LinkedIn to portal społecznościowy, który umożliwia swoim użytkownikom nawiązywanie relacji zawodowo-biznesowych z ludźmi z całego świata. Z serwisu chętnie korzystają zarówno pracownicy, jak i pracodawcy oraz osoby pracujące na umowach B2B. LinkedIn umożliwia zamieszczanie ofert pracy oraz kontakt z potencjalnymi kandydatami, wspomagając tym samym procesy rekrutacyjne w firmie, pozwala na udokumentowanie każdego etapu kariery, ułatwia poszukiwanie nowych możliwości rozwoju i kreowanie swojego wizerunku jako specjalisty. Dzięki niemu możliwe jest pozyskiwanie opinii o produktach lub usługach, analizowanie rynku i wyszukiwanie ważnych informacji na temat firmy, do której pracownik chce złożyć aplikację.

Co wyróżnia LinkedIn na tle innych serwisów społecznościowych?

LinkedIn jest miejscem, w którym można stworzyć swoje wirtualne CV, pochwalić się zdobytymi umiejętnościami i wykształceniem, odbytymi szkoleniami czy zdobytymi wyróżnieniami zawodowymi lub biznesowymi. Serwis ten należy wykorzystywać wyłącznie do celów biznesowych. Nie jest to miejsce, w którym pochwalimy się zdjęciami z wakacji, wizytą w modnej restauracji lub urodzeniem dziecka. LinkedIn pozwala na zrzeszenie specjalistów z każdej branży oraz nastawiony jest na poszerzanie relacji zawodowych i wiedzy. To właśnie w głównej mierze profesjonalny charakter tego portalu odróżnia go od innych serwisów, takich jak Facebook, Instagram lub TikTok.

LinkedIn Ads, czyli działania reklamowe w serwisie LinkedIn

W serwisie LinkedIn można również prowadzić działania reklamowe. Warto je wykorzystywać w celach rekrutacyjnych, dla zwiększenia rozpoznawalności marki, wzbudzenia zainteresowania produktem lub usługą oraz do zdobycia konwersji, czyli na przykład pozyskania kontaktu do potencjalnego klienta czy inwestora, lub w celu zwiększenia sprzedaży. W LinkedIn Ads mamy do wyboru aż dziewięć formatów reklam:

  • Reklama z pojedynczym zdjęciem – najpopularniejszy format, dzięki któremu zapewnisz swojej marce zasięg i rozpoznawalność.
  • Reklama karuzelowa – bardzo dobrze sprawdzi się przy prezentacji szerszej oferty produktów lub usług.
  • Reklama wideo – umożliwi prezentację Twojego brandu w nowoczesny i niekonwencjonalny sposób.
  • Reklama tekstowa – składa się z nagłówka, tekstu i grafiki. Jej treść powinna być zwięzła, klarowna i jednocześnie musi wzbudzić ciekawość odbiorcy.
  • Reklama Spotlight – reklama dynamiczna, przekierowująca odbiorców do witryny zewnętrznej. Dzięki niej w skuteczny i łatwy sposób zwiększysz ruch na swojej stronie www.
  • Reklama dla pozyskania obserwujących – za jej pomocą zachęcisz osoby będące w Twojej grupie odbiorców do śledzenia profilu Twojej marki na LinkedIn. Wykreujesz tym samym pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci – duża liczba followersów wzbudza zaufanie do brandu.
  • Reklama w formie dokumentu – reklamuj swoje oferty pracy, dzięki czemu przyspieszysz cały proces rekrutacyjny. Ten format reklamy będzie idealny dla właścicieli firm oraz osób pracujących w działach HR, którzy chcą aktywnie poszukiwać nowych osób do pracy.
  • Reklama konwersacyjna – nawiąż kontakt z potencjalnymi inwestorami lub pracownikami za pomocą wiadomości na LinkedIn. Reklama konwersacyjna Ci w tym pomoże!
  • Reklama w formie wydarzenia – organizujesz konferencję lub webinar dla osób z konkretnej branży? Zaproś ich do udziału w wydarzeniu, uruchamiając reklamę w formie wydarzenia w LinkedIn Ads.

Przeczytaj również: Jak tworzyć wpisy na LinkedIn angażujące społeczność?

Jak targetować reklamy na LinkedIn?

Bardzo istotną informacją dla każdej osoby, która chce rozpocząć swoją przygodę z LinkedIn Ads będzie fakt, że niezwykle precyzyjnie możemy dobrać tutaj grupę docelową. Do wyboru mamy dość standardowe opcje, takie jak lokalizacja, język, wiek, płeć, zainteresowania, ale również cechy zawodowe, z którymi raczej nie spotkamy się na innych portalach. Swoich odbiorców możemy więc dobierać na podstawie stanowisk, lat doświadczenia, pełnionej w firmie funkcji, zdobytych kompetencji, obszaru działalności firmy, wielkości przedsiębiorstwa, ukończonych szkół i kierunków studiów, zdobytego wykształcenia, przynależności do grup, umiejętności.

Szereg tych możliwości sprawia, że niezależnie od tego, czy zależy nam na zwiększeniu rozpoznawalności brandu, prezentacji oferty czy zdobyciu nowych klientów, mamy bardzo duże prawdopodobieństwo tego, że trafimy dokładnie do tych osób, do których chcemy. Tym samym minimalizujemy ryzyko przepalonego budżetu.

reklamy-na-linkedin

Uwaga! Tylko za pośrednictwem LinkedIn możemy precyzyjnie kierować reklamę z ofertą pracy. W przypadku Facebook Ads jakakolwiek próba ustawienia płci lub wieku skończy się blokadą reklamy ze względu na dyskryminację.

W przypadku LinkedIn Ads również możemy korzystać z list remarketingowych oraz z podobnych grup odbiorców. Mamy także możliwość wykluczania z grupy docelowej osób o określonych cechach oraz zawężania targetowania, dzięki czemu reklamy jeszcze precyzyjniej będą trafiać do odbiorców.

Czy reklamy na LinkedIn są drogie?

Częstym argumentem, jaki pojawia się przeciwko LinkedIn Ads, jest opinia, że są to reklamy, które generują bardzo wysokie koszty za kliknięcie, czyli: po prostu są drogie. Jak jednak jest w rzeczywistości? Kampanie reklamowe prowadzone w serwisie LinkedIn faktycznie bardzo często mają wyższe stawki, jeśli zechcemy je porównać z reklamami prowadzonymi na innych portalach społecznościowych. Pełen koszt jest oczywiście uzależniony od wielu czynników, takich jak cel, wielkość grupy docelowej, czas trwania kampanii. W momencie ustawiania kampanii możemy zdecydować się na wybór budżetu dziennego lub całkowitego. Często jednak okazuje się, że to właśnie LinkedIn Ads generuje najlepsze efekty, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie leadów. Efektywność oraz precyzja w określaniu grupy docelowej powinny być więc najważniejszym argumentem przy decydowaniu się na uruchomienie reklam w serwisie LinkedIn.

Zalety LinkedIn Ads

Wysoka skuteczność, możliwość ustawienia bardzo dokładnej grupy docelowej, unikanie przypadkowych odbiorców, mniejsza konkurencja, duży wybór formatów reklamowych oraz prosty i intuicyjny interfejs – to główne zalety kampanii LinkedIn Ads. Do tego warto dodać również fakt, że dzięki nim zwiększasz zasięg swojej firmy, budujesz pozytywny i ekspercki wizerunek pracownika lub pracodawcy oraz zyskujesz nowe możliwości do rozwoju, nauki i poznawania osób z branży.

LinkedIn Ads to szereg korzyści. Wykorzystaj to rozwiązanie, by zbudować pewny i nowoczesny biznes!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt